Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: drz
Het enige voordeel wat ik van plasma kan bedenken, is dat het beeld een snellere reactietijd heeft.
Voor de rest ontlopen LCD en Plasma elkaar niet veel.
..en zeker niet in de huiskamer!

Onzin over betere contrastwaarden van LCD of plasma leg ik naast mij neer, wat een flauwe kul...

Lol.

Plasma heeft naast contrast een nog veel belangrijker voordeel. Ga maar eens kijken naar de motion resolution van LCD en vergelijk die eens met de motion resolution van plasma. LCD is lachwekkend slecht, zo slecht zelfs dat je nauwlijks meer kan praten over Full HD bij bewegende beelden.

Foto`s kijken op een LCD roeleert trouwens de pan uit smile

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Op wat duurdere/specifieke modellen na kun je ook stellen dat plasma schermen ook meer reflecteren.

In ruimtes met meerdere ramen, bij daglicht en vooral als de kijkhoek zo word dat er via het scherm een raam aanwezig is kun je denk ik beter nog eens overwegen een plasma te nemen.

Er zijn dus ook wel een aantal plasma schermen die hier duidelijk minder last van hebben net zoals er lcd schermen zijn die daar juist wel last van hebben maar overall kun je denk ik toch stellen dat plasma hier toch duidelijk meer last van heeft.

Verder hebben plasma's als nadeel dat ze de neiging hebben wat geluid te produceren, met name bij een grotendeels helder scherm.

Mijn scherm heeft van dat laatste toch wat te veel last en als de tweaks die voor mijn model ruimschoots te vinden zijn niet baten dan zal het toch een garantiekwestie worden.

De aanwezigheid ervan is gemiddeld genomen volgens mij groter dan bij lcd's.

Anderzijds kan ik stellen nog nergens zo'n goed beeld voor zo weinig te hebben gezien.

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Ik heb hier een Panasonic TX-L32D25E staan.

En ben van deze tv echt onder de indruk, helaas negatief.

De tv heeft erg veel last van lek licht langs de randen.

Wat resulteert in lichte vlekken op het scherm naast de randen.

Daarnaast is de kijkhoek erg afhankelijk van de beeldkwaliteit.

Als je op de bank ligt en de tv staat dan meer dan de helft boven je gezichtslijn dan slaat de tv erg grijs uit.

Verder is het geluid net als de vorige serie erg slecht te noemen.

Er is alleen een blikkerig hoog en wat midden tonen te horen.

Positief zijn de lan aansluiting en de usb aansluiting.

De internet functies werken redelijk, maar het aanbod is nog erg karig.

Ik ben teleurgesteld in deze tv, waar panasonic op staat.

Maar niet door panansonic wordt gemaakt volgens bronnen.

Plasma wordt wel door panasonic zelf gemaakt, maar de gehele led lcd lijn niet, aldus hen zeggen.

• Moderator
Geplaatst:

Het is nooit leuk, wanneer je een miskoop hebt gedaan.

Waarom overweeg je niet, of je hem kan inruilen, en schaf je een plasma aan?

Er zijn ook regelmatig goede plasma schermen 2e hands te koop, afkomstig van mensen, die upgraden naar de volgende generatie plasma's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen