Ga naar inhoud


[DM800HD] tar FIle in DB 800


kartami

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

wie kan mij helpen.

ik moet een TAR file in Var/Tmp zetten echter lukt dit niet.

nu heb ik gehoord dat je het ook kan uitpakken daarna de root volgende en handmatig met DCC erin zetten.

 

wie heeft / weet de procedure.

 

bedankt

 

kartami

LED tv 60 inch Dreambox 8000 en 4 x Dreambox 800

Link naar reactie
Delen op andere sites


De huidige insteek is dat als je een "tar" op je box wil zetten, je ook maar begrijpen moet wat dat betekent.

 

Om BarryAllen te gaan installeren om geen tar commando te hoeven typen gaat wat ver. Je installeert toch ook geen MacOS op je PC om quicktime filmpjes te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed maar het is een oplossing ,en alle wegen lijden naar Rome.

 

De fout ligt bij de Image bouwers.

Waarom deze functie niet handhaven,het is toch niet aan de Image bouwer te bepalen wat ik wil plaatsen of niet, gelukkig zijn er nog die de mogelijkheid aanhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de 'fout' ligt bij de tar bouwers.

 

Als je een plugin voor enigma2 wil maken, dien je die als "ipk" aan te leveren. Dan wordt er tenminste ook in voorzien dat deze weer kan worden verwijderd en dat eventuele extra acties die nodig zijn ook uitgevoerd worden, en dat configuratie bestanden niet onnodig worden vervangen. Bijvoorbeeld.

 

Het maken van een ipk is niet moeilijker dan een tar, als de ontwikkelaar geen ipk wil aanleveren dan is dat meer een kwestie van luiheid (soms onwetendheid, maar dat is eenvoudig te genezen).

 

Vergelijk het met ZIP bestandjes en installers op de PC. Als je een installer download, dan kun je de afkomst nagaan, wordt die netjes geinstalleerd enzo. Een ZIP file wordt alleen maar gedownload en daarna moet je maar zien wat je ermee doet.

 

Als het te makkelijk wordt gemaakt om een tar te installeren, dan wordt er ook niet verder nagedacht. Juist jouw reactie is wat het doel is van het ontbreken van een makkelijke tar installer, alleen richt je die nu op de verkeerde personen.

 

(ik verbaas me overigens nog steeds dat de dreambox niet geplaagd wordt door virussen en trojans ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...