Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het zo kan zijn dat bij SD/HD het video signaal volledig kan wegvallen (geen/zwart beeld op TV, waarbij TV meldt dat er op de HDMI ingang van de TV geen signaal wordt ontvangen) en het audio signaal toch kraak helder blijft (prima audio via stereo installatie)?

 

Mogelijk liggen mijn problemen dan niet aan de Rebox en/of V97, maar aan de kwaliteit van het signaal dat de receiver binnen komt.

 

Ik zie bij de diverse kanalen een percentage voor zowel 'signaalsterkte' als voor 'signaalkwaliteit'. Zijn er waarden waar deze minimaal aan moeten voldoen om perfect beeld en perfect geluid te hebben?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
De irritatie over mijn 5 dagen oude Rebox-8000HD begint inmiddels op te lopen.

Als de ontvanger pas 5 dagen oud is vind ik het wat zwak van de dealer om de ontvanger nog met v.61 af te leveren en niet te moeite te nemen om de meest recente FW te plaatsen, maar dat terzijde.

Gebruik jij beide Tuners met de instelling Separate, m.a.w. heb jij op elke Tuner één antennekabel aangesloten?
Zo ja, heb jij dan op elk van beide Tuners het probleem met 'Geen Signaal'?
Mocht dit probleem alleen op één van de Tuners optreden, wissel dan even de antennekabels om.

Als je vast overtuigd bent dat zowel het signaal als beide antennekabels in orde zijn dan is er maar één weg te bewandelen en dat is onmiddellijk terug naar de dealer want je hebt na 5 dagen nog het recht om de ontvanger terug te geven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Weet iemand of het zo kan zijn dat bij SD/HD het video signaal volledig kan wegvallen (geen/zwart beeld op TV, waarbij TV meldt dat er op de HDMI ingang van de TV geen signaal wordt ontvangen) en het audio signaal toch kraak helder blijft (prima audio via stereo installatie)?

Als de ontvanger aanstaat en je hebt de ontvanger via een HDMI kabel op de TV aangesloten dan komt er altijd een signaal via de HDMI ingang op de TV binnen.
Als het Menu van de ontvanger op de TV wordt weergegeven betekend dit in elk geval dat een signaal op de HDMI ingang aanwezig is.
E.e.a. zou erop kunnen duiden dat de communicatie via de HDMI kabel niet of niet goed verloopt.
De vraag is dan wel wie is dan de probleemveroorzaker, de TV of de ontvanger?
Heb je eventueel nog een reserve TV ter beschikking om dit te testen?

Origineel bericht van: hanshcjmeyer

Mogelijk liggen mijn problemen dan niet aan de Rebox en/of V97, maar aan de kwaliteit van het signaal dat de receiver binnen komt.

Het probleem kan in dit geval nooit liggen aan het signaal wat er in de receiver binnenkomt maar wat er via de HDMI kabel naar de TV gaat.
Of de HDMI uitgang van de receiver of de HDMI ingang van de TV vertoond kuren.

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Ik zie bij de diverse kanalen een percentage voor zowel 'signaalsterkte' als voor 'signaalkwaliteit'. Zijn er waarden waar deze minimaal aan moeten voldoen om perfect beeld en perfect geluid te hebben?

Elke satelliet / transponder heeft zo zijn eigen uitzendsterkte en er is geen standaard signaalsterkte / -kwaliteit.
Ook is dit afhankelijk van je schotelconfiguratie en / of diverse andere andere factoren.
Voor een goed signaal moet je er toch wel minimaal boven de 80% zitten.
Ik gebruik een 80cm schotel en bij mij liggen beide waardes boven 95%.

Geef jouw eigen waarde eens op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de CAM niet nog even laten zitten om daadwerkelijk te kunnen constateren dat er dan geen vastlopers meer zijn?

Heeft weliswaar het nadeel dat de opnames van de gecodeerde zenders ook gecodeerd worden opgeslagen maar dat is dan maar tijdelijk.

Ik zou het zelf wel graag willen testen maar ik heb bij gebruik van de interne kaartlezer geen vastlopers.

 

 

Dat kaartje, common interface, was er een van canaldigitaal maar ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om het langer in huis te houden.

Mijn bedoeling was om even te kijken of ik die foutmeldingen ook kreeg met de kaart in het ci slot.

 

Om nu zo een extra kaart aan te schaffen vind ik overbodig bij een apparaat waarvan aangegeven wordt dat je de interne kaartlezer kan gebruiken, dus ben ik er vanuit gegaan dat het aan de software ligt.

Beetje kort door de bocht na één avondje testen maar ja het werkt of het werkt niet, dus vond ik één avond testen voldoende.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw

Beetje kort door de bocht na één avondje testen maar ja het werkt of het werkt niet, dus vond ik één avond testen voldoende.

Ik vraag me af of één avond testen voldoende is.
Regelmatig lees ik toch wel dat een ontvanger enkele dagen prima functioneert maar daarna toch wel weer dezelfde kuren vertoond.
Persoonlijk zou ik de test toch wel over een aantal dagen hebben uitgevoerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Nog een nieuwe BUG ondekt tenminste bij mij.

Ik heb ingesteld dat tijdens zappen het beeld moet freezen dus geen zwart beeld tussendoor.

Nu met versie 97 freezed het beeld niet tijdens het zapper (vorige versie wel). Kan iemand checken of dit niet alleen bij mij zo is voor dat ik dit ga melden bij Rebox?

Alvast bedankt.

O ja. Box is volledig gereset en schijf geformateerd.


Nogmaals kan iemand dit ook even testen? eek

UI Instellingen > Kanaalwisseling instelling > Beeld bevriezen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Als de ontvanger aanstaat en je hebt de ontvanger via een HDMI kabel op de TV aangesloten dan komt er altijd een signaal via de HDMI ingang op de TV binnen.
Als het Menu van de ontvanger op de TV wordt weergegeven betekend dit in elk geval dat een signaal op de HDMI ingang aanwezig is.
E.e.a. zou erop kunnen duiden dat de communicatie via de HDMI kabel niet of niet goed verloopt.
De vraag is dan wel wie is dan de probleemveroorzaker, de TV of de ontvanger?
Heb je eventueel nog een reserve TV ter beschikking om dit te testen?


Er komt niets van de ontvanger op de TV: geen beeld, geen menu, niets. Ik heb de meegeleverde HDMI kabel al een keer geprobeerd: dan heb ik helemaal nooit beeld. Dus gebruik ik mijn eigen HDMI kabel maar weer. Ik heb geen andere TV met een HDMI ingang, alleen TV's met scart.

Origineel bericht van: Jürgen
Het probleem kan in dit geval nooit liggen aan het signaal wat er in de receiver binnenkomt maar wat er via de HDMI kabel naar de TV gaat.
Of de HDMI uitgang van de receiver of de HDMI ingang van de TV vertoond kuren.


Ik heb ook een andere HDMI ingang van mijn TV geprobeerd: met mijn eigen kabel meestal beeld, soms zwart. Met de meegeleverde kabel niets.

Origineel bericht van: Jürgen
Elke satelliet / transponder heeft zo zijn eigen uitzendsterkte en er is geen standaard signaalsterkte / -kwaliteit.
Ook is dit afhankelijk van je schotelconfiguratie en / of diverse andere andere factoren.
Voor een goed signaal moet je er toch wel minimaal boven de 80% zitten.
Ik gebruik een 80cm schotel en bij mij liggen beide waardes boven 95%.

Geef jouw eigen waarde eens op.


Waardes varieren inderdaad per kanaal ik geef een paar (signaal sterkte/signaal kwaliteit):
NED1 HD: 90%/95%
RTL4 HD: 90%/94%
SBS6: 89%/87%
Veronica: 89%/87%
Discovery HD: 90%/95%
LuxeTV HD: 88%/82%
BBC HD: 91%/90%

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sathopper

 

Werkt bij mij zoals bedoeld: oude kanaal blijft 'bevroren' in beeld tot de ontvanger heeft afgestemd op het volgende kanaal.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer

Er komt niets van de ontvanger op de TV: geen beeld, geen menu, niets. Ik heb de meegeleverde HDMI kabel al een keer geprobeerd: dan heb ik helemaal nooit beeld. Dus gebruik ik mijn eigen HDMI kabel maar weer. Ik heb geen andere TV met een HDMI ingang, alleen TV's met scart.


Het probleem ligt dus in de communicatie tussen de RE-9000 en de TV.
Daar je nu al 2 HDMI kabels geprobeerd hebt zal het wel niet aan de kabel liggen.
Blijft de vraag waaraan dan wel, dit kan zowel bij de RE-9000 liggen als aan de TV.
Heb je wel alle instellingen correct staan?
Zoals de beeldresolutie (b.v. 1080i) in zowel de RE-9000 en de TV.
Mocht je overtuigd zijn dat je alle instellingen correct hebt ingesteld dan naar de dealer en daar laten testen met een andere TV.

Origineel bericht van: hanshcjmeyer

Waardes varieren inderdaad per kanaal ik geef een paar (signaal sterkte/signaal kwaliteit):
NED1 HD: 90%/95%
RTL4 HD: 90%/94%
SBS6: 89%/87%
Veronica: 89%/87%
Discovery HD: 90%/95%
LuxeTV HD: 88%/82%
BBC HD: 91%/90%

Hier is niets mis mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: catw

Beetje kort door de bocht na één avondje testen maar ja het werkt of het werkt niet, dus vond ik één avond testen voldoende.

Ik vraag me af of één avond testen voldoende is.
Regelmatig lees ik toch wel dat een ontvanger enkele dagen prima functioneert maar daarna toch wel weer dezelfde kuren vertoond.
Persoonlijk zou ik de test toch wel over een aantal dagen hebben uitgevoerd.


Vanwege alle problemen met de rebox had ik er eigenlijk geen zin meer in om zelf alles uit te testen. Naar mijn mening heb ik iets aangeschaft wat geheel niet werkt volgens de gegevens die aangeleverd werden in de mooie folder. Zelf ben ik niet zo een persoontje die zich laat gebruiken om problemen op te lossen voor een verkoper die rotzooi verkoopt.
Momenteel hebben we niet eens een rebox meer maar een fortis apparaat, kijk maar naar de gegevens, en dat zijn voor mij dingen die geheel niet goed zijn en waardoor ik mij goed belazert voel door die firma. Vandaar dat mijn test (kort door de bocht) lang genoeg was voor mij vanwege het gegeven dat ik dus gisterenavond geen problemen heb ondervonden.
Maar een test van meer dan drie dagen had inderdaad beter geweest maar dat geduld wilde ik niet eens meer opbrengen nadat we, rebox kopers/gebruikers al een reeks updates gehad hebben en nu nog met een fortis zitten en alle fouten in de software. Zelf denk ik dat je zoiets ook wel goed kunt begrijpen vanwege het gegeven dat ze het gewoon zo laten.

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een nieuwe cd module in de verpakking.

 

Maar ik ben nu aan het kijken of de box geen vastlopers geeft als ik de timeschift helemaal uitzet.

En ik heb wonder boven wonder al twee dagen geen vastlopers meer gehad.

 

Misschien dat ik volgende week even ga kijken, hoe het gaat met een cd module in de box.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ik heb nog een nieuwe cd module in de verpakking.

Maar ik ben nu aan het kijken of de box geen vastlopers geeft als ik de timeschift helemaal uitzet.
En ik heb wonder boven wonder al twee dagen geen vastlopers meer gehad.

Misschien dat ik volgende week even ga kijken, hoe het gaat met een cd module in de box.

Ik heb deze week de TimeShift op handmatig gezet én de MHW-EPG uit.
(nog) geen vastlopers, maar op zaterdag neemt mijn vrouw NET5 op van 19:30 tot 00:15 uur. Dit is nu twee weekenden mislukt. Ben benieuwd met de "nieuwe" instellingen.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eergisteren de nieuwe software geinstalleerd.

Gisteravond een opname bekeken en wat bleek de commercial skip springt nog steeds naar een paar vaste punten op de tijdsbalk.

Gewoon vooruitspoelen gaat wel maar is erg langzaam en het beeld staat meer stil als dat het vooruit spoelt. Ik dacht dat dit opgelost ging worden.

Ik ga vanavond een opname proberen met de timeshift op handmatig. Dit kan toch niet de bedoeling zijn om de handige opties maar uit te zetten als er problemen zijn. Dit is hetzelfde als een sportwagen kopen die volgens het boekje 250km/h moet gaan maar die niet harder loopt dan 200km/h en waarop de dealer dan zegt "meneer, dan moet u de achterbank, de deuren en de airco demonteren dan gaat ie misschien wel 250km/h. Ja, daaaaag.... mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Cheapwatcher,

 

ik druk vanavond de power off knop eens in, hoop dat het werkt.

En ik zal ook eens een Aston en een Power in de CI plekken stoppen, en eens zien of het aan de interne kaartlezers zit.

Hoewel afgelopen weekend heb ik eens een matrix reborn er in gestopt (Ajax-Psv was op de Thor), maar deze CI werkt niet als de kaarten TVV en CDS in de interne kaartlezers zitten.

Deze heb ik er uit moeten halen, maar voordat ik de Matrix werkende kreeg, wel eerst een paar keer aan en uit moeten zetten.

Dit probleem had ik niet met mijn oude Echsotar, dus er is nog werk te doen voor de software ontwikkelaars van Rebox!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...