Gast Sambir Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Ik ben al een jaar in bezit van een dm800hd. Er zit geen harddisk in omdat ik 24 uur een pc aan heb staan, daar is de dreambox 24 uur op verbonden. Ik heb een map aangemaakt die ik gekoppeld heb met de dreambox, deze wordt als harddisk gezien. Mijn probleem is dat ik problemen heb met het streamen van hoge bitrate HD zenders. Wanneer ik wat opneem en vervolgens afspeel is het beeld helemaal vervormd, blokkerig en het loopt steeds vast. Dit heb ik niet met lage bitrate hd en sd zenders. Is hier een oplossing voor of heeft de dreambox gewoon moeite om de bitrate van deze zenders over LAN te verwerken? De dreambox is aan een gigabit netwerk verbonden...
Catastrofus Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Een dm heeft een 100 Mb if, dus 1 Gb is leuk maar overbodig tenzij je meerdere dm's hebt eventueel. Op mijn nas heb ik geen problemen om meerdere HD-zenders op hetzelfde moment op te nemen. Hoe is de peecee aan de dm gekoppeld dan? nfs of cifs? Gert. Origineel bericht van: Sambir Ik ben al een jaar in bezit van een dm800hd. Er zit geen harddisk in omdat ik een pc 24 uur aan heb staan, daar is de dreambox 24 uur op verbonden. Ik heb een map aangemaakt die ik gekoppeld heb met de dreambox, deze wordt als harddisk gezien. Mijn probleem is dat ik problemen heb met het streamen van hoge bitrate HD zenders. Wanneer ik wat opneem en vervolgens afspeel is het beeld helemaal vervormd, blokkerig en het loopt steeds vast. Dit heb ik niet met lage bitrate hd en sd zenders. Is hier een oplossing voor of heeft de dreambox gewoon moeite om de bitrate van deze zenders over LAN te verwerken? De dreambox is aan een gigabit netwerk verbonden... 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
cremas Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Zelfde probleem hier met opname van db800 op de gemounte harde schijf van de andere db800. Het lijkt wel of het netwerkgedeelte van de 800 het net niet aan kan.... Groet, Cremas Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Gast Sambir Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 CIFS. Ik heb een network browser plugin gedownload waarmee ik makkelijk een netwerkschijf kan koppelen.
Catastrofus Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Een windows pc dus? Geen mogelijkheden om, op 1 of andere manier, nfs te gaan gebruiken? Want cifs is eigenlijk wel berucht om zijn snelheid, vergeleken met nfs. Of je hebt er een brakke switch tussen zitten. Gert. Origineel bericht van: Sambir CIFS. Ik heb een network browser plugin gedownload waarmee ik makkelijk een netwerkschijf kan koppelen. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Satdorus Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 De ervaring leert dat er betere resultaten te behalen zijn met NFS.
Gast Sambir Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Ik heb het op nfs gezet maar het helpt niet...maar ik denk niet dat het aan de mount ligt want met streamen heb ik ook problemen als de bit rate hoog is. ik denk niet dat het aan de router ligt want de router heeft een hoge troughput, dat was ook de reden waarom deze router had aangeschaft.
martjeB Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Ook bij mij gaat niet goed op NL1 HD. met PLI de opname naar NAS en in time shift terugkijken geeft Af en toe hikjes en blokjes. Verbinding is met netwerkmanager gemaakt op CIFS. Op de NAS (buffalo linkstation) heb ik een dream directory aangemaakt. Communicatie loopt via modem/router ZyXel 2602HW. Gtz. Martje B
martjeB Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Zojuist even NFS geprobeerd, maar dat geeft dezelfde problemen. Gtz. Martje B
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 1) geef ook op welk besturingssysteem op de PC staat windows xp / windows vista / windows 7 / linux / leopard 2) geef ook op of je bekabeld LAN hebt of wireless (+router type) 3) geef ook op of je met de automount plugin of netwerkbrwoser een mount probeert aan te maken of ouderwets danwel fstab 4) geef aan of je geprobeerd hebt de opties aan te passen??? 4> UDP of TCP als protocol in de opties testen, vaak is TCP de betere en zijn de hikjes weg. ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch 1) geef ook op welk besturingssysteem op de PC staat windows xp / windows vista / windows 7 / linux / leopard 2) geef ook op of je bekabeld LAN hebt of wireless (+router type) 3) geef ook op of je met de automount plugin of netwerkbrwoser een mount probeert aan te maken of ouderwets danwel fstab 4) geef aan of je geprobeerd hebt de opties aan te passen??? 4> UDP of TCP als protocol in de opties testen, vaak is TCP de betere en zijn de hikjes weg. ciao Het ligt meestal niet aan de hardware van de DM (dat voorop) waarom nadenken over 1) omdat het evident is dat het operating system op je PC bepaald welk mounttype je "default" kunt toepassen windows eigenlijk (op w7 ultimate na) alleen CIFS linux beide CIFS en NFS apple beide CIFS en NFS waarom nadenken over 2) omdat het evident is dat je wireless radio verbinding waardeloze meuk is mbt de throuput data/sec waarom nadenken over 3) omdat die plugins een mount aanmaken met UDP als default, hetgeen meestal dus het slechtere protocol is dus moet je die mountregel aanpassen manueel met een linux editor (dcc) waarom 4 dit is al verklaard, maar het is met nieuwere periferie (hardware in je netwerk) gebleken dat UDP tov vroega eerder geblokt wordt en fouten dus slechte performance levert. ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
martjeB Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Ik was de TS niet, maar ik gebruik de mountmanager van PLI. NAS = buffalo linkstation router=ZyXel 2602HW DM800HD bekabeld op dream zowel CIFS als NFS geprobeerd. De directory op de nas heeft als "shared folder support" de mogelijkheden windows, apple en ftp. Zijn alle drie aangevinkt. Gtz. Martje B
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 neen dat je de topic starter TS niet was begrijp ik ook wel... maar soms moet men bij algemene vragen de informatie gewoon altijd meegeven / mee aanleveren, aan een vraag gekoppeld... dus ook jou vraag/opmerking. dus geen probleem en wees niet persoonlijk aangesproken het ligt evenwel ook een beetje aan je image. er zijn images voor de dm800pvr met "problemen" inzake mounten op externe media,,, NAS of PC de gedeelde directory (shared folder) op de NAS moet per CIFS een gebruiker weten/kennen dat stel je in via het webinterface van de NAS zonder een gebruiker te hebben aangemaakt gaat CIFS mount vanuit dm800pvr eigenlijk niet lukken. bovendien zal je dreambox meestal een reboot moeten krijgen nadat de mount-instellingen opgeslagen zijn. bij enkele NAssies ook de NAS herstarten. maar ik ben geen buffalo kenner, enkel dat ik het mounten vaker geoefend heb. ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
martjeB Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Oeps, dat rebooten gaf wat problemen. Ik had opeens weer noorse taal, geen opname mogelijkheid, ondanks de mounts. Uiteindelijk naar een andere pc een mount gemaakt en later weer naar de nas. Die wizzard op de dreambox gaat kennelijk niet vlekkeloos. Maar wel makkelijk als je niet uitgezocht hebt hoe de mounts handmatig te maken. Als ik op de nas geen access restriction instel, is er toch geen inlognaam en password meer nodig? Of kan ik beter wel restricties instellen op de nas? BTW HD opnemen en SD afspelen gaat wel goed, HD opnemen en afspelen is teveel. Gtz. Martje B
rai Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Hier ook problemen met opnemen vanaf de DM800 in HD naar m'n NAS en Windows 2003 server. Echter, op zelfde netwerk met de DM8000 gaat alles wel goed. Zelfs 2 HD kanalen opnemen op de DM8000 geeft geen problemen. Software versie is dezelfde Gemini 4.40. Dus in mijn geval zou ik toch wel de DM800 de schuld willen geven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen