Ga naar inhoud

[Satelliet] Astra adviseert geen lagere bitrate voor HD kanalen dan 12 mb/s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens mij hebben we deze discussie al vele malen gevoerd. In de VS doen de nbc kanalen het vaak met 12mbit mpeg2. Ik heb niks te klagen momenteel bij cds.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
OK, maar ik ben benieuwd of Canal Digitaal zich aan dit advies van Astra houdt.

De BBC in ieder geval al niet.

BBC-HD zendt uit in 1440x1080i, wat 25% minder pixels zijn dan "echt" 1080i. In principe heb je dan ook 25% minder bitrate nodig en hiermee zit de BBC precies aan de norm.

Wat betreft de klachten in Engeland, ik begrijp daar helemaal niets van. Ik kijk weinig tot niet naar de zender maar toen ik een tweetal weken terug naar een voetbalwedstrijd heb zitten kijken zag dat er beter uit dan ik ooit op BBC-HD gezien heb.
Geplaatst:
Citaat:

maar Film1 of NLD1,3 of RTL4 vind ik niet HD waardig op dit moment.

Dat is dan ook geen wonder. >90% op deze zenders is upscale. Zelfs bij Film1 verdenk ik dat veel uitzendingen een upscale versie zijn - ook al staat er in de gids HD. Gisteren avond was CSI toch wel echt in Native-HD op RTL4. En dat zie je duidelijk! (ook de bitrates gaan dan omhoog met pieken tot over de 12000).
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Maar om nou olifanten in native HD te zien....

Het is leuk maar Discovery is geen zender waar je vaak naar kijkt. De potentie van HD is duidelijk te zien, dat wel

Het gaat om landelijke zenders die de toon moeten voeren. Dat Discovery er mooi uit ziet klopt inderdaad, maar om daarvoor naar huis te schrijven...

Maargoed, CDS is wel goed op weg, en ik steun ze erin.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Ieder z'n smaak.Zelf kijk ik graag naar dit soort zenders.

Natuurlijk horen de commercielen ook een soortgelijke kwaliteit neer te zetten.

Heb nog niet echt kunnen controleren hoe RTL 4 HD met Native HD eruit ziet....

Geplaatst:

Gewoon CSI of zo kijken. Die is op RTL4HD native. Gisteren avond in ieder geval duidelijk het geval.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Gisteren ook een opmerkelijk verschil tijdens Chelsea-Inter op Ned 3 HD ten opzichte van Sport1 HD, op Ned 3 HD een bitrate van boven de 10.000 en op sport1 van gemiddeld 4.400.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Het is toch dezelfde content?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Sport1 zal dan wel een SD+ feed hebben gekregen. Want als Sport1HD het echt in native heeft dan halen die ook ruim 10 Mbit/sec.

Geplaatst:

1080i en 720p hebben ongeveer dezelfde bitrate.

1080 lijnen worden interlaced doorgegeven om bandbreedte te besparen. Netto is dus 720p en 1080i bijna hetzelfde qua bitrate

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Ik keek ook afwisselend naar Sport1/Ned3. Het viel me gewoon op dat op beide zenders de kwaliteit even goed/slecht was. Ik switchte toch naar NED3, omdat bij Sport1 je af en toe artefacts kon zien.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

SD+ feeds bestaan niet :-) Een reguliere (sport) SD feed zit gemiddeld zo rond de 8mbit of soms rond de 16mbit. Dit geldt bijvoorbeeld voor de Eredivisie live feeds welke vaak op de Eutelsats op 7 en 10 graden oost zijn geplaatst. Dat de broadcaster dan gaat knijpen tsjaah dat heeft niets met de aanvoer te maken.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

SD+ is dan ook een uitvinding van onze NOS. Dat zijn schaatsbeelden in SD via een HD zender ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen