Ga naar inhoud


cdtv310 ver 310_2l_4_6_37 welke seca kaart


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een cdtv310 en heb de soft 310_2l_4_6_37 erin gezet maar kan de mediaguard kaart eigenschappen niet meer uit lezen welke kaart moer er dan gebruikt worden ?????

Heeft iemand dat probleem ook !!!

 

Bedankt voor het lezen

 

Paul1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is bekend bij deze firmware versie het kan zijn dat deze uitgeschakeld in de firmware versie maar het kan ook door de soort key's komen dat werd al langer gebruikt bij andere kasten zoals de humax. ( daar kon je ook je providers niet inlezen )

 

Maar om het verhaal kort te houden dit is dus een bekend algemeen probleem bij de xsat 310 ik heb het zelf ook met de xsat 310.

 

Greetzzz

 

Ringo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor reacktie het is zo dat de ontvager blokeert de led ven de ir blijft branden en je moet resetten om weer wat te kunnen doen heb er terug de oude versie .31 ingezet

 

v.r Paul1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmzzz daar waag ik me dus nooit meer aan een versie terug ;-))

Dat koste me gelijk een rep.. maar goed het is zo dat de hogere firmware update's voor de via..2 en s*c.2 zijn dus wel noodzakelijk..

 

Alleen hoor ik men her en der zeggen dat de xsat 310 problemen heeft met via2 en dat de receiver dan te heet zou worden ik weet niet of het echt zo is maar anders kunnen we lekker eieren bakken met de xsat 310 ;-))

 

Waar ik wel veel last van heb met de ontvanger is dat hij soms even zwart beeld geeft en dan komt het weer terug maar dan heb ik stuiterbeeld ( het trilt dan heel erg ) dus waarschijnlijk moet deze weer terug :-((

 

Het is dus maar weer even afwachten waar het aan ligt of er moet er meer zijn die er last van hebben???

Dus wie o wie heeft ook last er van dat er bij de xsat 310 soms het beeld even wegvalt en dan weer terug is???

Aan de schotel ligt het niet want ik heb 10 db en 99% ontvangst. en sta alleen gericht op de astra 19,2

 

 

Greetzzzz

 

Ringo <---- die heel graag op vakantie wilt !!! ;-))

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo juist u bericht gelezen

 

heb dat al meer gedaan met de xsat310 de terug gezet nu nog gedaan en alles werkt weer normaal

 

Wat je zegt van trillend beeld dat heb ik ook hier en denk dat het signaal wegvald en dan heb ik dat ook speciaal op gelet als het onder de 5 komt zwart en na een paar keer trillend beeld .

meestal op c+ nl op andere zenders nog niet opgevallen

 

Zo weten we alle 2 wat meer nu

 

tot ziens Paul1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Voor je stuiterig beeld heb ik zo een twee drie geen oplossing, voor het uitlezen van de Mediaguard eigenschappen van je smartcard misschien wel.

Je hebt waarschijnlijk teveel providers op je kaart staan, de Xsat310 heeft moeite met meer dan 7 providers.

Probeer het eens met een kaartje waar slechts een paar providers opstaan, zou moeten lukken, je decoder zal trouwens ook niet meer zo snel vastlopen.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Gamgra zegt is juist, niet meer dan 7 providers op je kaart en je kan ze uitlezen. Voor een correcte werking maakt het wel niets uit: zowel met 7 als met 14 providers krijg je nog beeld. Dit was al zo vanaf de eerste software versies.

Wat betreft het te warm worden van de 310 bij via2 : dit is niet juist. Bij via 2 komt de ontvanger niet warmer dan anders.

Het is wel zo dat bij de nieuwe TPS kaarten er een weerstand moet geplaatst worden bij de kaartlezer, omdat de kaart anders te veel stroom trekt, en warm wordt, of zelfs defect ( de ontvanger wordt hierbij niet beschadigd ).

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Alles goed gelezen maar mijn probleem is met die software dat de ontvanger blokeert met een {1} provider op de kaart ook uitgetest wie heeft er nog die

soft erop staan dat zou ik graag weten en of die werkt

 

v.r Paul1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paul1,

 

Hier ben ik weer, ik ben inmiddels klaar met het flashen en testen van de Xsat310 nieuwe 4.6.37 firmware.

Hier volgt in het kort wat mijn bevindingen zijn:

 

Nieuwe firmware werkt schijnbaar precies zoals de oude 4.6.36.

MOTORS werkt op twee 3 seconden onderbrekingen na perfect gedurende mijn 3 uur duurende tetst.

 

Speciaal voor @ Paul1 heb ik een test uitgevoerd met smartcards waarop 1, 7 en 14 providers.

 

Geldige C+ kaart: provider 00 19 werkt perfect is uit te lezen in Smartkaart menu.

 

Funkaart: 1 Provider 00 0D (TVBS), werkt perfect en uit te lezen in het Smartkaart menu.

 

Goldkaart: 7 providers, werkt perfect alle 7 providers zichtbaar in het Smartkaart menu.

 

Goldkaart: 14 providers, werkt perfect maar loopt vast in het Smartkaart menu, decoder reset noodzakelijk.

 

Volgens Paul1 loopt de decoder vast met slechts EEN provider op de kaart.

Ik vermoed dat bij het aanpassen van de kaart je iets belangrijks over het hoofd hebt gezien.

Wat is namelijk het geval: je moet in Pic Bin Editor, bij global INS 0X16: ( nullen en eentjes), het aantal providers OOK aan passen.

Je moet hier precies hetzelfde aantal EENTJES hebben als er providers op je kaart zijn.

Je moet dat even controleren op je file.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

 

Bedankt vor de uileg alles werkt nu zoals het hoort fout zat bij mij kaart was niet goed had vergeten de providers op 7 te zetten .

 

Nog een vraagje ik denk dat jij goed op de hoogte bent van de cdtv310 wat ik graag zou klaar krijgen is nog irdeto2 erin voor premiere !!!!!! zou dat mogelijk zijn

 

mag in plaats van viacces zijn zou toch kunnen denk ik wat het lukt toch op strong ???

 

v.r paul1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Paul1,

 

Fijn dat het kaart probleem met max.7 providers opgelost is.

Denk niet dat het mogelijk is Irdeto2 op de xsat310 te krijgen, trouwens, hetgeen je over de Strong zegt is niet geheel juist, op de strong en trouwens ook de Philips, kan je vanwege de Allcam Patch, Ideto 1 krijgen, dat is echter niet hetzelfde als Irdeto2.

Wat je het beste kan doen is een tweedehands Strong of Philips kopen en die naar Allcam patchen, dan kan je Seca, Irdeto, betacrypt en Viaccess decoderen.

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

 

Bericht gelezen en nogmaals bedankt voor het helpen

 

ok wat strong beterft klopt ja irdeto1 ik heb hier zo een ding staan oud model strong met ver 20 en v9b erop dat werkt je mar toch niet goed met zappen dikwijls geen beeld en dan volledig resetten dan gaat hij weer maar we wachten af op betere soft of eens iets anders op de kop tikken wat beter is

 

zo tot ziens

Paul1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...