eagle Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Hallo Allen mijn astra moet apk gekeurd,maar de voorste schokbrekers zijn lek ik kan heel voordelig twee kopen ,maar ik heb het nooit eerder schokbrekers vervangen .weten jullie mischien een site ofzo waar het uitgelegd wordt? gr eagle
Moderator ceesv Geplaatst: 11 maart 2010 Moderator Geplaatst: 11 maart 2010 Googel eens op opel astra forum Daar zitten de specialisten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
eagle Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 heb ik gedaan ,maar kon er niet iet met foto's ofzo vinden gr eagle
prutsie Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Sleutelboek Opel Astra aanschaffen, krik er onder en beginnen. Beetje oppassen met verwijderen van schroefveren (Als je deze zou moeten verwijderen). Schaf hier even een speciale klem voor aan (of maak er zelf eentje). met spanbanden kan het ook (deed ik altijd) maar als er eentje losschiet en je vingers zitten er tussen dan ben je ze wel kwijt. Zorg er voor dat je voldoende gereedschap (en reserve auto) bij de hand hebt. Reserve auto om eventueel onderdelen te gaan kopen. Een aanrader buiten de standaard slijptol en brander voor lastige bouten is een moerenkliever. Soms kom je met je slijptol er gewoon niet bij. geluk, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Boelo Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Google eens op mcpherson veerpoot. Al die poten zijn bijna gelijk. Onder de kap 2 of 3 m8 boutjes losdraaien stuurstang los halen Stabilisatorstang losmaken. Achter de remschijf de kogel loshalen . Dan heb je complete poot al te pakken ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
eagle Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 bedankt,dit zet mij in de goeie richting gr eagle
Boelo Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Zoals eerder omschreven , gebruik goeie veerspanners !!!! Daar staat een spanning op . Ook de fuseekogels kunnen nogal vast zitten , spuit dit goed in . Als je slim bent , wissel je ook direct de aandrijfas hoezen . Je hebt toch alles al los liggen . Een handig hulp gereedschap is dit: Daarmee kun je de fuseekogel onder spanning zetten. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
RobbieT Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Reken er op dat je na het vervangen ook opnieuw moet laten uitlijnen. Je camber klopt in ieder geval niet meer en misschien je sporing ook niet.(wielstand, als die niet klopt slijten je banden scheef en kan de auto trekken aan het stuur.) En pas op met de veren, de veerpoot komt er compleet met veer uit, maar dan moet je de veer nog op de nieuwe schokbreker overzetten. Draai de bouten alleen los als je de veer met een klem hebt samengedrukt. Als de veer losspringt gaat alles mee wat hij tegenkomt, en dat gaat op zijn minst erg veel pijn doen... CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
gigantaandemuur Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Origineel bericht van: RobbieT Reken er op dat je na het vervangen ook opnieuw moet laten uitlijnen. Je camber klopt in ieder geval niet meer en misschien je sporing ook niet.(wielstand, als die niet klopt slijten je banden scheef en kan de auto trekken aan het stuur.) En pas op met de veren, de veerpoot komt er compleet met veer uit, maar dan moet je de veer nog op de nieuwe schokbreker overzetten. Draai de bouten alleen los als je de veer met een klem hebt samengedrukt. Als de veer losspringt gaat alles mee wat hij tegenkomt, en dat gaat op zijn minst erg veel pijn doen... Waarom opnieuw uitlijnen? Als de uitlijning nu goed is en je verandert niet de stuurkogel afstelling aan de stuurstang je haalt m dus alleen los aan de fusee. De afstelling van de schokdemper merk je even met een scherp dingetje. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Gast brinky Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 waarom is de schok breker afgekeurd? voor de apk mag een schok breker best wel een beetje vet/nat zijn in het apk wet boek staat aleen dat hij goed moet werken maar dat is nartuurlijk een grijs gebied omdat er geen goede test voorwaarden zijn bescherven in dit zelfde wet boek eigelijk is het dus best wel moeilijk om een schok breker af te keuren het is waarschijnlijk wel goed om ze te vervangen want het weg gedrag van je auto zal weer veel beter zijn maar ik kan me voor stellen dat je niet te veel kosten wil maaken aan je auto in dit geval zou ik het nog eens navragen of het vervangen wel echt nodig is of eventueel een contra keuring aanvraagen grt brinky
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 laat het toch maar goed doen met juiste materiaal, ik ben vanmorgen op de parkeerplaats door de spiraalveer gezakt 1/2m gereden, pats boem en de veer in de band (gelukkig maar, als dat onderweg of op de autostrada gebeurd was... pffffffffff ) opvallend veel voorkomend euvel deze winter zij de wegenwacht nog. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
eagle Geplaatst: 12 maart 2010 Auteur Geplaatst: 12 maart 2010 Bedankt allen voor meedenken het is gelukt ,heb er nieuwe onder gezzet was heel simpel ! gr eagle
eagle Geplaatst: 12 maart 2010 Auteur Geplaatst: 12 maart 2010 ?????????????????!!!!!!!!!!!!!!!! ik jank niet niet zo snel, anders roep ik jou om hulp!!!!!!!!!!!!!!!! En dan na 1000km janken dat je bandjes zo scheef afslijten.
RobbieT Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Goed uitlijnen is inderdaad goud waard. De auto stuurt beter en banden gaan langer mee. Nu alweer meer dan 100.000 kilometer op een setje Michelins (in de winter wel winterbanden eronder) Volgens mij zijn het daarmee per kilometer de goedkoopste banden die er zijn. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Boelo Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Bij VW en ook mijn Celica haal je achter de remschijf 2 bouten los , bij Opel is het een kogel. Met 2 bouten krijg je nooit precies net zo weer vast. Met een kogel past maar op 1 manier. Maar uitlijnen kan nooit geen kwaad. De afstelling verloopt in de tijd , keer een stoeprandje. En de kosten daarvan zijn ook te overzien , ieder geval goedkoper dan een band . Ook door slechte schokbrekers slijten de banden scheef af. Mijn Celica was heel windgevoelig op een oneffen weg , daar ging hij alle kanten op. Ik ben toen bij een uitlijnbedrijf geweest , bovenin friesland. Ik kreeg een heel andere auto terug. Super weggedrag Veel stiller in de auto Brandstofverbruik is beter geworden. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen