columbo Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 ,,,,,,ER WAT AAN in DenHaag.Een spaarlamp is beslist geen goed alternatief voor een gloeilamp,minder licht,en bevat giftige stoffen zo als Lood em cadnium, en moet dus naar de millieu straat.Het kost nl. ook energie om chemisch afval te verwerken,maar dat vertellen ze je natuurlijk niet.Dus van energie besparing kan dus geen sprake zijn.DUS DenHaag en EU zetten U op het verkeerde spoor,wat nergens naar toe leid,behalve handel in aandelen van spaarlampen made in China,een van de meest vervuilende landen ter wereld.>>>mietde heeft een dus ook met extra garantie voor zijn Plasma,een zeer goede beslissing genomen,wat onderdelen van Plasma en LCD zijn erg duur.En meestal niet In de EU geproduceerd,dus de werkeloosheid word er hier niet minder mee.
Gerard 76 Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Origineel bericht van: mietde Wat mij betreft doen ze daar in den Haag om te beginnen en later in de EU wat aan zoals ze ook met de gloeilampen doen. Mag een mens niet meer zelf beslissen wat ie koopt? Verbod op plasma is echt onzin. Kijk,bij verlichting is er tenminste een passend alternatief. In dit geval is dat niet zo,want een LCD is geen alternatief voor mensen als ik,die een bewuste keuze voor plasma maken. Als er hier een verbod zou komen dan koop ik zeker nog gauw even een nog grotere! wat een betutteling zeg,worden de SUV's dan ook verboden??? Maar goed,ik zie dat ik behoorlijk off-topic raak hierdoor.
Sverige Geplaatst: 1 mei 2010 Geplaatst: 1 mei 2010 Ik ben het helemaal met je eens Gerard. Ieder moet dit helemaal voor zichzelf kunnen uitmaken. Koop je iets wat stroom vreet en je betaalt alles netjes is er toch niets aan de hand? Ik heb in Nederland 2 airco's in huis omdat ik er niet te gen de warmte kan... dat kost klauwen met geld als de zomer warmer wordt dan +24 graden... want dan draaien die dingen.... als je het er voor over hebt is er niets aan de hand. Het gloeilampen verbod is volledig bezopen!! ik had al bijna overal spaarlampen inzitten omdat het mij niet kan schelen of het spaar- of gloeilamplicht is... maar op dat vlak interesseert mij het geld weer wel, maar je moet het zelf kunnen kiezen of je het al dan niet wil! straks gaan ze ook nog droogtrommels verbieden, en moet je weer met je wasgoed de tuin in... ik moet er niet aan denken. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
drz Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Het enige voordeel wat ik van plasma kan bedenken, is dat het beeld een snellere reactietijd heeft. Voor de rest ontlopen LCD en Plasma elkaar niet veel. ..en zeker niet in de huiskamer! Onzin over betere contrastwaarden van LCD of plasma leg ik naast mij neer, wat een flauwe kul... "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Terradon Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Dan denk ik .....soms kan je beter maar niet reageren...... groetjes........ Ps ben erg blij met mijn plasma.....
drz Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Origineel bericht van: Terradon Dan denk ik .....soms kan je beter maar niet reageren...... groetjes........ Ps ben erg blij met mijn plasma..... Plasma is een mooie techniek, net zoals LCD, maar de ene is niet beter dan de andere, dat is allang achterhaald. En wat ik zeg, het enige voordeel met plasma is de snellere beelreactie, verder misschien de kleuren, maar dat is met de 12 bits technologie eigenlijk ook allang verleden tijd. Persoonlijk denk ik dat lcd een hoger contrast kan genereren dan plasma, maar dat is slechts een gedachte en waar ik nog geen studie van gemaakt heb... ...het interesseert mij ook eigenlijk niet, met HDTV is het beeld al veel beter dan vroeger en na een paar biertjes zie ik het verschil toch niet meer... "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Terradon Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Ik ging in eerste instantie ook voor een lcd...plasma had een beetje de populair gezegd de "de schijn" tegen, en eigenlijk onterecht. De huidige plasma's doen het kwa verbruik echt niet slecht zeker als je dat ter vervanging van een gewone breedbeeld tv doet. Als je dan als kritische kijker naar het geboden plaatje van de twee systemen (lcd versus plasma) gaat kijken dan wint plasma op alle fronten met name in contrast en scherpte en kleur.....het grootste nadeel aan de lcd tv vind ik persoonlijk dat blurrrr effect, je ziet dat dus ook bij de duurdere met local dimming enz.....dat was voor mij de reden om toch voor een plasma te kiezen ondanks het hogere stroomverbruik. Ik ga voor kwaliteit boven stroomverbruik, zou me denk ik constant ergeren aan het beroerde beeld bij snelle wisselingen bij bv motorsport en F1....kijk geen voetbal maar als een bal het doel ingaat hoef ik niet het hele spoor te zien......... En per slot.....is hobby toch dus mag ietsjes meer zijn....we zijn geen Zeeuwen.... Groetjes................
Gerard 76 Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Maar om weer on-topic te komen, tegenwoordig zijn LCD's zeker een stuk beter dan een paar jaar terug.
Terradon Geplaatst: 2 mei 2010 Geplaatst: 2 mei 2010 Das waar, heb je gelijk in maar denk dat door het "commerciële" succes ze de techniek een beetje laten voor wat het is........mensen kopen toch wel, denk dat dat een beetje het motto is............. Groetjes............
Moderator ceesv Geplaatst: 2 mei 2010 Moderator Geplaatst: 2 mei 2010 Voor de beeldkwaliteit is niet alleen het paneel verantwoordelijk, maar ook in belangrijke mate de signaal verwerking en interne scaler. Een plasma met goedkope scaler kan het afleggen tegen een lcd met topscaler. Toch opteer ik weer voor een plasma. Helaas zijn de Pioneer Kuro's niet meer leverbaar, maar ik heb nu mijn hoop nu gevestigd op de Panasonic VT serie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
uncleee Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 De cf lcd scherm gebruikt ook zo beetje 200 wat dus een goed ingesteld plasma valt best mee behalve de led lcd die zijn minder
drz Geplaatst: 7 mei 2010 Geplaatst: 7 mei 2010 Origineel bericht van: uncleee De cf lcd scherm gebruikt ook zo beetje 200 wat dus een goed ingesteld plasma valt best mee behalve de led lcd die zijn minder Mijn 52w5500 sony bravia verbruikt nu op dit moment op de kop af 123 watt. ..en dat ding is met een gewone ccfl achtergrond verlichting "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
mietde Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 Origineel bericht van: drz Mijn 52w5500 sony bravia verbruikt nu op dit moment op de kop af 123 watt. ..en dat ding is met een gewone ccfl achtergrond verlichting Geloof ik niet echt. Wellicht dat die eco modus flink wat scheelt in het verbruik maar ik betwijfel dat je dan op de door jou opgegeven waarde uit kunt komen en al helemaal niet als gemeten gemiddelde over een praktische periode. Bovendien schijnt het gebruik van die lichtsensor in de praktijk behoorlijk irritant te zijn. Maar wellicht zat je net op het moment dat je het verbruik (met welke meter) aflas in het donker te kijken zodat die eco mode het maximale effect had? Ach, ik weet er feitelijk maar weinig van maar na onlangs mezelf weer up to date bijgelezen te hebben denk ik dat je het verbruik van jou tv toch wat al te rooskleurig neerzet. You cannot ignore that member
Tonskidutch Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 had ik al gereageerd in dit topic? net als alle andere bekende, oude bekende als het over LCD en Plasma gaat? koop nu, over enkele jaren zijn de grondstoffen voor de productie van LCD op en kijken we enkel nog die zwart witte crt's uit de film Brazil. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Terradon Geplaatst: 8 mei 2010 Geplaatst: 8 mei 2010 en wat is nou het belang in deze.......dat je op het topic hebt gereageerd? Als we Al Gore mogen geloven worden we geen van allen oud maar verzuipen gewoon...........ik zeg op is op geniet ervan! Groetjes............
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen