Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het je bedoeling om je keys van je dreambox naar een andere machine kopieren, zodat je vanaf je 7020 kunt inloggen op die andere machine?

Als je wil inloggen vanaf een andere machine op de 7020, zou het commando op de andere machine moeten worden gedraaid, en niet op de dreambox.

Geplaatst:

Ja, dat eerste. Ben er inmiddels achter dat ssh-copy-id een script is, heb em ff vanaf kubuntu naar mn dm gecopieerd en hij doet ook wat ie moet doen zonder errors maar kan evengoed niet ssh-en naar mn server zonder password op te moeten geven. Heb ook deze one-liner nog geprobeerd: cat ~/.ssh/id_rsa.pub | ssh account@remoteserver.com "cat - >> .ssh/authorized_keys" maar ook geen succes.

Geplaatst:

Probeer eens bij inloggen "ssh -i ~/.ssh/id_rsa ...@...", of hoe je private key file dan ook heet.

Of probeer die private key eerst op een andere machine. Leuke hint: Zichzelf!

Geplaatst:

Ik denk dat dropbeargen niet lekker werkt want als ik ~/.ssh/id_rsa.pub open met nano dan laat ie allemaal vage tekens zien en de volgende zin: Read 6 lines (converted from MAC format).

Als ik ~/.ssh/id_rsa.pub op mn kubuntu-bak open (ook met nano) dan is het gewoon leesbaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen