Ga naar inhoud


Samsung en Stab


winwiz

Aanbevolen berichten

Misschien handig om te weten!

 

Om het zoeken naar satelieten te vergemakkelijken vond ik het volgende.

 

Om van bijvoorbeeld Hispasat naar Telstar 11 te gaan moet je van 30 W naar 37,5 W. Als je het een en ander nog aan het inregelen bent kun je natuurlijk gokken hoelang je op de west toets moet drukken.

 

Ik kwam er achter dat dit redelijk te voorspellen is en wel zo:

 

Je gaat naar de al bekende sateliet toe bijvoorbeeld Hispasat en je drukt op Go to strored position.

Ga een menu terug en zoek bijvoorbeeld Telstar 11 (37,5 W)

Kijk in de SatcoDx lijst en vul onder New een transponder in waarvan je zeker kunt zijn dat je die goed zou moeten kunnen ontvangen. Let daarbij ook op de footprint!!

 

Druk op de Ok toets en je komt weer in het aansturings menu voor de rotor.

Verander nu Continuous naar Step(Impulse)

Nu komt het leuke.... We moeten dus 7,5 graden opschuiven. Ik doe dan 7,5 x 15 = 112,5 Ik vul dan 112 in bij driving size.

Vervolgens ga ik naar de kompasroos en druk op W. Je zult zien dat je bijna recht op de sateliet gericht staat dan!!

 

Volgens Stab zou een impulse 0.1 Graad moeten zijn maar dat bleek in de praktijk niet te kloppen, het is dus minder!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Duurt het lang om van de ene satelliet naar de andere over te schakelen tijdens het zappen ? Bijvoorbeeld van Astra1 naar Sirius ? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zeggen dat dat zeer rap gaat. Van astra 1 naar sirius duurt een seconde of 6. Astra naar Hotbird gaat uiteraard sneller.

 

Er zit ook een vertraging in door de "werkwijze" van de samsung. Als je overschakeld ziet hij geen signaal, wacht heel even, en bedenkt dan van "ik zal maar eens gaan draaien". Ik heb eerst een monoblock gehad en was inderdaad ook bang voor de wachttijd, maar ik moet zeggen dat dat mij behoorlijk is meegevallen. Je moet uiteraard niet alles door elkaar willen kijken, bijvoorbeeld van Turksat naar Hispasat en weer even terug naar Astra.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook een monoblock en ik moet zeggen dat het me prima bevalt.

Alleen was ik gewoon benieuwd naar hoe lang het duurt om die schotel te laten draaien.

Bedankt voor de antwoord !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...