Hemant Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Hoi, Ik ben net verhuis en wil een nieuwe opstelling maken door 1 receiver in de slaapkamer te plaatsen en 1 in de woonkamer. Ik kijk niet tegelijkertijd. dus leek het me slim om 2 receivers op 1 motor an te sluiten. Mijn vraag aan jullie werkt dit? Ik heb 2 kabels getrokken naar het dak de rest van het spul moet ik nog kopen maar wil natuurlijk weten of dit gaan werken aangezien een motor maar 1 aansluiting heeft. Ik will 1 kabel aansluiten en die dan splitten naar 2 receivers in de meterkast. ben benieuwd naar jullie reacties of misschien een andere interessante oplossing. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
satencom Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 hier moet het mee lukken De switch schakelt door een externe 12V spanning (draad met tulpplug) en kan gebruikt worden voor 1x in en 2x uit, of als 2x in en 1x uit. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Auggie Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Origineel bericht van: Hemant Ik kijk niet tegelijkertijd. Alternatieve oplossingen: 1) doorlussen (=sat-coax tussen hoofdontvanger en ontvanger in slaapkamer) 2) ontvanger beneden, met een kabeltje (coax of scart of audio/videokabels) direct naar de TV in je slaapkamer; daarbij een afstandsbedieningverlenger. 3) een videozender (met afstandsbedieningverlenging) beneden, en de video=ontvanger op de slaapkamer. Voordeel bij 2 en 3 is dat je geen tweede dure CI-ontvanger met abonnee-kaart nodig hebt. Videozenders heb je vanaf 15 euro maar het signaal wordt soms gestoord, dus een kabeltje is dan beter. ...kun je de videozender als afstandsbedieningverlenging gebruiken.
Hemant Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 Doorlussen is geen optie. Mijn huis 4 etages dat wordt dus een hele lange kabel. Video zender gaat ook niet lukken, 4 dikke vloeren gewapend beton. Heb mijn Telefoon al via een repeater laten connecten en Wlan moest ik een 2e zender plaatsen. eerste antwoord ziet er wel ok uit, hoe heet zoiets? en waar is die tulp aansluiting voor nodig? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
satencom Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 die draad met de tulpplug daar zet je spanning op van af je ontvanger of met kleine blok voeding dan wissel je van door gang dat regel je b.v. bij tweede ontvanger Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen