Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] NL zenders werken niet meer na installatie nieuwe LNB houder


Henk-Jan

Aanbevolen berichten

Ik heb een IDL7000m met een Visiosat Bisat schotel. Ik had eerst een houder voor 3 LNB's voor Astra 1,2 en Hotbird, maar gezien de regionale zenders heb ik er nu een houder voor Astra 1, 2 en 3 op gezet.

 

Na de installatie (en opnieuw richten van de schotel) werkt bijna geen enkele zender meer. De Nederlandse en Duitse niet, maar b.v. VIVA Germany wel en Arte ook.

 

Als ik op NED1 sta, dan verschijnt het icoontje van de schotel, m.a.w. geen signaal. Ik heb een fabrieksreset gedaan, een complete scan van de zenders en daarna een fast scan. Maar het helpt allemaal niks. De signaalsterkte is zo rond de 65-70.

 

Iemand enig idee?

 

Henk-Jan

Inverto IDL 7000 PVR, Visiosat BiSAT A1-A2-A3, Matrix Revolutions, Logitech Harmony 525

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de inverto is niet de signaalsterkte van belang maar de signaalkwaliteit.

Hoeveel is die?

Misschien toch niet goed uitgericht?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Je staat naar mijn idee niet goed uitgericht of je antenneconfiguratie staat niet goed. Je hebt opnieuw je schotel uitgericht zeg je maar waarop?

Heb je ook wel bij beide tuners de LNB's en satellieten goed ingesteld, dus in beide tuners:

Astra 1b/1c/1d ----- Diseqc 1.0/a/0

Hotbird -------------Diseqc 1.0/b/0

Astra 3a ------------Diseqc 1.0/c/0

Astra 2a,2b,2c ------Diseqc 1.0/d/0

Eurobird ------------Diseqc 1.0/d/0

(Bovenstaand is een voorbeeld, ik weet natuurlijk niet hoe jou kabels in de Diseqc switch zitten)

 

Zaak is dat je eerst goed op de Astra 1 uitricht.

Zorg dat je zeker weet dat de gegevens voor de Astra 1 juist in de antenne-instelling staat voor zowel tuner 1 als tuner 2.

 

Dit vind ik de makkelijkste wijze van de wok uitrichten

Zet eerst de Astra 1 LNB op het 0 punt in de LNB-houder!

 

Wat ik tegenwoordig doe als ik moet uitrichten is: Menu -> Instellingen -> Kanalen zoeken -> geavanceerd -> en dan kiezen voor:

Astra 1 -> frequentie 12515, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6.

Astra 2 -> frequentie 10773, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6.

Astra 3 -> frequentie 11914, polarisatie H, symbolrate 27500 en FEC 3/4.

Hotbird -> frequentie 11766, polarisatie V, symbolrate 27500 en FEC 2/3.

maar niet op zoeken drukken na de ingave van deze getallen maar gewoon draaien met die schotel, de sterkte en kwaliteitsbalk vind ik prettiger werken dan mijn weggooi satfinder van een van die Duitse grootgrutters

 

Zo weet je zeker door de gebruikte frequentie dat je op de de juiste satelliet aan het uitrichten bent. Toen ik mijn eerste stappen in Sat-land zette heb ik namelijk uren staan prutsen omdat ik wel sterkte had maar geen kwaliteit, beeld etc. uiteindelijk bleek dat ik op de verkeerde sat stond te mikken.

 

Zo heb je altijd een vast referentie punt ongeacht wat er gebeurd met de firmware waar misschien andere referentie transponders gebruikt worden. Even de waardes opschrijven en goed bewaren (ik kan ze namelijk niet meer vinden ) en je weet altijd of je schotel weer aan een uitricht beurt toe is na een storm

 

Dus in jou geval de volgende stap:

Menu -> Instellingen -> Kanalen zoeken -> geavanceerd -> en dan kiezen voor:

Astra 1 -> frequentie 12515, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6.

 

Dan draaien met die wok totdat je en Signaalsterkte hebt maar ook signaalkwaliteit! Als je dan op de maximaal haalbare kwaliteit uitgericht hebt dan zouden in principe de andere sats ook al redelijk goed staan. Het is alleen een kwestie van de andere LNB's iets omhoog of omlaag schuiven in de houder en een klein beetje draaien.

 

Check voor de zekerheid ook de andere sats dus via:

Menu -> Instellingen -> Kanalen zoeken -> geavanceerd -> Astra 2 -> frequentie 10773, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6

Herhaal dit voor de overige sats.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Pedro, deze waardevolle info zal ik opslaan, tegen de tijd dat ik dit nodig heb kan ik het n.l. niet meer op het forum terugvinden.

smile

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Deze informatie stond in ene hele oude posting van mij maar de informatie klopt nog steeds, scheelt een hoop gedoe met uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet het weer! Ik heb eerst de info van Pedro bekeken en uitgeprobeerd maar dat lukte nog niet.

 

Daarna heb ik de LNB van de Astra 1 direct aan de ontvanger gehangen (zonder Diseqc) en toen had ik beeld, youhaa! De uitrcihting was in ieder geval in orde. Daarna de Diseqc nog eens goed bekeken en het is een 2.0 Diseqc en geen 1.0 (dat dat nog verschil maakt zou je zeggen).

 

Ik dacht handig te zijn en Astra 1 op poort 1 (enz) te zetten, maar toen werkten ze alledrie niet meer. Ik weet niet meer precies waar ze nu op zitten, maar ik heb wel op alledrie beeld :-)

 

Bedankt voor jullie hulp.

 

Henk-Jan

Inverto IDL 7000 PVR, Visiosat BiSAT A1-A2-A3, Matrix Revolutions, Logitech Harmony 525

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik zit een beetje met dezelfde vraag als hier,hij is oud, maar volgens mij kunnen jullie me wel helpen:

 

Duo LNB op de schotel gezet, omdat ik astra 3 moet hebben.

Bij menu antenne instellingen heb ik de schotel uitgericht.

signaal 64% kwaliteit 54%

 

Maar het gekke is ... als ik bij kanaalzoeken kijk dan is het signaal ok, maar kwaliteit 0%.

 

Moet je schotel uitrichten op kanaalzoeken???

Kan iemand me helpen, want ik krijg wel gratis kanalen binnen op Astra3, maar niet ned 1, filmnet etc.

 

Dag 3 :-(

 

Alvast dank! :-)

Jinta

++ is het al weekend? ++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe vraag hebt,dan kun je beter een eigen topic openen, want als iedereen dit doet

is er geen over zicht meer, en je zal weinig antwoorden krijgen ,nou is dit al oud topic ,dan valt het nog mee.

 

Als je een duo lnb wilt uit richten , dat kun het beste op de astra 19,2 doen,

als dat gelukt is, dan heb je de 23,5 ook ,wat van schotel heb je ,en hoe groot hij.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...