Ga naar inhoud

Hoe kan ik het geluid van de digitale uitgang vertragen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Als ik het geluid van de DM8000 afspeel via mijn versterker dan hoor ik een echo. Dus het geluid van de tv en de versterker gaan niet gelijk. Volgens mij is dit op dit forum al eens besproken hoe dit op te lossen is maar ik kan via de zoekfunctie niets vinden. Kan iemand mij helpen?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ja dat snap ik. Dat doe ik nu ook maar soms is het prettig om ook het geluid van de tv erbij aan te zetten en als ik het geluid kan aanpassen kloppen de monden ook beter met het geluid.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

De versterker aansluiten op de audio uitgang van de TV (via scart bijvoorbeeld), dan loopt het synchroon.

Er is een audio vertraag optie in de video instellingen, maar om die precies goed te krijgen is geen makkie.

Geplaatst:

Ja Milo,

Misschien is dat wel de makkelijkste weg maar dan heb ik geen digitaal geluid.

In het menu van de dm8000 staat wel iets bij Audio/video over ac3 en pcm vertraging. Kan ik daar iets mee?

Weet je wat in dat zelfde menu ac3 standaard en ac3 downmix betekent?

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

het geluid loopt bij mijn via de zwartrood-tulpstekkertjes naar mijn versterker en het beeld loopt via de DVBI>HDMI naar mijn televisietoestel.

En ook ik heb een fractie vertraging op het geluid van de televisie (terwijl die daar toch digitaal wordt aangeleverd(!). Dus ook hier ontstaat een vervelende echo.

Aangezien de speakers van de televisie niet zo veel voorstellen, heb ik hier maar het geluid van de tv volledig uitgezet en luisteren we via de versterker.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4
Misschien is dat wel de makkelijkste weg maar dan heb ik geen digitaal geluid.

Heeft de TV geen digitale uitgang dan? Leek mij een standaard optie.

Digitaal geluid is alleen van belang als je ook een surround versterker hebt die AC3 kan decoderen. Anders maakt het toch niet uit met analoog.
Geplaatst:

Er staan 2 vakjes:

Bitstream en pcm.

Bedoel je die en welke moet ik dan invullen?

Wat betekenen de vakjes PID's ?

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: theboyk
ik denk dat je pcm moet hebben.
maar gebruik op eigen risico...ik weet het niet zeker.
pcm is geluid, bitstream de data

PCM is volgens mij het standaard stereo geluid (welke ook op de Nederlandse sd kanalen zit) terwijl de bitstream het AC3 (dolby digital) geluid is. Maar ik kan het fout hebben hoor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen