Ga naar inhoud

Voor op de slaapkamer: DM500HD of de DM800HD ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een dreambox kopen voor op de slaapkamer. Ik hoef daar niet op te kunnen nemen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan kopen? Mijn voorkeur is om met dezelfde image te draaien als mijn DM8000 (OpnePli). De DM500HD of de DM800HD????

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

500HD. Sneller, beter en nog goedkoper ook.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4
Ik hoef daar niet op te kunnen nemen.

Een paar weken geleden was dat voor mij de reden om voor de DM500HD te gaan, afgezien van nog een aantal voordelen die de 500HD heeft: een HDMI aansluiting, een snellere processor, de lagere prijs en het ingebouwde ventilatortje waren de andere redenen.
Geplaatst:

Het voordeel van de hdmi zie ik niet. De dvi is toch hetzelfde? En zijn er al ervaringen met de 500HD met OpenPli?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

De box draait hier stabiel en zapt zeer snel met OpenPLI. Het ventilatortje is inderdaad geruisloos en houdt de box op een normale temperatuur, wordt dus absoluut niet warm of heet. Een vergelijk met andere Dreams heb ik helaas niet, want dit is voor ons de eerste Dream. Ik zit er overigens toch over te denken om er via de eSata aansluiting een externe schijf aan te gaan hangen.

Geplaatst:

Dus als ik ooit zou willen dan kan ik een externe schijf aansluiten op de 500HD? Werkt die dan hetzelfde als een interne schijf? En zou de snelheid echt merkbaar beter zijn t.o.v. de 800HD? Heeft de 800HD geen ventilator en wordt hij hierdoor te warm???? Bijna geen prijsverschil tussen de 500HD en de 800HD !

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Of nog gemakkelijker: je mount hem op de hdd van je DM8000.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:

Het mounten hoeft bij de 800Hd niet bomdat daar eventueel indien nodig een harde schijf in kan. Dit is waarschijnlijk niet van toepassing.

De 800HD heeft wel wat voordelen. De harde schijf,duidelijke display maar de processor is 300Mhz en van de 500HD 400Mhz. Is dit echt een groot verschil in snelheid???????

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo

Hoezo beter ?

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik heb geen 500HD, maar mijn 800 staat vrij krap, weinig ruimte om warmte af te geven, en hij wordt totaal niet heet, zit ook een HDD in.

Ik draai op E2 en dat gaat prima. Zappen is snel, kwaliteit is perfect (heb dan ook een vrij aardige FHD T.V.), display gebruik ik niet en ik merk niets met snelheden tussen mijn 600 en mijn 800. Maar misschien doe ik er ook niet genoeg mee.

Nadeelen is de ongeloofelijk langzame opstart, maar gelukkig doe je dit niet vaak.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Staat er op de display ook de tijd/zender en eventueel de resttijd van het programma?

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ja dat staat er allemaal op, maar dat zie je niet vanaf 2m, daar is het te klein voor.

Misschien wel de balk met de resttijd - als je ogen prima in orde zijn. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pedro4
Origineel bericht van: MiLo

Hoezo beter ?

Nieuwere chipset met meer mogelijkheden. Als ik het goed begrepen heb kan de 500HD bijvoorbeeld wel DivX afspelen en de 800 niet.

De snellere CPU merk je bij normaal gebruik niet veel van, maar de 500HD heeft een veel snellere framebuffer, waar de GUI op draait.

Het displaytje van de 800 is zinloos, de tijd in standby is nog net te lezen, maar daar houdt het helemaal bij op.
Geplaatst:

Milo bedankt.

Die divx is voor mij niet belangrijk.

Merk ik iets van die snellere framebuffer? Denk het niet toch?

De 800HD is iets completer dus vandaar de vraag. Mijn voorkeur gaat uit naar de 800HD. Die draait al even en ik heb begrepen dat hij prima draait. Dus twijfel!!!

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik denk zelf dat ik beter de 800hd kan nemen omdat die al goed draait en de 500hd is net nieuw.

Nog tips van de kenners(ik wil er morgen een gaan kopen)???

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen