Ga naar inhoud


Werklamp met 160 witte LEDs vs. bouwlamp


vGnp

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satmate

Wat ik ook kan aanraden; gebruik evsa's (electronische vsa's,
geen trafo)voor de tl's.
Hiermee geven de tl's een klein beetje meer licht,maar het
belangrijkste,het licht is rustig,het flikkert niet.


Klopt, heb epilepsie en heb die balken idt gekocht voor in de keuken met die evsa's erin bij een zorgwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat ik me nu altijd met die led verlichting afvraag,wat nu als zo een dure lamp na 3 jaar stuk gaat.

Bonnetje is dan waarschijnlijk allang weg,hoe zit dat dan met garantie.

 

De besparingsberekeningen gaan gaan immers altijd uit van een hele lange levensduur.

Volgens mij moeten we dit allemaal maar afwachten hoe dit verloopt.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaelem
Wat ik me nu altijd met die led verlichting afvraag,wat nu als zo een dure lamp na 3 jaar stuk gaat.
Bonnetje is dan waarschijnlijk allang weg,hoe zit dat dan met garantie.


Zelfs met bonnetje zal geen enkele leverancier je garantie geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leds gaan eigenlijk niet helemaal stuk, althans niet door de levensduur.

Als de chiptemperatuur hoger is, wordt de onderhouds levensduur wel verkort, dwz de levensduur waarbij de lichtbron nog 70% van zijn oorspronkelijke lichtopbrengst geeft.

Power LEDs van CREE of Lumileds (Philips) hebben dit in een testrapport vastgelegd : http://www.philipslumileds.com/pdfs/DR06.pdf

OP deze manier kun je dan de levenduur van een LED bepalen, zonder dat deze test jaren gaat duren.

 

Een gloeilamp stopt er abrupt mee, een LED geeft gewoon steeds minder licht en met een gloeilamp ga je ook niet terug naar de winkel als ie opgebrand is.

Koeling van powerleds is dus essentieel voor de levensduur.

Helaas moet het allemaal zo klein mogelijk en komt deze in het gedrang.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dat is dus ook het grootste probleem bij de powerleds zaklampen, geven veel licht maar meestal is het met de koeling niet best gesteld, aan sommige kan je zelfs je handen verbranden zo heet worden ze.

Maar blijft wel mooi spul die ledzaklampen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat

Een gloeilamp stopt er abrupt mee, een LED geeft gewoon steeds minder licht en met een gloeilamp ga je ook niet terug naar de winkel als ie opgebrand is.


Voor een gloeilamp of in mijn geval een halogeenlamp (GU10) betaal ik zo rond de 1 euro deze gaan bij mij gemiddeld een jaar mee voor zo'n bedrag ga ik uiteraard niet terug naar de winkel als hij stuk gaat.

Vervang ik in mijn geval de GU10 door een led versie dan betaal ik tussen de 20 en 45 euro voor een lampje met de zelfde licht opbrengst.
Ben best bereid dit bedrag te betalen als de leverancier mij de garantie geeft voor kosteloze vervanging indien de lamp binnen 5 jaar defect gaat of minder dan 90% van de originele lichtopbrengst geeft.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Dan hoor ik (er wordt donderdagavond weer geschoten) zaterdag wel of men het gemerkt heeft.


Je opmerking over de verkrijgbaarheid geeft waarschijnlijk het antwoord; Maar heb je ze kunnen vinden en installeren? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Je opmerking over de verkrijgbaarheid geeft waarschijnlijk het antwoord; Maar heb je ze kunnen vinden en installeren? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst!

Bij een webwinkel heb ik ze inmiddels gevonden, is wel per 25 stuks (prijs per stuk valt dan weer mee)
Bestelling gaat morgen de deur uit, ga ik ze ergens deze week plaatsen
(Ik moet nog even zeker weten wat de lengte is, want 36W is er in 2 lengtes)

En natuurlijk morgenvroeg naar de Duitse grootgrutter voor een aantal van die LED lampen laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Big fellow
Je opmerking over de verkrijgbaarheid geeft waarschijnlijk het antwoord; Maar heb je ze kunnen vinden en installeren? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst!

Bij een webwinkel heb ik ze inmiddels gevonden, is wel per 25 stuks (prijs per stuk valt dan weer mee)
Bestelling gaat morgen de deur uit, ga ik ze ergens deze week plaatsen
(Ik moet nog even zeker weten wat de lengte is, want 36W is er in 2 lengtes)

En natuurlijk morgenvroeg naar de Duitse grootgrutter voor een aantal van die LED lampen laugh

vGnp

Wat kost een doos? 30-40 euro? (Ik ken alleen de volume prijzen dus ik heb geen idee hoeveel ze in retail kosten!)
Indien mogelijk probeer zo'n schijnwerper uit voordat je er eentje/meerdere koopt!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Wat kost een doos? 30-40 euro? (Ik ken alleen de volume prijzen dus ik heb geen idee hoeveel ze in retail kosten!)
Indien mogelijk probeer zo'n schijnwerper uit voordat je er eentje/meerdere koopt!

Was het maar waar. Iets boven de 100 euro. Verzending is dan wel gratis.

Hoeveel van die lampen ik koop hangt af van de beschikbare hoeveelheid in de winkel.
Als er weinig (minder dan 20) in het schap liggen, dan koop ik er een stuk of vijf.

Er zijn buiten de doelverlichting nog wel andere plaatsen bij de club die ik graag goedkoop wil verlichten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
En??
De lamp(en)afgelopen maandag nog aangeschaft?

Ja. En de lichtopbrengst is niet dat wat ik er van verwacht had. Maar zoals ik al eerder had gezegd,
er zijn nog genoeg punten in het gebouw waar ze wel tot hun recht komen.

En, vanochtend binnengekomen: de 6500K tl buizen. Ik heb er op de baan vanmiddag 12 uitgewisseld.
In de armaturen zaten lampen met opschrift: Cool White.
Dat blijkt in vergelijking met de 6500K buizen gewoon geel te zijn.

Er wordt vanavond weer geschoten, en ik ben benieuwd of iemand er komende zaterdag iets over zegt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Poetsdoekje
En??
De lamp(en)afgelopen maandag nog aangeschaft?

Ja. En de lichtopbrengst is niet dat wat ik er van verwacht had. Maar zoals ik al eerder had gezegd, er zijn nog genoeg punten in het gebouw waar ze wel tot hun recht komen.

Jammer, maar het was te verwachten...
Origineel bericht van: vGnp
En, vanochtend binnengekomen: de 6500K tl buizen. Ik heb er op de baan vanmiddag 12 uitgewisseld.
In de armaturen zaten lampen met opschrift: Cool White.
Dat blijkt in vergelijking met de 6500K buizen gewoon geel te zijn.

Cool white = 4000K . Inderdaad als je die naast een 6500K dag licht lamp zet dan zijn ze bijna geel. Als je ergens een "interna" = 2700K lamp hebt liggen, die er eens naast monteren... Dat is gewoonweg "schokkend" kleurtechnisch!
Origineel bericht van: vGnp
Er wordt vanavond weer geschoten, en ik ben benieuwd of iemand er komende zaterdag iets over zegt.

vGnp

Ik hoop dat de gebruikers het op prijs stellen. Ik weet niet hoe jij het hebt ervaren, maar heel veel mensen ervaren het als vele malen lichter op het moment dat een 4000K TL wordt vervangen door een 6500K TL...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik enkele opmerkingen plaatsen?

 

er zijn voor bepaalde werkzaamheden of ruimtelijke "functies" weldegelijk richtlijnen aangaande het aantal Lux/m2 dat geïnstalleerd moet worden

 

afhankelijk van de aard der werkzaamheden of gebruik zijn er tabellen en ook ervaringswaarden (richtlijnen)

 

maar wetende dat we ook aan "het stroomverbruik" en "de effectiviteit spreek:opbrengst" moeten denken zijn er ook al weer ontwikkelingen die hun professionele en commerciële intrede hebben gedaan

 

de plasma lamp

 

daarover is een en ander geschreven en dus ook nog steeds terug te vinden.

(toen de gloeilamp uit de gratie viel via EU lobby en de sick Spaarlamp sick werd gepropageerd en hier een off-topic werd)

 

misschien neem je de volgende maal niet enkel een aannemer voor de bouw (van een ?schietbaan? ) maar ook competente adviseurs

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...