Beobuddy Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Ik wil graag zo nu en dan een kleine pc op afstand met daarop XP laten herstarten. Hij zit in het hetzelfde netwerk waarbij het ip-nummer en zo bekend is. Ook de werkgroep is hetzelfde. Moet ik gebruik maken van een klein programmaatje (ik kan er even en toetsenbord en muis op aansluiten om dat te installeren), of zijn er standaard windowsopties om dit mogelijk te maken. Maar het gaat er uiteindelijk om, om de pc te laten herstarten zonder dat er aan die zijde nog extra acties nodig zijn. bedankt alvast voor het meedenken. Beobuddy. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Lithion Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 shutdown.exe (zit standaard in Windows) met de opties -r en -m gebruiken?
vGnp Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Daar zijn heel veel mogelijkheden voor. Lees hier maar eens voor de oplossingen. Het antwoord had genuanceerder gekund, maar ik ken jouw policies en netwerk niet. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satlover01rob Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 gebruik tightvnc 2.0 beta of teamvieuwer (beide gratis).Werkt perfect (familie) satlover forever
Beobuddy Geplaatst: 12 maart 2010 Auteur Geplaatst: 12 maart 2010 Met shutdown heb ik nog geen resultaat kunnen bereiken. In de cmd zou je de instructie: shutdown \\computernaam /r/m/ o.i.d moeten zijn. Maar dit werkt op geen enkele computer binnen het netwerk. Als ik shutdown/i gebruik, dan krijg ik een grafische venster waar je wat makkelijker de instructies ingeeft. Alleen al zoeken naar de juiste machine geeft dan al een foutmelding omdat Dynamic Domain Services niet geactiveerd is. In de command line mode krijg ik geen foutmelding terug, ondanks dat er niets wordt afgesloten. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Kimble Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Probeer eens de gratis versie van Teamviewer. Heel gemakkelijk te installeren en je neemt van de andere pc op afstand door alle firewalls etc heen de volledige admin bevoegdheden en al over. Als je contact maakt met je andere pc waar je ook teamviewer op hebt staan, dan zie je als het ware de gehele andere PC op je scherm. Je bestuurd muis en keyboard, en ziet eveneens het scherm van desbetreffende PC. Is Nederlandstalig en vind het persoonlijk beter als VNC. Linkje is >> HIER << Suc6. Mocht je het eventueel gebruiken laat het ons even weten en ook wat je er van vindt. Kimble.
Lithion Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Via cmd line moet je shutdown -r -m \\computernaam gebruiken. Je moet dit wel doen via een user die op beide systemen gekend is met hetzelfde wachtwoord.
Beobuddy Geplaatst: 12 maart 2010 Auteur Geplaatst: 12 maart 2010 Teamviewer heb ik net bekeken en ziet er eenvoudig uit in gebruik. Het lijkt wat eenvoudiger dan de VNC variant. Dus deze Teamviewer ga ik morgen proberen als ik bij de pc kan. Dank voor de suggestie en ik laat mijn bevindingen zeker even weten. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 12 maart 2010 Auteur Geplaatst: 12 maart 2010 Origineel bericht van: Lithion Via cmd line moet je shutdown -r -m \\computernaam gebruiken. Je moet dit wel doen via een user die op beide systemen gekend is met hetzelfde wachtwoord. Ok! Ga ik opnieuw proberen. edit: Krijg toegang geweigerd, dus zal wel met wachtwoord o.i.d. te maken hebben. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Sjattuh Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Origineel bericht van: Beobuddy Teamviewer heb ik net bekeken en ziet er eenvoudig uit in gebruik. Het lijkt wat eenvoudiger dan de VNC variant. Dus deze Teamviewer ga ik morgen proberen als ik bij de pc kan. Dank voor de suggestie en ik laat mijn bevindingen zeker even weten. Vergeet dan niet TV auto te laten opstarten bij booten en om hem niet het wachtwoord te laten wijzigen na elke sessie. Anders kun je het 1x doen en dan moet je weer fysiek bij de PC aanwezig zijn. Super proggie verder. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Beobuddy Geplaatst: 12 maart 2010 Auteur Geplaatst: 12 maart 2010 Bedankt alvast voor de tip! DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
vGnp Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 In mijn vorige baan als ITeejer had ik op alle PCtjes VNC draaien. De keuze is eerlijk gezegd tussen TightVNC en UltraVNC. Linkje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Kimble Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Origineel bericht van: Sjattuh Origineel bericht van: Beobuddy Teamviewer heb ik net bekeken en ziet er eenvoudig uit in gebruik. Het lijkt wat eenvoudiger dan de VNC variant. Dus deze Teamviewer ga ik morgen proberen als ik bij de pc kan. Dank voor de suggestie en ik laat mijn bevindingen zeker even weten. Vergeet dan niet TV auto te laten opstarten bij booten en om hem niet het wachtwoord te laten wijzigen na elke sessie. Anders kun je het 1x doen en dan moet je weer fysiek bij de PC aanwezig zijn. Super proggie verder. Als je goed leest (dus niet doorklikken bij installatie) bij de installatie, dan zul je zien dat je die opties allemaal kan instellen. Heb het nu bij diverse kenissen geinstalleerd die wel eens met de handen in het haar zitten. Op afstand kan ik dan de boel beheren (incl. hardware in/uitschakelen in systeembeheer). Laatste was een webcam installeren wat niet lukte. In het programma stond dat je na installatie van de software pas de cam in de usb-poort mocht steken. Heb gezegd, steek hem er maar in. Camera (usb-root uitgeschakeld) uitgeschakeld. Software gedeinstalleerd en toen opnieuw geinstalleerd. Toen de USB weer aangezet en de camera installeerde de drivers. MSN opgestart hier en daar. Camera getest. De gebruiker van Teamviewer aan de andere kant kan zien of je op de pc bent geweest door een dankwoord voor gebruik van teamviewer. Ben je daadwerkelijk actief, dan wordt het rechtsonder aangegeven bij de client in een klein schermpje. Heb Teamviewer op mijn USB-Stick staan (kan hem natuurlijk downloaden, maar dan mis ik het ID en wachtwoordenbestand) en kan overal op mijn PC of een ander zijn pc waar ik ook ben.
Beobuddy Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Geplaatst: 13 maart 2010 Bedankt voor de gratis Teamviewer tip! Dit is een zeer eenvoudig te installeren programma. Gewoon nederlandstalig en het werkt gewoon vlot. Ik heb het vanmiddag op diverse pc's geïnstalleerd en ik kon van de ene net zo makkelijk naar de andere pc. Verder is de (kleine)werkbalk handig die je krijgt boven in beeld. Door die balk kun je een aantal funkties vereenvoudigd uitvoeren. En ook daarbij is de funktie "rebooten", Gewoon top! Verder viel het mij op dat het ook maar een kleine 3 MB groot is, althans de download. Dus dat is voor elk systeem toch geen echte ruimtevreter. Ik heb het echter alleen nog niet (durven) installeren op de betreffende pc. De reden is dat dit een machine is met eigen software (gebaseerd op XP). Ik heb geen enkele backup van deze software. Het is namelijk voor degene die het kennen een BeoMedia van Bang & Olufsen. Dat is een speciaal geconfigureerde machine met software voor internetradio, mp3's etc, foto's en een web interface. Maar de XP versie is helemaal uitgekleed (kan wel in XP met bureaublad/configuratie/etc verder komen). Verder worden er via diverse speciaal geconfigureerde clients op andere pc's toegang gemaakt tot aparte delen van de hardeshijf om muziek over te kunnen zetten. En ik ben bang (wellicht overbodig, maar toch) dat ik met zo'n programma als Teamviewer, wijzigingen binnen die XP aanbreng, waardoor het geheel niet meer zou werken. Is mijn angst terecht, of moet ik het domweg installeren en afwachten? Tenslotte is die pc beveiligd met een wachtwoord voor toegang vanaf andere pc's en zijn alle poorten dichtgetimmerd. In hoeverre zal Teamviewer daar doorheen kunnen komen? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Kimble Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Citaat: =Beobuddy En ik ben bang (wellicht overbodig, maar toch) dat ik met zo'n programma als Teamviewer, wijzigingen binnen die XP aanbreng, waardoor het geheel niet meer zou werken. Is mijn angst terecht, of moet ik het domweg installeren en afwachten? Tenslotte is die pc beveiligd met een wachtwoord voor toegang vanaf andere pc's en zijn alle poorten dichtgetimmerd. In hoeverre zal Teamviewer daar doorheen kunnen komen? Zolang je niks de-installeerd op de client, zal die gewoon blijven doen wat ie normaliter ook doet. Software kan je gewoon installeren als je normaal doet. Werkt een programma niet naar je zin dan de-installeer je hem. Heeft dus niks met domweg afwachten te maken. Zie het gewoon als je eigen pc waar je achter zit. Als de client pc met een wachtwoord in het gebruikersmenu voordat xp doorstart, dan zal teamviewer ook niet opstarten. Is de client eenmaal volledig geboot en Teamviewer draait, dan heb je gewoon toegang al zitten alle poorten dichtgetimmerd. De verbinding is 256 bits gecodeerd, dus veilig imo. Groet, Kimble
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen