Ga naar inhoud

triax 110 cm + 4 gold interstar twin lnb+ 2 maximum switch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een disq 1.2 motor in combinatie met een triax 110 cm heeft jaren good gewerkt.

laatste maand heb ik deze settings verandert naar 4 lnb (htbird, astra 1 2 en 3)

ik heb 4 gold interstar gekocht twin voor t ontvangt beneden in de woonkamer en slaap kamer.

een triax houder originel. de triax 110 cm had ik all.

2 maximum switch ( goodkop versies van switchs).

1- heb zelfs geprobeerd om de boel te monteren maar ik was niet heel blij over de signal ontvangt ( dreambox 800 hd , dreambox 7000)

2- een monteur was bij me en heb de boel alemaal opnieuw geinstaleert:

na beetje regen die laastse dagen verlies ik meer dan 40 % signal...en heb totaal geen beeld op de meest zenders.

de probleem voldoet zich niet als er geen regen.

na veel gespreken met die monteur is die van mening dat de shotel 110 cm triax niet geschikt voor de ontvangt van 4 satelite? en advies me om een ander soort shotel te kopen van 1 meter of 88 cm? anders kom hij niet terug.

ik zet het niet meer zetten?

waar ligt de probleem? lnb ( gold interstar)?

switch ( maximum switch 4/1)?

of de instalatie?

of 110 cm triax die niet geschikt voor de 4 lnb?

wie kan helpen aub?

met veel dank

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Een beetje regen en geen ontvangst meer? Dat kan verschillende oorzaken hebben;

- Water in je pluggen / kabels

- Water in je LNB('s) (Kapjes gescheurd?)

- Corrosie op je connectoren

etc.

De monteur die je hebt gebruikt snapt het niet echt. Een Triax 110 is een 100 cm schotel! (Zoals een Triax 88cm een 80cm is!)

Als het heeft gewerkt voor de regen, dan houdt dat in dat de combinatie prima kan werken. Ik zou zelf alle bekabeling na lopen, controleren op corrosie (sluiting?) en de switch controleren of die wel goed werkt in combinatie met je dreambox. Als die niet goed schakeld dan kan je proberen wat je wilt, maar zal je problemen houden...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

bedankt frere voor je reaktie..

de bekabling is goed is vernieuwd...als de probleem voordoet bij de kabel die naar boven gaat en de ander kabel die naar beneden gaat....: dat ligt niet aan de kabels.

de aansluitoing ..De f connectoren sluit ik die ook af...de probleem is constant bij beetje regen..zowel bij de ontvang boven en beneden.

is wel de goodkoopste switch versies die ik gebruik ja.

maar een switch als die schakelt is die toch goed?

met gewoon weer zoals vandaag...( geen regen) prima ontvangt..

ik wil niet veel geld aan bestden en alles veranderen en uit eidelijk word ik weer geconfronteerd met dezelfde probleem.

ja beetje regen en heb ik geen ontvangt van de meest zenders ook op astra 1. terwijl ik heb nu 100 % ( 16,20 db) dreambox 800 hd ontvangt nu.

wat mij opgevallen is de 19 e en 23 e zijn bij me toch beetje uit elkaar . 28 e en 13 e...zijn in de uittesrt positie van de houder ( triax houder= schotel 110 cm)

Geplaatst:

dat heb ik alles netjes geprint en en uit mijn hoofd geleert (was een handleiding )voor dat ik begin aan deze moelijker klus. voor een triax 110 cm schotel en 4lnb golden insterstar. met 2 maximum switch

Geplaatst:

Corrosie op je connectoren ?

hb in totaal 18 F connectoren aangesluiten. similair probleem boven en beneden bij twee receivers ( slaap en woonkamer)

Geplaatst:

je komt gelijk met een lijst van instalateur?

now ik heb nog niet de hop verloren hee.

er was hier ook een prof instalateur . hij was van mening dat triax 110 cm is niet bedoeld voor een 4 lnb ontvangst.

ik wil niet her diep in discussie met je...want ik heb meer aan hobyste dan aan een profs.

Geplaatst:

Een Triax 110 met 4 lnb's moet gewoon perfect kunnen werken. Denk dat de afstelling van de lnb's gewoon niet goed is. Gebruik je een originele Triax multifeed-houder? Lijkt mij onwaarschijnlijk dat vocht alle aansluitingen lam legt. Maak eens een foto van het geheel.

(4xquad in een Triax 88 hangt bij mij al jaren zo in de regen.)

post-51382-1318260798,8283_thumb.jpg

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Geplaatst:

bedankt voor je reaktie..

ja ik gebruik de originel houder van de triax 110 cm.

de lnb s heb ik ze vastgesteld gewoon waar ik een sterk signal.

bij een gewoon weer zoals vanavond geen regen op nl 1 hd = 100 % ( 16, 20 db ) = 23,5 e

nl ( astra 1 = astra 19 e) = 11,60

bvn - 11, 30 db

Geplaatst:

Afstellen met een ontvanger gaat soms niet zo goed. Sommige ontvangers geven gauw een maximaal signaal aan. Bij de grootte van de schotel kan dit bij jouw al gebeuren als de lnb's niet goed staan. Eerst Astra1 tegen de arm van de schotel, daarna de schotel exact op astra 1 uitrichten. Om het signaal te verzwakken kan je een nat washandje over de lnb leggen. Dan kan je op de mm nauwkeurig uitrichten. Dit doe je bij alle lnb's. Rest zoals omschreven in de link van andere schrijvers hier boven.Welke waarden had je vroeger toen de motor er nog aan zat? Een foto genomen vanaf de arm richting de lnb's zou echt helpen!

Zie ook deze draad: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ble#Post1492123

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Geplaatst:

bedankt Jani

jarenlang had ik een good en sterk signal met naturelijk een konstant beeld ook met zwaar storm en sneuw..regen enzz...

is mij verteld dat die waarden van een motor instelling vergelijkbaar met 4 lnb zal ik never nooit krijgen...verlies van een signal van 20 % ik weet niet of dat klopt. omdat de signal moet geswitsch worden.

Geplaatst:

Heb 2x(triax-110)staan,beide met originele triax-houder. Volgens bij zit het probleem bij de lnb-rail die gemaakt is voor de triax 88 cm schotels.

Triax 1: 33 - 39 - 42 oost

Triax 2: 16 - 10 - 4.8 oost

Goed uitrichten is me nog nooit gelukt. Maximaal uitrichten op bv 39 en 42 oost ben je 33 oost zogoed als kwijt. Kantel je de rail wat zodat 33 het goed doet, ben je gegarandeerd een boel kanalen verloren op 42 oost. Al uren mee zoet geweest maar echt goed is het niet tekrijgen.

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen