lujo Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Ik gebruik motor met usals (Moteck). Normaalgesproken staat mijn schotel altijd op 19,2E afgesteld. Maar af en toe wil ik hobbyen en andere satellieten inscannen. Hotbird 13E en andere satellieten draait motor zonder problemen. Ik heb niet getest of ik dan echt alle tranponders kan inscannen. Satelliet die ik echter zeer slecht ontvang is 16E. Als ik naar 16E draai dan ontvang ik erg weinig transponders van die satelliet, stuk of 80 zenders heb ik dan te pakken. Wat ik bij die 16E doe is usals uitschakelen en met mijn ontvanger schotel beetje links of rechts draaien op een frequentie van 16E tot ik optimaal ontvangst heb. En dan opslaan. Vandaag had ik toevallig afgesteld op transponder frequentie die ook op 13E bestaat. Dus ik had 13E te pakken ipv 16E Ik vraag me dan af of er niet ene lijst bestaat met zwakste transponders per satelliet die uniek zijn zodat een gemotoriseerd schotel goed af te stellen is (als usals niet 100% werkt).
Obi Wan Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Je moet je motor afstellen op de satelliet die het hoogst aan de horizon staat op je positie. Voor Nederland is dit Sirius 5E. Daarop moet je je schotel buiten optimaal afstellen en dan met usals naar de rest gaan. Dat ozu de beste manier moeten zijn. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Ou-Tannu Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Daarbij is 16E ook niet megasterk op het moment.. sinds er troubles op 16E geweest zijn krijg ik er ook minder van door Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
lujo Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Geplaatst: 13 maart 2010 @ Obi Wan Ik heb mijn schotel ook op Sirius 5E afgesteld en andere satellieten pakt ie met usals goed alleen 16E geeft wat problemen. Vandaar dat ik voor die schotel eventjes moet draaien. @ Ou-Tannu Wat voor problemen waren er dan op 16E? En ontvang je met die 60cm ook Total TV kanalen op 16E?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen