MR_B Geplaatst: 15 maart 2010 Geplaatst: 15 maart 2010 Het valt me op als je een nieuwe 500hd aansluit via USB dan wordt deze geinstalleerd en krijgt een eigen compoort. Waarschijnlijk heeft ieder box iets unieks, zeker macadres, en daarvoor iedere keer een nieuwe compoort toegewezen. kun je in XP aangeven dat iedere nieuwe 500hd dezelfde compoort behoud? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast MiLo Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Is wel te doen misschien, maar ik denk dat het makkelijker is om de juiste com poort te zoeken. Waarschijnlijk heeft-ie een FTDI chipje aan de andere kant zitten. Maar waarom die COM poort gebruiken, netwerk is toch veel makkelijker?
MR_B Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Geplaatst: 16 maart 2010 Origineel bericht van: MiLo Is wel te doen misschien, maar ik denk dat het makkelijker is om de juiste com poort te zoeken. Waarschijnlijk heeft-ie een FTDI chipje aan de andere kant zitten. Maar waarom die COM poort gebruiken, netwerk is toch veel makkelijker? Hoe werkt via netwerk dan op de 500hd? je hebt toch geen display waar je het ip vanaf kan lezen ? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Cobus R Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Alsje een router hebt kun je daar je ip af lezen en anders met de org firm effe naar het menu en kijken welk adres hij daar toegekent heeft kun je die ook gebruiken. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
MR_B Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Geplaatst: 16 maart 2010 Origineel bericht van: ome to Alsje een router hebt kun je daar je ip af lezen en anders met de org firm effe naar het menu en kijken welk adres hij daar toegekent heeft kun je die ook gebruiken. Als ik een echte router zou hebben wel, maar tele2 schermt die dingen af. zij kunnen wel in dat menu komen maar de eindklanten zoals ik ken die commando's nog niet. dus mocht iemand die commando's hebben dan graag. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Origineel bericht van: MR_B Hoe werkt via netwerk dan op de 500hd? je hebt toch geen display waar je het ip vanaf kan lezen? Dat is inderdaad onmogelijk. Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik achter het IP adres ben gekomen, volgens mij via DCC.
Cobus R Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 In het menu van de dream kun je dat toch ook zien en die vul je daarna in als je hem in de laad stand zet ? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast MiLo Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Prik een extra netwerk kaart in je PC en hang hem daaraan met een crosscable, dan weet je ook precies waar je aan toe bent. Als je Windows draait, zet je "internet sharing" aan en dan heb je meteen een DHCP server draaien op die extra verbinding. Je kunt ook een freeware dhcptje downloaden (ik heb er nog ooit een in Python geschreven), kun je alles zelf instellen.
ppua Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 zoek ff met google naar "Advanced IP Scanner 1.5 (Free Network Tool)" binnen een paar seconden heb je alle ip adressen in je locale netwerk en dus ook die van de dream
MR_B Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Geplaatst: 16 maart 2010 Origineel bericht van: MiLo Prik een extra netwerk kaart in je PC en hang hem daaraan met een crosscable, dan weet je ook precies waar je aan toe bent. Als je Windows draait, zet je "internet sharing" aan en dan heb je meteen een DHCP server draaien op die extra verbinding. Je kunt ook een freeware dhcptje downloaden (ik heb er nog ooit een in Python geschreven), kun je alles zelf instellen. heb alleen een laptop. maar die ipscanner die heb ik ook, daar had ik nog niet aangedacht. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
djpetit Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Origineel bericht van: MR_B Origineel bericht van: MiLo Is wel te doen misschien, maar ik denk dat het makkelijker is om de juiste com poort te zoeken. Waarschijnlijk heeft-ie een FTDI chipje aan de andere kant zitten. Maar waarom die COM poort gebruiken, netwerk is toch veel makkelijker? Hoe werkt via netwerk dan op de 500hd? je hebt toch geen display waar je het ip vanaf kan lezen ? Je kunt toch ook in het menu van de DM kijken welk IP-adres door de router wordt toegekend ?? djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
Gast Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Origineel bericht van: djpetit Je kunt toch ook in het menu van de DM kijken welk IP-adres door de router wordt toegekend ?? Dat kan inderdaad via het menu, dus daar is het display niet voor nodig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen