Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier aan mijn DM800 met PLi 14-03-10 een usb DVD loopwerk hangen. Werkt prima voor DVD's, maar het zou mooi zijn als ik ook audio cd's kan afspelen(kan ik mijn bestaande DVD speler op MPlaats zetten wink ).

Weet iemand of dit mogelijk is, en indien ja, hoe werkt dit?

Bedankt

Geplaatst:

het gekke is dat de dm800 er geen raad mee weet, de dm8000 daar tegen wel, die opent automatisch de cd player... het zal dus een software matige toevoeging moeten komen (openpli)

Geplaatst:
Origineel bericht van: APPLE
het gekke is dat de dm800 er geen raad mee weet, de dm8000 daar tegen wel, die opent automatisch de cd player... het zal dus een software matige toevoeging moeten komen (openpli)

Rudrood,

Kijk eens via Menu -- Instellingen -- Software Management -- Geavanceerde Opties -- Pakket Beheer of de plugin gst-plugin-cdio is geïnstalleerd?
Dat is ie als deze een groene pijl erachter heeft staan, is ie dat niet, installeer hem dan eens en reboot je box dan eens en kijk of ie het dan wel doet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: rudrood
Ik heb hier aan mijn DM800 met PLi 14-03-10 een usb DVD loopwerk hangen. Werkt prima voor DVD's, maar het zou mooi zijn als ik ook audio cd's kan afspelen(kan ik mijn bestaande DVD speler op MPlaats zetten wink ).
Weet iemand of dit mogelijk is, en indien ja, hoe werkt dit?

Bedankt
Hoe doe je dat? Welke plugins heb je daar voor nodig? En een extra voeding voor de dvd speler?
Geplaatst:

usb dvd drives worden verkocht meestal voor laptops zonder drivebay.

dvd afspelen zit vast al in de DM800 image, en anders wat wijze raad op de forum vragen voor de juiste plugin als het niet in 1x lukt

Geplaatst:
Origineel bericht van: dst
Hoe doe je dat? Welke plugins heb je daar voor nodig? En een extra voeding voor de dvd speler?

Wat ik hier gebruik is de LG ge20lu10 externe usb brander/lezer. Werkt zo uit de box met OpenPLi.
Inderdaad de dvd player extensie even installeren. Nadeeltje van de speler is dat deze vrij veel geluid maakt, maar met de dvdcontroller plugin (zoek op IHAD) kun je dit verhelpen door de snelheid van de speler in te stellen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: APPLE

Rudrood,

Kijk eens via Menu -- Instellingen -- Software Management -- Geavanceerde Opties -- Pakket Beheer of de plugin gst-plugin-cdio is geïnstalleerd?
Dat is ie als deze een groene pijl erachter heeft staan, is ie dat niet, installeer hem dan eens en reboot je box dan eens en kijk of ie het dan wel doet.

Bedankt,

Het is me gelukt om de audiocd speler aan de praat te krijgen op de DM800.

Buiten de door Henk genoemde plugin zijn ook nog:
kernel-module-cdfs en enigma2-plugin-extensions-cdinfo toegevoegd.
Herstarten en het werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen