Ga naar inhoud

[Satelliet] Astra adviseert geen lagere bitrate voor HD kanalen dan 12 mb/s

Aanbevolen berichten

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast calculator
Geplaatst:

OK, maar ik ben benieuwd of Canal Digitaal zich aan dit advies van Astra houdt.

De BBC in ieder geval al niet.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer Astra zoiets adviseert is dat net als de slager, die zijn eigen vlees keurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast calculator
Geplaatst:

Aan de andere kant zit er wel een kern van waarheid in het advies van Astra.

In Engeland is volop geklaagd over de beduidend slechtere beeldkwaliteit van BBC HD.

Ik ben heel benieuwd wat ITV1 HD gaat doen.

Geplaatst:

verstaat SES astra die 12mbit dan in mpeg2? of in mpeg4?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Zou wel goed zijn als een kwaliteitsnorm zou worden bepaald, dat een bepaalde grens waarboven een uitzending daadwerkelijk HD genoemd mag worden want er zitten inderdaad nogal wat verschillen in.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
CDS al helemaal niet, kijk eens naar film1 hd.Te belachelijk voor woorden.

Weet niet wie vanmiddag Eredivisie Live 2 heeft gezien?
Weliswaar geen HD, maar de wedstrijd van Feyenoord was zéér slecht, een krappe 2200 K/bps is toch niet normaal meer.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Het ging hier over HD. Bedoelt Astra met VBR dat je pieken tot minimaal 12 Mbit/sec moet aankunnen??

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Mja, bitrate zegt niet alles, je kan met een goede encoder aan 10mb/s een subliem beeld hebben, terwijl een crappy encoder aan dezelfde bitrate er een totaal washed out beeld of een blokjes festijn van maken.

éénHD haalt die norm in de verste verte niet, ook BBC HD niet, en eerlijk gezegd, ik heb daar weinig op aan te merken.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Obi Wan
CDS al helemaal niet, kijk eens naar film1 hd.Te belachelijk voor woorden.

Weet niet wie vanmiddag Eredivisie Live 2 heeft gezien?
Weliswaar geen HD, maar de wedstrijd van Feyenoord was zéér slecht, een krappe 2200 K/bps is toch niet normaal meer.

ECV2 via satelliet was inderdaad slecht, via digitenne (in de dreambox) lag de bitrate ongeveer gelijk met satelliet maar was het beeld toch beduidend beter.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

ECV2 ziet op de oude plek van E!... eigenlijk te smalbandig voor voetbal...

Maar hier ging het eigenlijk niet over. Het ging hierover dat 12 Mbit/sec het minimale is voor HDTV. Tuurlijk dat Astra dit denkt!!! Dat levert namelijk veel verhuurde transpondertjes op :-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik moet eerlijk zeggen dat BBC HD er beter uit ziet dan de gemiddelde HD uitzending van CDS.

Sport1 vind ik dan goed beeld maar Film1 of NLD1,3 of RTL4 vind ik niet HD waardig op dit moment.

Geef mij dan maar BBC HD en bijbehorende encoder. Stukken beter

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen