Ga naar inhoud


Nokia Maps plus navigatie gratis installeren op E52


Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden kreeg ik van Nokia een mailbericht dat ik op mijn Nokia E52 gratis gesproken navigatie kon installeren.

Nu had ik al weken daarvoor de OVI Maps gratis van zowat heel Europa via mijn laptop i.c.m. Nokia Map Loader naar mijn Nokia E52 gedownload.

Ik kon dus de kaarten al volledig gebruiken behalve dan de gesproken navigatie.

Nadat ik het installatie SMS van Nokia had ontvangen dacht ik dat ik nu alleen nog het programma voor de gesproken navigatie hoefde te downloaden.

Dit bleek echter niet het geval te zijn want voor zo ver ik het kon beoordelen werden alle mappen opnieuw gedownload.

Omdat ik geen GSM abonnement heb met internet zou dit mij € 0,65 per minuut kosten.

Ik heb de installatie toen onmiddellijk afgebroken en nu bleef de schade beperkt tot één minuut á € 0,65.

 

Wat ik me nu afvraag, is er ook een mogelijkheid om de gesproken navigatie via WLAN (WiFI) op mijn E52 te downloaden / installeren?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het via mijn wifi gedaan, Jürgen. Had ook een week of wat geleden mijn nokia 5800 aan de laptop gehangen met OVI en alles geupdate. Telefoon vroeg via welke verbinding ik wilde downloaden, dus koos voor mijn eigen wifi. Binnen 10 minuten stond de gesproken navigatie erop. Werkt prima. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info en inderdaad na enig gestoei is de gesproken navigatie via WLAN geïnstalleerd.

Nu nog even achter zien te komen hoe de bediening van de navigatie functioneert.

Is er misschien ergens een handleiding beschikbaar of wijst zich de weg vanzelf?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, da's een goeie. Had wat zitten prutsen en toen gaf hij mijn "thuisadres" als favoriet aan, en die zit er nog steeds in en werkt prima, ik kom altijd thuis.. Maar ben er nog niet aan toegekomen om een andere bestemming in te voeren. Ik heb wel in mijn contactpersonenlijst ook de adressen/postcode's EN het land ingevoerd. Zou makkelijk zijn als je het via die manier in zou kunnen invoeren. Gezocht: nokia-navigatie-invoer-handleiding........... Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kan de installatie ook via de bijgeleverde USB kabel vanuit een PC / laptop gedownload en op de Nokia GSM geïnstalleerd worden.

Hierbij gaat het downloaden via het programma Nokia Ovi Suite en regelt dit programma de communicatie tussen de PC / Laptop en de GSM.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Ja, da's een goeie. Had wat zitten prutsen en toen gaf hij mijn "thuisadres" als favoriet aan, en die zit er nog steeds in en werkt prima, ik kom altijd thuis.. Maar ben er nog niet aan toegekomen om een andere bestemming in te voeren. Ik heb wel in mijn contactpersonenlijst ook de adressen/postcode's EN het land ingevoerd. Zou makkelijk zijn als je het via die manier in zou kunnen invoeren. Gezocht: nokia-navigatie-invoer-handleiding........... Groeten Dunhans.


Da's makkelijk telefoon kwijt en hebben ze meteen jouw adres. Navigatie heeft zo zijn voordelen. Als ik mijn telefoon verlies of per ongeluk in de auto laat liggen gaan ze gelukkig ergens anders naar binnen voor de sleutels en dergelijke.

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...