Ga naar inhoud

[DM7000] welke imag moet op flash voor multi boot vanaf usb

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

wat voor imag moet ik op mij flash zetten voor een multiboot vanaf usb .ik wil pli en satandream op usb hebben en bij opstarten kunnen kiezen .maar als ik orginele dmm 108 erop zet word mij usb niet meer herkend .

Geplaatst:

In principe is ieder recent image goed voor de flash.

Neem bijvoorbeeld Gemini of Pli.

Het image in multiboot gebruikt namelijk enkele bestaden (drivers) uit het flashimage, vandaar het belang van een recent image. (al is dat voor de 7000 inmiddels een ietwat relatief begrip)

Origineel Dream image zou overigens ook de USB moeten herkennen.

Geplaatst:

ja heb ik ook een keer gedaan maar als ik bv pli in flash zet het dreambox word aanzienlijk traag tijdens booting terwijl bij de satandream heb ik dit probleem niet .

Geplaatst:

multiboot is leuk als je tijd hebt en geen interesse aan stabiel kijkgenot (24/7)

dm7000 is enigma1 en dus kompleet uitgeknepen qua ontwikkeling en mogelijkheden

er zijn zeker geen nieuwe images voor enigma1 meer te verwachten

enigma1 is allang "OUT" dus neem het "laatste" stabielste image in de flash en blijf zolang het gaat kijken met een image in de flash eventueel nog met move /var op usb.

de Pli jade3 / Gemini 4.7 / Openpli zijn gewoon weg de stabielste images zonder teveel schnick schnack.

ciao

A Forest

The Cure

Geplaatst:

ik heb laaste boxman als kale image in de flash bij de 7000

wordt ook aanbevolen bij multiboot

is superstabiel

op usb heb ik een stuk of 6 images maar draai meestal op gemini

saludos

Geplaatst:

bedankt allemaal weer goed geholpen ik ga weer een soep van maken .

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
multiboot is leuk als je tijd hebt en geen interesse aan stabiel kijkgenot (24/7)

Nou, mijn 7000 heeft een multiboot met CF en USB en HD en draait (draaide) maanden achtereen zonder herstart, nooit last gehad van een onstabiele box.
En dan ook nog eens voorzien van elke plug-in die ook maar enigszins nuttig zou kunnen zijn.

Maar bovenstaande maandenlange stabiele draaien toont ook aan dat het nut van multiboot eigenlijk niet meer bestaat, vrijwel elk recent image kan alle mogelijkheden van de 7000 wel aan.

Overigens was juist stabiel kijkgenot de reden voor multiboot. Altijd een werkend image waar je op terug kon vallen en toch naar hartenlust experimenteren.
Geplaatst:

uh naja,

als je multiboot gebruikt en maanden niet herstart/reboot draai je toch enkel 1 image?

maar goed, er is om te testen welk image jou bevalt een voordeel aan multiboot

maar natuurlijk als je die gevonden hebt, is er geen reden meer om andere images te testen of gebruiken

daar er niets nieuws meer komt en/of onder de zon is voor enigma1

ciao

A Forest

The Cure

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen