Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

er staan dm8000's te koop voor 849 euro , is precies nog van eerste serie met blauw display

is dit aan of af te raden ?

thanks

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Ik wist niet dat er verschillende uitvoeringen zijn.

Wat is het verschil en hoe kan ik zien of ik er een met een nieuwe chip heb?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Mogelijk bedoelt hij nieuw display ipv nieuwe chip, want zover ik weet hebben er geen chipveranderingen plaatsgevonden in de DM8000. In ieder geval geen belangrijke veranderingen zoals bijv de beeldbewerkingschip e.d..

Geplaatst:

Ja dat denk ik ook.

Ik betwijfel ook of er nog verschil zit in de display?

Ik denk dat die ook allemaal hetzelfde zijn.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

er zit wel degelijk verschil in , hoor

de eerste versie's hadden een blauw display

de nieuwe versie heet 1.2 en heeft geen zichtbaar oog meer voor de AB , en natuurlijk het OLED display

wat er nog anders is weet ik niet

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Als dat het enigste verschil is,

dan is de rest op te lossen met een firmware update ?

die van mij is geel van kleur zonder zichtbaar IR oog

Geplaatst:
Origineel bericht van: SIMBAke
de eerste versie's hadden een blauw display

Dan zijn er 3 versies denk ik ondertussen. Ik heb er één met een groen display (van juli vorig jaar). Een maat van me die vorige maand zijn 8000 heeft gekocht heeft er één met oranje display.

Dus als ik het goed begrijp zit het als volgt:
Versie 1.0 (beta testers) blauw display
Versie 1.1 groen display
versie 1.2 oranje display

Of klopt dit niet?
Geplaatst:

Ik heb de allereerste box in Nederland ver voor introductie gezien en die had gewoon een oranje/groen display.

Volgens mij is er maar één display alleen ziet de een het als groen en de ander als oranje omdat het daar net een beetje tussenin hangt.

Dat blauwe display heeft alleen op afbeeldingen ooit bestaan en is nu het erfenis van luie (shop)webmasters die nog steeds die antieke afbeelding gebruiken.

Webmasters, hier een fatsoenlijk plaatje wink

DM8000Foto_hp.jpg

Ron

Geplaatst:

Nee, er is in ieder geval een groen/oranje en oranje model. Ik heb die 8000 van die maat van me bovenop die van mezelf gehad ivm instellen en zag duidelijk het verschil.

Die van mij is meer groen terwijl die van hem echt oranje was.

Op je plaatje staat de versie die ik heb (de "oude" versie dus)

Geplaatst:

Is er dan verder dan het display nog enig wezenlijk verschil, want anders kan je nauwelijks van een "oude" versie spreken. Dat kleurverschil tussen de displays, dat mij nog nooit opgevallen is, kan natuurlijk zoveel beteken als dat de producent van het displays een iets andere kleur levert of die displays gewoon (tijdelijk) op waren.

Een blauw display is er in ieder geval met zekerheid nooit geweest, behalve dan op een gerenderde CAD afbeelding.

Ron

Geplaatst:

Het enige andere verschil (wat me even snel opviel) is dat in mijn 8000 de IR-ontvanger iets lichter is ten opzichte van de rest van het frontje, en bij de nieuwe 8000 is deze niet meer te herkennen (is net zo zwart als de rest van het frontje).

Ik heb verder niet in de boxen gekeken of er wezenlijk dingen anders waren.

Geplaatst:

Heb hem zelf vorige maand gekocht en als ik de display standaard laat staan in de config dan is hij oranje. Maar als je de felheid wat terugzet dan wordt het geel. Dus waarschijnlijk ligt het aan de instellingen binnen je image?

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen