sany Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 ronald : triax 110 cm + 4 gold interstar twin lnb+ 2 maximum switch . voor ontvangst van astra1= 19 e , astra2= 28,2e , astra 3= 23,5e en hotbird 13 e. de probleem is het bij beetje regen heb ik op de meest zenders geen beeld.
wolverine Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 in een ander draadje in een ander subforum was er iemand die altijd zijn installatie afstelde op volgende transponders : Astra 1 -> frequentie 12515, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6. Astra 2 -> frequentie 10773, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6. Astra 3 -> frequentie 11914, polarisatie H, symbolrate 27500 en FEC 3/4. Hotbird -> frequentie 11766, polarisatie V, symbolrate 27500 en FEC 2/3. Heb je al eens geprobeerd om op deze transponders uit te richten en daar maximaal signaal op te bekomen? veel succes VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
sany Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 hoi ik heb wat fotos gemaakt....mischien weet iemand wat?
Jani1 Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 De rails zit ondersteboven in de houder geschroefd. Bevestigingsschroef moet door bovenste deel rails. Zie mijn foto. Skew Astra1 staat fout. Deze moet ongeveer loodrecht op de aarde staan. Skew andere lnb's loodrecht op rails (HB en A2 staan op mijn foto niet correct, kwam ik later achter). Dan via schuiven de juiste positie. Maak morgen een goede foto van mijn huidige opzet met 4 quads en correcte skew. Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
sany Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 hee jani ik wist al dat dat hangt iets verkeerd ...geloof me ben je eigen fotos hier aan het analyseren met de mijn maar ik kan dat echt niet zien. heb je niet een foto kijkend naar de schotel toe? thanks
Jani1 Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Correcte foto van huidige situatie met perfecte ontvangst, kon vorige bericht niet meer aanpassen. Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
Jani1 Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Ding staat op een schuin dak. Zal morgen eens kijken of het lukt van de grond af een foto te maken. Op deze foto's kan je al alles goed zien. Rails zit gewoon ondersteboven. Als je dat corrigeerd + skew is je probleem denk ik opgelost. Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
sany Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 thanks Jani dat s aardig van je....ik liep al met deze probleem
Gast wanderer Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 maar blijkbaar nog steeds niet bij deze foto's gekeken....
sany Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 wanderer ik heb dat goed gelezen voor dat ik begin aan deze samenstelling... zie je ook dat dat moet andersom? mvg
sany Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 meer fotos? is dat echt verkeerd gemonteerd? en door een instalateur hahahah
Jani1 Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Hier de beloofde foto. Wel je schotel opnieuw op Astra 1 uitrichten qua elevatie als je de rails er goed in gedaan hebt. Ik zou mijn geld terug vragen van de "installateur". Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
Jani1 Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Fout 2: Ik zie op de foto's van je ook dat de lnb's te ver naar de schotel staan in de houders. Lnb's zover mogelijk van de schotel af in de houders! Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
sany Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Geplaatst: 18 maart 2010 hoi Jani ik was de heel dag op de dak. heb alles gedomonteert en de rail omgedraait. was gewoon een ramp : astra 1 en astra 3 waren goed te ontvangen 80 % ( bvn dreambox 7000 ). maar ik had heel veel moeite om ontvangt te krijgen op hotbird ( 70 % dreambox 7000 ). wat betreft de astra 28,5 kon ik totaal niet ontvangen. wat betreft de houder die hol was zet heel raare in combinatie met die lnb s. kortom... ik ben terug naar me me ouder configuratie en de houder in combinatie met de lnb s : zoals op de fotos bvn astra 1= 88 % astra 2= 80 % bcc astra 3 = 88% regionel zenders hotbird = 80 % dat alemaal zonder ber. en in combinatie met een dreambox 7000 = is goed om mee een schotel te richten? Jani je bent aan t idee gekomen dat de rail is ondersboven gemonteerd....? waarom? de bevestigingschroef had moeten in de bovente rails. maar door een constructie fout van me triax houder is de bevestingingschroef door de onderste rail. en dat was eigelijk het verschil. moet ik nu een nieuw triax houder kopen? of laat ik dat zo. klopt dat als de bevestigingshroef door de bovenste rails moet vast zetten? dat zet de rail stevige denk ik? in mijn geval die zwarte klep zet echt niet diep in die rail..gemonteerd op de tweede etage zo kan ik zeggen? ik weet niet wat voor consequenties zullen later optreden. Jani bedankt voor je steun en help...jammer dat er niet veel vrienden wat ideeen kunnen aanbrengen enzz
sany Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Geplaatst: 18 maart 2010 zo had dat moeten zijn. maar door mishien een fout construtie van de originel triax houder. of is de houder een immitatie ? moet ik een gat maken? wat kan jullie mij adviseren?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen