Gast astr192 Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Hoi Ik heb een LNB op overschot liggen en zou er graag een klein schoteltje voor maken.. 30cm ofzo Al is het maar om de sterkste transponders van 13E en 19.2E op te pikken Heeft al iemand dit geprobeerd met enig resultaat? (eventueel vlak voor het raam met het raam open) Met welke dingen moet je allemaal rekening houden?
satencom Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 ik heb hier een kleine schotel in een koffer, heb ik welles mee op vakantie gehad het is een koffer met alles er in een Vacuümzuignap ontvanger en een schotel van dertig centmeter werkt perfect je kunt hem zo op dak van de auto zetten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Eddy VL Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Een schotel is een parabool. Heeft dus een speciale vorm aan de hand van een simpele formule. Bij een volle parabool spreekt men van een feedhorn. Voor de gebruikelijke LNB moet je eigenlijk dezelfde berekening doen en het overtollige verwijderen. (helft van de schotel weg en een cirkelvorm maken, de LNB naar de midden richten. Je kan natuurlijk ook de vorm van een bestaande schotel "copieren" en eventueel wat verkleinen. Meer info op deze links. Link1 Link2 Link3 Mvg Eddy Vl
iemand Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Mooi duidelijk antwoord. toevoeging bij halve schotel; lnb wel iets doordraaien naar het middel v/d resterende schotel gr. Erik
bash! Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Misschien kan je beter voor ongeveer 9 euro een 30cm schoteltje kopen? There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
RVP Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Origineel bericht van: bash! Misschien kan je beter voor ongeveer 9 euro een 30cm schoteltje kopen? Heb ik vroeger ook eens naar gezocht, maar als het er op aan komt zijn die een stuk duurder dan 9 euro.
Gast astr192 Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Wat is eigenlijk meestal het duurst? LNB of schotel zelf? Is 0.6dB een goede waarde voor een LNB?
columbo Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 0,6 db is een oude lnb,tegenwoordig heb je 0,2 db LNB's kosten voor een singel LNB ca €10.wat de zelf bouw van de schotel betreft,dit is duurder als een kant en klaar exemplaar,alleen de verf al,en wat dacht je van de bevestiging beugels bouten en moeren ect.een oude koeken pan als schotel of zo?
Eddy VL Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Citaat: wat de zelf bouw van de schotel betreft,dit is duurder als een kant en klaar exemplaar,alleen de verf al,en wat dacht je van de bevestiging beugels bouten en moeren ect.een oude koeken pan als schotel of zo? Niet omdat het goedkoper is, maar gewoon omdat het leuk is eens te experimenteren? Kan ook... Eddy Vl
mereltje Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 En een hobby mag wat kosten zegt mijn vrouw ( wijzend naar zich zelf) Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
focus103 Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Als je geen grote versterking nodig hebt kan je ook een hoorn antenne maken. Dat is een stuk makelijker dan een parabool. hier vind je informatie http://www.qsl.net/n1bwt/ deze is van Paul Wade W1GHZ met een online boek
Eddy VL Geplaatst: 15 maart 2010 Geplaatst: 15 maart 2010 Enkelrichtingsborden wegnemen... gegarandeerd plezier, zelfs zonder LNB... Eddy Vl
columbo Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Onze ooster buren de Germanen gaan binnen kort div.verkeersborden vernieuwen/moderniseren,dus dan zijn er genoeg over.ik heb helaas geen voor beeld,maar sommige zijn niet rood genoeg en andere met over stekend volk bij zebrapad woren ook anders,kosten zeer veeeel €€€€.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen