Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een heel belangrijke vraag. Ik heb denk ik een triax 64cm schotel. Nu heb ik een lnb houder gekocht voor 4 lnb's en 4 lnb's van inverto. en een 4-1 disecq switch uiteraard. Wat ik graag zou willen weten is of de volgende configuratie mogelijk is?:

1. Hotbird (rtvi pakket en ort en rtr planeta) 13 graden oost

2. Astra 1 (uiteraard nederlandse zenders en tv vlaanderen 19,2 g/o

3. Astra 3 (regionaal en hdtv nederlandse zenders) 28,5 g/o

4. Eutelsat W4 (russische zenders als ntvplus) 36 graden oost.

hoe groot moet mijn schotel zijn? Ik heb zelf een dreambox 800HD (gem 4.7). Moet ik bij het realiseren van deze configuratie een sat-finder kopen?

Als u verstand heeft van russische zenders is sirius (5 graden oost) beter? of is eutelsat w4 hiervoor geschikter?

alvast enorme dank.

Geplaatst:

als je deze website bezoekt... > vindt je die 36 Oost en wat er op uitgezonden wordt

in dat geval zijn enkel de eurasia zenders bepalend

afrika of russia zul je wellicht niet kunnen ontvangen qua footprint van de beam < beam kun jo op die site ook effe opzoeken

je kunt op die site ook op zendernaam zoeken en weet je op welke satposities die voorkomen

de schotel zelf moet natuurlijk een multifeed worden

maar erg bepalend voor de grootte is of beam op benelux straalt.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Je moet een hoek van 25 graden overbruggen tussen de Hotbird en W4. Dat is een vrij grote hoek, waarbij de satellieten vooral aan de rand van schotel zullen inschijnen en daardoor de focus van het signaal op de LNB niet meer perfect is. Dat gecombineerd met het feit dat het signaal van de W4 vrij zwak is (je zit buiten de officiële beam) zorgt dat ik mijn twijfels uit of je zo beeld zult krijgen.

Dit zou een klusje zijn voor een Wavefrontier, omdat die het signaal wel goed gefocust krijgt op de LNB. Ook hier is echter allesbehalve gegarandeerd dat je beeld krijgt, omdat wederom, het signaal van de W4 zwak is. De beste optie voor de W4 is het gebruik van een vrij grote schotel speciaal voor deze satelliet.

Ontvangst van de Sirius lijkt me realistischer, maar ook hier maak je een vrij grote hoek (23 graden van Sirius naar Astra2) en geldt dus ook dat je schotel niet optimaal is. Gelukkig heb je op alle sattelieten sterke ontvangst in dit geval, waardoor het wellicht meevalt. In dit geval zou een Wavefrontier in ieder geval, ook de 55cm-versie, zeer zeker goed beeld moeten geven.

Geplaatst:

Je zit op enkele honderden kilometers afstand van het officiële ontvangstgebied. Dat betekent dat beeld krijgen waarschijnlijk wel mogelijk is, maar je een behoorlijk goede opstelling moet maken: Grote schotel, goede LNB, goede uitrichting.

Wat je natuurlijk wilt weten is hoe groot je schotel moet zijn, welke LNB, enzovoorts. Ik denk dat alleen iemand met ervaring met deze satelliet daar antwoord op kan geven.

Geplaatst:

De Triax Multi LNB Houder heeft een bereik van 20 graden, en is bestemd voor een Triax 78/88 cm.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Eut. W7 (36 oost) lukt mij al niet met een Triax 88 met multi houder inclusief Hotbird (13 oost). De Triax kan maximaal 20 graden overbruggen. Met mijn 90 cm draaibare schotel ontvang ik W7 36 oost zeer goed (MTI lnb). W4 niet, maar dat kan er aan liggen dat er voornamelijk links - en rechts draaiende polariteiten op zitten. Dit ontvang je niet met een standaard H/V polariteit lnb. Op Sirius zitten alleen Oekraïnse zenders en een paar Russisch talige Baltische zenders. Wel veel Russen en twee Wit-Russen zitten op Express AM22 53 oost. Deze zijn met een relatief kleine schotel te ontvangen. 78cm is meer dan voldoende voor de Russische zenders.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Geplaatst:

Hallo,

De eutelsat W4 en W7 zijn hier niet te ontvangen ( in ieder geval niet met een schotel tot 2,4 meter )

Op de sirius zit alleen TVCI in het Russisch.De rest is voor de Oekraine.

Op de express Am1 (40E) zitten de meeste kanalen dit is te ontvangen met een 1,2 meter schotel en een HD ontvanger.

Maar niet duidelijk voor hoelang nog, zie ook mijn eerdere bericht hier op het forum.

Ook de Hotbird (13E) heeft een aantal kanalen in het Russisch.

Verder kun je ook nog de express AM 22 (53E) proberen met een 80 cm schotel.

Succes,

Quinten

Geplaatst:

W7 Eurasia beam is goed te ontvangen. Russian beam waarschijnlijk niet. Russische zenders zijn ook op W7 L of R polariteit.

Express AM 22 (Wide Europe en Europe beam) is met een 55 cm schotel te ontvangen. Je hebt dan weinig regen reserve.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Geplaatst:

Zit er niets interessants op Platforma HD voor je op 9 oost?

Wel gecodeerd maar wel eenvoudig te ontvangen?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Op Sirius zit nog een Rus Idealny Mir op 12683 H 9404 Ms-s. Is East beam maar hier redelijk te ontvangen TV3 op zelfde transponder is weg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen