Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond samen!

Ik ben al jaren een groot voorstander van Plasma en heb er zelf ook één. Maar ik heb de laatste tijd de indruk dat de LCD's steeds beter worden, met name op het gebied van contrast.

Is dit meer mensen opgevallen of zie ik het verkeerd?

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hoi,

ze worden idd wel beter maar plasma wint wat mij betreft nog steeds, ben pas om een nieuwe uit geweest en eens goed rondgekeken en kwam toch op een plasma uit en voornamelijk om het contrast en de scherpte en wat ik erg storend vind bij ook de nieuwe lcd's is dat blur effect.........

Groetjes.......

Geplaatst:
Origineel bericht van: Terradon
Hoi,

ze worden idd wel beter maar plasma wint wat mij betreft nog steeds, ben pas om een nieuwe uit geweest en eens goed rondgekeken en kwam toch op een plasma uit en voornamelijk om het contrast en de scherpte en wat ik erg storend vind bij ook de nieuwe lcd's is dat blur effect.........

Groetjes.......

Valt voor mij eigenlijk niets aan toe te voegen, ben het hier volledig mee eens ! Ondanks dat de ( LED )LCD's er op vooruitgaan qua beeldkwaliteit ( de zwartwaarde is verbeterd ), vallen ze toch vaak weer door de mand als je onder een bepaalde hoek kijkt of wat dichterbij gaat staan. In veel winkels word je vaak misleid omdat men daar meestal de beste blu ray DVD's afspeelt waarbij het onderscheid natuurlijk wat moeilijker wordt. Het verschil zie je denk ik wel bij bijv. een voetbalwedstrijd in HD. Ik voel me niet voor niets HD fanaat, maar dan wel met een plasmascherm !
Geplaatst:

Sorry dat ik misschien een open deur heb ingetrapt. Waarschijnlijk ben ik inderdaad misleid doordat ze in de winkel de best mogelijke Blue Ray DVD gebruiken.

Ik heb een vriend namelijk, tegen de stroom in, aangeraden om Plasma te nemen maar begon een beetje te twijfelen. Waarschijnlijk ten onrechte dus. Dat twijfelen, bedoel ik :-)

Thanx voor jullie reacties.

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Belsat
Sorry dat ik misschien een open deur heb ingetrapt. Waarschijnlijk ben ik inderdaad misleid doordat ze in de winkel de best mogelijke Blue Ray DVD gebruiken.

Ik heb een vriend namelijk, tegen de stroom in, aangeraden om Plasma te nemen maar begon een beetje te twijfelen. Waarschijnlijk ten onrechte dus. Dat twijfelen, bedoel ik :-)

Ciao, Henk

Henk, het is natuurlijk heel moeilijk om advies te geven in een keuze als deze omdat persoonlijke voorkeuren ook meespelen. De een vindt bijv. de felle kleuren prachtig of laat zich (ver)leiden door het lagere energieverbruik van een LCD, de ander vind een heel goede zwartwaarde of een natuurgetrouwer weergave weer belangrijk. Ik ben nu eenmaal een grote voorstander van plasmaschermen, maar dat is persoonlijk. De beste vergelijking zou eigenlijk zijn om een plasma en een LCD naast elkaar te zien in verschillende situaties, dus niet alleen blu ray DVD's maar ook live HD ( en SD ) uitzendingen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer regelmatig de nieuwe ontwikkelingen bijhoud, vergelijkingen maak en daaruit mijn conclusies trek.

Gr. Albert
  • Moderator
Geplaatst:

Heb in de woonkamer een Pio Plasma 6 serie, en in de keuken een van de nieuwere philips LCD's.

De plasma wint het nog steeds!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb onlangs gelezen dat lcd nu zo'n beetje het eind van zijn mogelijkheden bereikt heeft en dat panasonic heeft laten zien de laatste jaren dat plasma nog steeds verder ontwikkeld en nog lang niet zijn max bereikt heeft. Ik heb beide, een panasonic plasma 42G15 en een sony 40W5 en de plasma is gewoon beter in beeld kwaliteit. Maar IR ( image retention ) heeft plasma nog steeds dus toch opletten met zender logos en huds in games.

Geplaatst:

Hartelijk dank voor deze reacties. Ik ben weer helemaal gerustgesteld.

Het is niet mijn bedoeling de discussie Plasma / LCD opnieuw te doen oplaaien :-)

Thanx en Ciao! Henk

Gast NewAgeMan
Geplaatst:
Origineel bericht van: HDfanaat
Origineel bericht van: Belsat

Ciao, Henk

Henk, het is natuurlijk heel moeilijk om advies te geven in een keuze als deze omdat persoonlijke voorkeuren ook meespelen. De een vindt bijv. de felle kleuren prachtig of laat zich (ver)leiden door het lagere energieverbruik van een LCD, de ander vind een heel goede zwartwaarde of een natuurgetrouwer weergave weer belangrijk. Ik ben nu eenmaal een grote voorstander van plasmaschermen, maar dat is persoonlijk. De beste vergelijking zou eigenlijk zijn om een plasma en een LCD naast elkaar te zien in verschillende situaties, dus niet alleen blu ray DVD's maar ook live HD ( en SD ) uitzendingen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer regelmatig de nieuwe ontwikkelingen bijhoud, vergelijkingen maak en daaruit mijn conclusies trek.

Gr. Albert
Dit heb ik inderdaad eens gedaan, en wel met m`n eigen Panasonic TX-P42V10 en met de lcd van m`n buurman een LG 42SL9000.
Daar kwam voor mij uit dat de Plasma veel natuurlijker beeld geeft.
We hebben er zender voor gebruikt zoals Discovery HD NGC HD en ARD en ZDF HD
Ook vonden wij samen dat de panasonic veel stabieler was met het beeld,op een sport programma op ARD HD was o.a te zien dat de LG veel meer moeite had om het beeld te kunnen volgen dan de panasonic.
En daar komt nog bij dat de zwart waarde van de panasonic beter is
en ook binnen hun lijnen blijven.
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens,dat het ook ieder voor zich is.
Geplaatst:

Ben net de nieuwste generatie Led LCD van panasonic aan het testen.

Maar ben aangenaam verrast moet ik zeggen.

Zeer goede zwartwaarde, en een goed contrast.

En Lan, Wifi, Usb/HDD, speelt diverse formaten video af.

Digitenne en een sat tuner on board.

Maar is een zeer volwassen apparaat met goede specs.

Geplaatst:

Ik zit te wachten dat hier in de winkels de nieuwe sony EX700 te koop staat want deze kan interesant zijn.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het is zeer moeilijk 2 schermen goed te vergelijken, ze zouden dan eerst optimaal afgesteld moeten worden en dat is iets wat je niet zo 123 kunt doen.

Daarnaast zijn de verschillen tussen elke lcd serie erg groot.

Wat mezelf betreft

ik ga voor het lage energieverbruik, 100w voor een 55"

Dus een lcd met led backlite en het word er dan meteen een met local dimming, bij dat formaat moet je dan al gauw aan een 1500-2000 euro denken.

Een plasma met een laat ik zeggen vergelijkbaar beeld heb je voor 500-1000 euro minder.

Wat dat betreft ben ik van mening dat je voor een veel lager bedrag een vergelijkbare kijkervaring kunt hebben.

Waarom ik dan toch voor een lcd kies?

Nou, hier staat mijn tv zo'n beetje altijd aan waardoor de besparing op het verbruik over een jaar of 5 toch aanzienlijk is + de laatste generatie lcd tv's zijn weer flink wat beter (maar moeilijk leverbaar).

Maar voor wie zijn tv aanzet een film kijkt en hem daarna weer uitzet zou ik zeggen dat een mooie plasma toch een eerste keuze is.

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Mijn kogel is blijkbaar door de kerk en....

ik heb toch een plasma besteld... shocked

Waarom?

Nou, ik wilde en wil eigenlijk nog steeds wel liever een LG LE8500 en dan liefst een 55 of 60inch maar ze zijn er nog niet echt en ze kosten 2000 of meer.

Hierdoor kwam ik ook de LG plasma toestellen tegen waarbij me opviel dat de 50inch modellen verhoudingsgewijs wel erg goedkoop zijn.

Ik heb nu een 50PK5500 besteld voor iets meer dan 700euro.

Een 60inch kost meteen >1500 euro frown

Goed hij verbruikt het dubbele, zeg zo'n 100 euro per jaar meer dan de LE8500.

Na 3 jaar gebruik kost die tv nog altijd maar de helft.

Nu nog besluiten of ik extra garantie wil kopen, kost als ik alles bij elkaar optel 200 euro meer om van 2 naar 5 jaar on site garantie te gaan.

Geen eigen risico, vervangingstoestel, geen voorrijdkosten en indien reparatie niet gaat een vergelijkbaar alternatief.

Verhoudingsgewijs best een flink bedrag maar afhankelijk hoe lang de tv meegaat mogelijk toch een verstandige zet?

Geplaatst:

@Gerard 76

Je reageert hiermee op mijn post?

Denk van niet want ik ben nu voordeliger uit met waarschijnlijk een nog beter beeld.

Origineel bericht van: Gerard 76
Mij scheelt 't verbruik geen moer.

Word het toch tijd voor een verkoopverbod of extra belastingen.

Origineel bericht van: Gerard 76
Als ik een TV koop dan moet 't beeld uitstekend zijn,

en niet iets minder goed omdat dat voordeliger is.

Wellicht dat werkloosheid en/of véél voordeliger daar wat aan zou veranderen.

Wat mij betreft is het niet goed dat ik met een dubbel zo veel energieslurpende tv over een jaar of 5 genomen toch nog veel voordeliger uit ben.

Wat mij betreft doen ze daar in den Haag om te beginnen en later in de EU wat aan zoals ze ook met de gloeilampen doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen