Skysurfer Geplaatst: 10 maart 2010 Auteur Geplaatst: 10 maart 2010 Ik denk dat ik die kroonsteen-methode maar niet ga doen. Je hebt gelijk, zo sluit je een connector-fout wel uit maar ik vind dat toch geen nette oplossing. Zelf vertrouw ik nu de krimptang niet meer, het is een plastic geval van de bouwmarkt. Een ijzeren uitvoering hebben ze hier nergens maar ik ga daar toch eens naar op zoek, als het tenminste niet te duur wordt. Vind ik wat zonde voor 1 keer gebruik. @Frank67, zo'n tester lijkt me handig. Is daar makkelijk aan te komen? En wat kost zoiets?
Sjattuh Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Origineel bericht van: Skysurfer Ik denk dat ik die kroonsteen-methode maar niet ga doen. Je hebt gelijk, zo sluit je een connector-fout wel uit maar ik vind dat toch geen nette oplossing. Zelf vertrouw ik nu de krimptang niet meer, het is een plastic geval van de bouwmarkt. Een ijzeren uitvoering hebben ze hier nergens maar ik ga daar toch eens naar op zoek, als het tenminste niet te duur wordt. Vind ik wat zonde voor 1 keer gebruik. @Frank67, zo'n tester lijkt me handig. Is daar makkelijk aan te komen? En wat kost zoiets? Ik denk niet dat ze duur zijn maar in princiepe nutteloos voor bij jezelf thuis... je legt immers de kabel van router naar pc en kan dus gelijk zien of het allemaal in orde is. Daarnaast als blijkt dat b.v. pin 4 niet goed is moet je toch 1 kant afknippen (hou daarom een beetje speling). Die tangen kosten hier in Turkije rond de 15 euro (degelijke metalen tangen). Ik kan je nog wel een grappig verhaal vertellen wat me vrouw ooit eens heeft meegemaakt... Ze had een oom wie een PC had gekocht maar de connector paste niet in de aansluiting. Hij heeft toen met een aardappelschilmesje de connector 'op maat gemaakt' en toen paste hij wel! Echter internet was niet aanwezig... Wat hij niet had gezien was dat er naast zijn modem kaart er ook nog een ethernet kaart in de PC zat... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Kowalski Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Origineel bericht van: Skysurfer @Frank67, zo'n tester lijkt me handig. Is daar makkelijk aan te komen? En wat kost zoiets? Ik heb eens even gekeken in de catalogus van 2 groothandels: Er is een eenvoudige doch voldoende uitvoering die voor € 13 en voor € 19 te koop staat en er is een dure versie met extra kabeltjes van € 77. Metalen tangen voor RJ45 kosten € 27 maar er zijn ook heavy duty tangen voor € 85. (excl. BTW). Het voordeel van de tester is dat je meteen kunt zien of je geen draden verwisselt hebt en of ze goed contact maken ("meten is weten"). Bij netwerkproblemen kun je de kabel zo ook snel kijken of het aan de kabel ligt. Als je regelmatig netwerkkabels aansluit is het dus zeer handig. Om het maar een enkele keer te gebruiken is het misschien wel wat duur. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Psychosammie Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Ik heb tot nu toe maar 1 keer een kabel gemaakt met een tang van 13 euries. In één keer goed. Het kan dus wel alleen zal die tang geen leven mee gaan. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Origineel bericht van: Skysurfer @Frank67, zo'n tester lijkt me handig. Is daar makkelijk aan te komen? En wat kost zoiets? Via de welbekende internationale veilingsite heb je een redelijk goeie tang met kabeltester en een punch-tool en een eenvoudige stripper en 100 rj45 pluggen voor net iets meer dan € 12. Geen super professionele kwaliteit uiteraard maar beter dan die plastic tang van de bouwmarkt. Wil je een tientje meer uitgeven dan heb je al veel beter spul. Een losse tester heb je al voor minder dan € 3 incl. verzenden (uit China uiteraard.) Google is your friend Eerste niet gesponsorde hit
Gast raas Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Origineel bericht van: Skysurfer Ik denk dat ik die kroonsteen-methode maar niet ga doen. Je hebt gelijk, zo sluit je een connector-fout wel uit maar ik vind dat toch geen nette oplossing. Zelf vertrouw ik nu de krimptang niet meer, het is een plastic geval van de bouwmarkt. Een ijzeren uitvoering hebben ze hier nergens maar ik ga daar toch eens naar op zoek, als het tenminste niet te duur wordt. Vind ik wat zonde voor 1 keer gebruik. @Frank67, zo'n tester lijkt me handig. Is daar makkelijk aan te komen? En wat kost zoiets? He Skysurfer, ik ben daar ook absoluut geen voorstander van, maar voor een quick-and-dirty oplossing of een proof of concept zijn veel dingen geoorloofd.. Dat terzijde, ik heb wellicht nog een andere oplossing voor je waarbij je iig niet die tang nodig hebt. voorop gesteld, ik weet niet waar de kabel eruit komt, maar als'ie via de kruipruimte moet zal'ie via de vloer/plint of anders een wandcontactdoos naar buiten komen. Haal bij de bouwmarkt een wandcontactdoos of opbouwdoos met een utp aansluiting (female) aan de achterkant zitten hier dan 8 van die koperen V-groeven waar je zo die kabeltjes kunt indrukken. daarin plug je dan weer een kabel die naar je aan te sluiten apparaat gaat.. mooie oplossing waarbij geen losse kabel licht te slingeren mocht je de boel verplaatsen. groeten, raas
Kowalski Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Origineel bericht van: Skysurfer Een losse tester heb je al voor minder dan € 3 incl. verzenden (uit China uiteraard.) Google is your friend Eerste niet gesponsorde hit Kijk eens aan, spotgoedkoop dus. Kun je nagaan hoeveel ze er in NL aan durven te verdienen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Ja, maar je snapt soms ook niet hoe ze er in China nog aan kunnen verdienen, € 2,34 voor een tester inclusief verzenden. Daar kan je bijna nog geen brief voor naar China sturen.
Skysurfer Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 @Allen, Heel erg bedankt voor jullie bijdragen. Ik heb nu voldoende informatie om verder te gaan. Maar eerst een weekje vakantie vieren....en de kop schoonwaaien. Ik laat het nog wel horen wanneer het gelukt is.
Psychosammie Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 @Raas Als je dat gaat gebruiken dien je wel weer een kabel met vaste kernen te gebruiken! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast raas Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Origineel bericht van: Psychosammie @Raas Als je dat gaat gebruiken dien je wel weer een kabel met vaste kernen te gebruiken! kijk, dat wist ik dan weer niet! thanks voor de info!. we blijven bijleren!. ups!
Ou-Tannu Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 als t om een gigabit link gaat maakt t officieel NIET meer uit als je cross of straigt gebruikt Devices switchen dan zelf tussen MDI en MDI-X Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Sigma Geplaatst: 15 maart 2010 Geplaatst: 15 maart 2010 Heb hier een zeer uitgebreide omschrijving van hoe je een goede kabel maakt zie bijlage Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen