Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4

Ik moet nog even beslissen of het een DM500HD of een DM800HD wordt voor op de slaapkamer. Beneden een prima werkende Dm8000. Nog tips welke ik het beste kan kopen?

Van belang is of je wilt kunnen opnemen met een ingebouwde HDD, dat kan alleen in de 800.
Een andere optie is een Vu+ Duo, prijstechnisch gezien een betere oplossing en kwalitatief minstens zo goed.
Ik zou kiezen tussen een 500HD of een Vu+ Duo

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Opnemen is niet zo belangrijk en ik heb het niet zo op die Vu+ Duo. Ik ken die niet en ik ben een leek als het gaat over sat ontvangers. Ik ben al blij dat ik de dm8000 aan de praat krijg. Dus liever een dreambox (lijkt me makkelijker voor mij). Het prijsverschil tussen de 500HD en de 800HD is ongeveer € 60,- Dus de 800HD is 60 euro duurder. Als ze even duur zouden zijn wat zou jij dan nemen?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Opnemen is niet zo belangrijk en ik heb het niet zo op die Vu+ Duo. Ik ken die niet en ik ben een leek als het gaat over sat ontvangers. Ik ben al blij dat ik de dm8000 aan de praat krijg. Dus liever een dreambox (lijkt me makkelijker voor mij). Het prijsverschil tussen de 500HD en de 800HD is ongeveer € 60,- Dus de 800HD is 60 euro duurder. Als ze even duur zouden zijn wat zou jij dan nemen?

Draai je Enigma 2? Duo+ VU draait ook op Enigma 2, is HD en je kan er een 2e tuner inbouwen - als je dan toch een quad lnb koopt kun je gelijk 2 kabels naar de slaapkamer trekken. En binnenhuis lan sharen gaat er ook mee wink

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Ik draai met OpenPli. Ik weet niet of de Duo+Vu daar ook goed op draait en ik heb op de slaapkamer geen 2e tuner nodig en hij is duurder als de 500HD heb ik gezien.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

[quote=Sjattuh

Draai je Enigma 2? Duo+ VU draait ook op Enigma 2, is HD en je kan er een 2e tuner inbouwen - als je dan toch een quad lnb koopt kun je gelijk 2 kabels naar de slaapkamer trekken. En binnenhuis lan sharen gaat er ook mee wink

Pardon? de VU+ Duo heeft standaard al 2 vast ingebouwde tuners.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz
Pardon? de VU+ Duo heeft standaard al 2 vast ingebouwde tuners.

Ah, weer wat geleerd.

Geplaatst:
Ik draai met OpenPli. Ik weet niet of de Duo+Vu daar ook goed op draait en ik heb op de slaapkamer geen 2e tuner nodig en hij is duurder als de 500HD heb ik gezien.

Nou lijkt me dan allemaal duidelijk, suc6 en laat ons weten hoe het verlopen is. smile

Geplaatst:

Hallo,

Ik voorzie drie DVB-S ontvanger via een splitter van de Hema, heb beeld op alle drie, en kan opnemen!

Mijn DM 8000 heeft een eigen motor met kabel naar de eerste DVB-S2 tuner. De tweede DVB-S tuner zit via een kabeltje vanaf een andere schotel, voor een Echostar 3600 en een DM 600 en de DM 8000.

Waarom moet dit niet kunnen?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hoeba
Hallo,

Ik voorzie drie DVB-S ontvanger via een splitter van de Hema, heb beeld op alle drie, en kan opnemen!
Mijn DM 8000 heeft een eigen motor met kabel naar de eerste DVB-S2 tuner. De tweede DVB-S tuner zit via een kabeltje vanaf een andere schotel, voor een Echostar 3600 en een DM 600 en de DM 8000.

Niemand zegt dat dit niet kan, maar kijk nu eens naar Hotbird op de ene box en naar Astra op de andere.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
Hallo,

Niemand zegt dat dit niet kan, maar kijk nu eens naar Hotbird op de ene box en naar Astra op de andere.

Hoi Hoeba,
Wil je het bovenstaande eens proberen en mij iets laten weten?
Als het werkt scheelt mij dat € 130,-
Als het problemen geeft dan doe ik het absoluut niet. Het moet wel goed werken.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
Hallo,

Hoi Hoeba,
Wil je het bovenstaande eens proberen en mij iets laten weten?
Als het werkt scheelt mij dat € 130,-
Als het problemen geeft dan doe ik het absoluut niet. Het moet wel goed werken.

Hoi,

Je voorbeeld kan maar met behoorlijke beperkingen, zal je dus je toch je beurs moeten trekken, ben ik bang.

Mijn 8000 staat op de Astra te kijken naar BVN op tuner A met zijn eigen schotel.
De Echostar naar de Hotbird, op BVN, maar ik kan dan b.v. geen ARD gelijktijdig kijken op de 8000 op de tweede tuner, wel naar bv BVN, etc.
Ook moet de Echostar altijd aanblijven, daar zit de splitter achterop de out aansluiting.

Zelf gebruik ik het om naar de Nederlandse (regionale) zenders op 23.5 te kijken en naar de Nederlandse en FTA op 19.2., dat gaat wel.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

Oke bedankt.

Ik wil geen beperkingen. Het is voor een langere periode dus dan maar iets meer geld uitgeven.

Extra dus: 3x Quad lnb en een extra switch. En natuurlijk nog de 500HD of de 800HD. Daar ben ik nog niet uit.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Oke bedankt.

Ik wil geen beperkingen. Het is voor een langere periode dus dan maar iets meer geld uitgeven.
Extra dus: 3x Quad lnb en een extra switch. En natuurlijk nog de 500HD of de 800HD. Daar ben ik nog niet uit.

Heel misschien wil de schotelboer je wel een beetje korting geven als je je oude LNB's inruilt?

Geplaatst:

Dat is een hele goede want in de schuur neerleggen is ook zonde. Ze zijn nog vrij nieuw. Bedankt voor de tip.

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen