lujo Geplaatst: 15 maart 2010 Geplaatst: 15 maart 2010 Hoi, Vraag 1: Ik wil thuis wat gaan experimenteren en vraag me af of het mogelijk is om twee emulatoren op één dreambox te installeren? Ik wil bijvoorbeeld cccam en newcs op één 500+ installeren die beide (tegelijk) gebruik maken van één kaartje. Dus als ik straks een ander ontvanger heb die bijvoorbeeld alleen mgcamd kan gebruiken en geen cccam dat ik dan met newcs op die dreambox kan connecten. Een ander ontvanger in een ander kamer die wel cccam kan draaien die zou dan naar cccam op die dreambox connecten. Is dit mogelijk/uitvoerbaar? Vraag 2: Kan ik twee kaartjes op één 500+ ontvanger aansluiten? Eén kaartje in die kaartlezer en andere op die seriele poort door middel van een phoenix reader bijvoorbeeld? Nu gebruik ik die seiele poort alleen om andere firmware erop te zetten maar ik vraag me dus af of die ook voor andere dingen te gebruiken is, dus voor een cardreader? ---- Dit zijn uitsluitend vragen uit nieuwsgierigheid en vanwege experimenteren. Dit om uit te sluiten dat dit over extern sharen gaat, wat dus niet mag.
jackassnl Geplaatst: 15 maart 2010 Geplaatst: 15 maart 2010 Antwoord vraag 1 Dat lukt zonder problemen, zorg er wel voor dat je in je CCcam.cfg dit neer zet: "SERVER LISTEN PORT : 0" Dit zorgt ervoor dat CCcam alleen als emu werkt en niet als card-server. Antwoord vraag 2 Ook geen probleem, alleen even goed omschrijven in newcs.xml welke reader wat is.
lujo Geplaatst: 15 maart 2010 Auteur Geplaatst: 15 maart 2010 Origineel bericht van: jackassnl Antwoord vraag 1 Dat lukt zonder problemen, zorg er wel voor dat je in je CCcam.cfg dit neer zet: "SERVER LISTEN PORT : 0" Dit zorgt ervoor dat CCcam alleen als emu werkt en niet als card-server. Antwoord vraag 2 Ook geen probleem, alleen even goed omschrijven in newcs.xml welke reader wat is. Even over het "antwoord vraag 1" Als ik het goed lees betekent het dus dat ik niet 2 servers (cccam en newcs) kan draaien die één kaartje lezen? Want ik wou met tweede ontvanger (zonder cccam) connecten met server newcs. Met derde ontvanger met ccam wou ik connecten naar server cccam. Maar dus twee servers op één dreambox kan dus niet? Over "Antwoord vraag 2" Welke cardreader kan ik dan het best gebruiken voor een 500+ dreambox? En kan ik dus cccam server op kaartje één draaien en newcs server op kaartje twee?
jackassnl Geplaatst: 15 maart 2010 Geplaatst: 15 maart 2010 Nee, dat gaat niet lukken volgens mij. Je kan met newcs al je kaartjes uitlezen en in newcs.xml aangeven welke client-box welk kaartje mag lezen met CCcam. Het maakt dus niet uit welke cam er op de andere boxen draait, newcs wordt door de meest emu's wel begrepen. Edit Ik zelf heb een Infinity USB Phoenix programmer en dat werkt helemaal perfect.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen