Ga naar inhoud


oostvaardersplassen- dierenleed


pep

Aanbevolen berichten

Gaat allemaal weer nergens over. Natuur hebben we hier al lang niet meer. En natuur heeft al helemaal geen menselijk ingrijpen (lees afknallen) nodig onder het mom van beheer. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het leuk vindt een dier te doden en op te eten. Wat we ook doen iedereen heeft last van elkaar.

 

Allemaal symptomen van het echte probleem:

 

Overbevolking!

 

Met dank aan europa die het probleem zojuist nog groter heeft gemaakt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Laat ook een paar wolven los in het omheinde gebied.

 

Deze roofdieren leefden hier vroeger ook in het wild. (en misschien binnenkort ook weer)

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen. Was een reactie op pep die beweert dat jagen nodig is, hij noemt dat cultuurlandschap regulering.

 

sick

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Goed lezen. Was een reactie op pep die beweert dat jagen nodig is, hij noemt dat cultuurlandschap regulering.

sick


Dan nog begrijp ik jouw antwoord niet, pep rept met geen woord over het leuk vinden en opeten van dieren. Waar het om gaat is dat een natuurlijk evenwicht niet mogelijk is omdat ze er geen natuurlijke vijanden hebben. De mens moet die plaats dus innemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De mens moet die plaats dus innemen

 

En ik zeg dus dat dat kolder is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Galoway runderen horen hier niet thuis,en deze beesten brengen veel schade aan de natuur toe door al dat gewroet om parasieten die in hun lange vacht zitten kwijt te raken,even min al die Konicks Paarden die hier ook niet thuis horen.Men laat al dat vee ook al in een rekreatie plas zo als de BISONBAAI rondlopen en fokken met als gevolg soms meer stront dan zand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik geef aan dat er in Nederland geen natuur meer bestaat. En dat we dan ook niet van deze onzinprojecten moeten beginnen. En als we dat dan toch doen dat je dan dus eigenlijk een veredelde dierentuin hebt en je dus verplicht bent je dieren te voeden.

 

Misschien een idee om deze dierenvrienden clubs op andere gedachten te brengen door bezwaar te maken bij de landelijke loterijen die dit soort clubjes in leven houden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat die dieren gewoon de pech hebben gehad dat we een winter als dit jaar hebben gehad.

Nu gaan er elke winter wel wat dieren dood, maar daar leven ook weer andere dieren van dus daar is niets mis mee.

Maar deze winter was wel wat buitensporig en zou het een minder strenge winter zijn geweest dan waren de gevolgen waarschijnlijk ook lang niet zo dramatisch geweest.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat men die beesten nu gewoon dood laat gaan en als afval gaat verwerken.

 

Nu is het natuurlijk moeilijk om zo'n winter te gaan voorspellen, maar een maand geleden wist men al dat dit er aan stond te komen en toen had men ook al maatregelen kunnen treffen om dit te voorkomen.

Had men de natuur zijn gang willen laten gaan dan hadden ze ook de verzwakte dieren, die toch anders vanzelf dood zouden gaan, eerder kunnen vangen en desnoods gaan gebruiken om wat opvang tehuizen oid. te voorzien van een gratis stuk wild.

 

Maar zoals het zo vaak gaat kost dat geld en is het waarschijnlijk goedkoper ze eerst dood te laten gaan en dan pas te gaan ruimen.

 

Bijvoeren had ook een keus kunnen zijn, maar waarschijnlijk zou dat een verschuiving van het probleem zijn geweest naar een volgend jaar omdat er dan nog meer dieren zouden zijn geweest en er dus nog meer voedsel nodig was geweest.

 

conclusie:

Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijkheden; vanzelf dood laten gaan en een met lange lijdensweg.

of

Meehelpen de natuur te reguleren door te bepalen hoeveel dieren in dat gebied kunnen leven en de rest (hoe impopulair dat ook klinkt) op de wildkaart zetten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kriebie

 

Jij begrijpt er werkelijk helemaal niets van!

 

Het is prachtig dat er per ongeluk een stukje natuur daar is ontstaan. Dat was niet de bedoeling. Vervolgens zijn daar spontaan verschillende dieren gekomen. En zo had het moeten blijven. Dus die klojo's van welke dierenorganisatie dan ook hadden zich er nooit mee mogen bemoeien. En al helemaal geen dieren moeten uitzetten met een hek eromheen.

 

Alleen dan houdt de natuur zichzelf in stand. Dan hoef je niet bij te voeren en al helmaal niet af te knallen.

 

En ja, dan huppelt er eens een keer een hert over de A6. En dan niet jammeren over veiligheid, dat hoort er dan gewoon bij!

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...