helmuteke Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Binnenkort gaan we op mijn werk overschakelen naar Sat-tv. hiervoor hebben we enkele betalende zenders nodig zoals vtm ,vt4 etc . . . nu hoorde ik vandaag van een verkoper dat er op zeer korte tijd een 2de aanbieder van sat-tv zou opstaan die blijkbaar een licentie zou hebbn . Met een ruimer aanbod dan tv-vlaanderen en ook goedkoper. zijn er mensen die hier ook al over gehoord hebben ???? Ikzelf vind er niets van terug. show me a hero and i write a tragedy
matthew_be_wvl Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Ik denk niet dat er een tweede aanbieder zal komen, volgens mij was die verkoper zeer slecht geinformeerd zeker omdat je geen licentie nodig hebt om een aanbod aan te bieden op de satelliet. Hij verwart het waarschijnlijk met de DVB-T aanbieders die er komen dit najaar. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
TokeMUp Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: helmuteke Binnenkort gaan we op mijn werk overschakelen naar Sat-tv. hiervoor hebben we enkele betalende zenders nodig zoals vtm ,vt4 etc . . . nu hoorde ik vandaag van een verkoper dat er op zeer korte tijd een 2de aanbieder van sat-tv zou opstaan die blijkbaar een licentie zou hebbn . Met een ruimer aanbod dan tv-vlaanderen en ook goedkoper. zijn er mensen die hier ook al over gehoord hebben ???? Ikzelf vind er niets van terug. Helmut mag ik raden wie u dat heeft wijs gemaakt?! Zoals eerder vermeld hier is deze persoon slecht geinformeerd en haald deze alles door elkaar. mvg
Saterke Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Wel, enkele maanden geleden ging er inderdaad op enkele sites het gerucht dat er zeker een tweede aanbieder zou komen. Ik herinner me nog dat ze een totaal ander frequentiesysteem zouden toepassen (was het nu DVB-T via satelliet?)die de meeste satontvangers niet aankunnen. Daarom heb ik het verhaal niet meer gevolgd maar ik bevestig dat er effectief geruchten waren! Groeten, Saterke
kenis Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Ik vraag me af waar die klanten zou gaan halen, TV Vlaanderen heeft het al enorm moeilijk en DVB-T in België zit er eindelijk aan te komen, voor een 2de sat aanbieder is er echt geen plaats volgens mij . Vu+ Solo 2Telenet HD Digibrolx
spongebob Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 als de satproviders in grotere landen als Frankrijk en Italië al moeten fuseren omwille van het aantal klanten, lijkt het me gewoon ONWAARSCHIJNLIJK dat in een klein gebiedje als Vlaanderen (waar bovendien 2 bijzonder sterke spelers Telenet en Belgacom de grootste koek naar zich toe hebben getrokken) plaats zou zijn voor TWEE satproviders. TV Vlaanderen zal het sowieso al bijzonder moeilijk hebben met concurrentie van Telenet, Belgacom en het toekomstige DVB-T netwerk. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Paullo Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Citaat: Wel, enkele maanden geleden ging er inderdaad op enkele sites het gerucht dat er zeker een tweede aanbieder zou komen. Ik herinner me nog dat ze een totaal ander frequentiesysteem zouden toepassen (was het nu DVB-T via satelliet?)die de meeste satontvangers niet aankunne Dvb-t op sat lijkt mij wel niet te bestaan. Is dat niet eerder de start geweest van Telesat in MPEG4, waarvoor je een HD-ontvanger moet hebben ? Greets
TokeMUp Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Origineel bericht van: Paullo Citaat: Wel, enkele maanden geleden ging er inderdaad op enkele sites het gerucht dat er zeker een tweede aanbieder zou komen. Ik herinner me nog dat ze een totaal ander frequentiesysteem zouden toepassen (was het nu DVB-T via satelliet?)die de meeste satontvangers niet aankunne Dvb-t op sat lijkt mij wel niet te bestaan. Is dat niet eerder de start geweest van Telesat in MPEG4, waarvoor je een HD-ontvanger moet hebben ? Greets Hier zat ik ook al aan te denken dat er eentje oud nieuws heeft gelezen en het nieuws gemaakt heeft! mvg
Lithion Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Er was toch één of ander bedrijf dat internet via de satelliet levert die ook met een eigen tv aanbod ging komen?
moviefan Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 TVV gaat zelf een licentie dvb-t proberen binnen te halen en wordt zo na Telenet, de tweede dvb-t operator.
Gast patje7of9 Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Ik kan me niet voorstellen dan men dan twee ontvangers zal nodig hebben om de zenders van Telenet en TV-Vlaanderen te kunnen bekijken . Als dat zo wordt zal er maar zeer weinig interesse zijn.
TokeMUp Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Origineel bericht van: patje7of9 Ik kan me niet voorstellen dan men dan twee ontvangers zal nodig hebben om de zenders van Telenet en TV-Vlaanderen te kunnen bekijken . Als dat zo wordt zal er maar zeer weinig interesse zijn. En wat dacht je van 2x VTM, 2x VT4, 2x .... op DVB-T We woonen in een apenland en dat zal ook nooit veranderen. Duitsland is daarin een beter voorbeeld. mvg
haelewyn Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Ale je 't over DVB-T hebt : 01 maart 2010 TV Vlaanderen praat met Norkring TV Vlaanderen, de aanbieder van digitale televisie via satelliet, denkt eraan zijn tv-signalen via de ether te verspreiden. Het praat daarover met Norkring, vernam De Tijd. Topman Kurt Pauwels wil alleen kwijt dat TV Vlaanderen ‘zoals altijd interesse heeft voor ether-tv’. Norkring is de nieuwe eigenaar van het zenderpark van de VRT. Vorige week raakte bekend dat Norkring een akkoord heeft met Telenet, van oorsprong een aanbieder van digitale televisie via de kabel. Door dat akkoord wordt het vanaf dit najaar mogelijk Telenet Digital TV in Vlaanderen ook in de auto of in de caravan te ontvangen. Dat is extra concurrentie voor de satellieten van TV Vlaanderen, toch al de kleinste aanbieder van digitale tv in Vlaanderen. verdrukking Komt de satelliet in de verdrukking door de opkomst van ethertelevisie? ‘Nee, het gaat voor ons om twee verschillende producten’, zegt Pauwels . ‘Ethertelevisie of DVB-T is een eenvoudiger product met minder kanalen. Ons satellietaanbod is heel uitgebreid en ook in het buitenland te ontvangen.’ De satelliet heeft wel enkele nadelen. Zo moet het toestel aan de buitenkant van het huis worden gemonteerd. Veel mensen willen dat niet en gemeentes leveren niet gemakkelijk een vergunning af. Het materiaal om ethertelevisie te ontvangen is bovendien goedkoper en kleiner. Mogelijk wil TV Vlaanderen via Norkring die problemen counteren en een alternatief bieden."
haelewyn Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 [quote=Paullo Dvb-t op sat lijkt mij wel niet te bestaan. Is dat niet eerder de start geweest van Telesat in MPEG4, waarvoor je een HD-ontvanger moet hebben ? Greets Mag ik u herinneren aan het volgende : Wat is DVB? DVB staat voor Digital Video Broadcast. Het is de Europese standaard voor digitale televisie. Er zijn verschillende varianten: DVB-S voor uitzendingen via satelliet. DVB-C voor uitzendingen via de kabel. DVB-T voor uitzendingen via aardse zenders (via een antenne zoals vroeger maar dan digitaal). DVB-H voor uitzendingen via draagbare toestellen (denk aan gsm).
Gast Paullo Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Ja, je mag mij aan iets herinneren, alléén begrijp ik wel niet goed waar je naartoe wil met hetgene waar je mij wil aan herinneren. Greets
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen