Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Ik wou eens weten hoe ik zelf EPG kan importeren, van een nog niet voorgedefinieerde bron, op mijn DB600C. De image die ik geïnstalleerd heb is de meest recente PLi. Ik wou eventjes EPG importeren voor de vrije zenders van Telenet (TVE, Arte Belgique, één, Ketnet/Canvas, TV5 Monde FBS, enz.). De EPG zelf heb ik klaarstaan, maar hoe kan ik die nu importeren ? Ik heb de SQLite geïnstalleerd, daarna de EPG plugin. Daarna heb ik zitten zoeken naar de configuratiefiles voor de reeds bestaande, om daar dan een copie van te maken, en te wijzigen. In de folder /etc/tuxbox/config/dbepg vond ik inderdaad een cfg en een dat bestand voor elke provider. De cfg file heb ik aangepast, maar nu zit ik nog klem met die dat file. De DAT file lijkt mij een mapping te doen tussen de EPG naam en de service id. Alleen, als ik de service ID van bijv. NGC Wild van Canal Digitaal vergelijk met de service ID vanop mijn DB8000, zie ik niet vanwaar die getallen precies komen. Als laatste zie ik dan nog een script in /usr/bin dat de download zelf doet, dat ik zal moeten copiëren en aanpassen. Weet er dus iemand (Kabeltje misschien ?) wat de structuur van die PID juist bepaalt ? Ik vermoed dat het een combinatie is van service ID, transport stream id en original network id, maar ken de juiste volgorde niet. Ik heb ook geen Enigma1 met een satelliet tuner, zodat ik eens zou kunnen vergelijken.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Als ik de webinterface gebruik zie ik bijv. voor Actua TV staan : Stream Information Service Name: Actua TV Service Provider: Telenet Service Reference: 1:0:1:132:3:1:ffff017a:0:0:0: VPID: 0021h (33d) APID: 0066h (102d) PCRPID: 0021h (33d) TPID: ffffffffh (-1d) TSID: 0003h ONID: 0001h SID: 0132h PMT: 0064h Video Format: 704x576 16:9 25 fps Namespace: ffff017ah Supported Crypto Systems: 4a70h Dream Multimedia TV (DreamCrypt) Used Crypto Systems: None Frequency: 378 MHz Symbol Rate: 6875 KSymbols/s Inversion: Auto Modulation: 256-QAM FEC: Auto Hoe kom ik nu aan de getallen die ik nodig heb voor in de DAT file ?
Kabeltje87 Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Lees effe de handleiding voor enigma 1 die je kunt vinden op www.rytec.be Hierin wordt uitgelegd hoe je met de dreambox de DAT file kunt aanmaken. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Hmm, de DAT file aanmaken is precies nog maar het begin van het probleem. Ik heb een kleine DAT file aangemaakt, en ook het sh script aangepast dat hij een andere XMLTV file afhaalt en decomprimeert. Als ik via de shell dit run zie ik dat hij de download doet en in de SQL database opslaat. Alleen, in de EPG zie ik niets gebeuren. De EPG blijft even beperkt als voorheen. In de system settings staat de EPG datastore nochtans op SQLite, 7 dagen. De db.epg zelf is 1,8 megabytes, dus de import lijkt mij gelukt. Wat mij ook niet lukt is om de Dreambox EPG Config plugin het pakket op om het even wat anders te zetten dan CD/TVV en dit te bewaren. Van zodra ik Save druk, en dit scherm verlaat staat het weer op de standaardwaarden. Weet je soms in welk bestand dit wordt opgeslagen ? Dan kan ik het manueel aanpassen.
Kabeltje87 Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Je moet de *.cfg file aanpassen en je moet de *.sh (script file aanpassen) Om the automatiseren moet in de dir cron in de file root de *.sh laten starten. vooral zorgen dat je de paden naar de epg.db file, de *.cfg en de *.sh file juist hebt ingesteld. Ook zorgen dat het *.sh bestand 755 rechten heeft. Als test typ een in een telnet sessie: uwfilenaam.sh <ENTER. en bekijk de boodschappen op het scherm. Ten laatste ben je er zeker van dat de links je gemaakt heb in de *.dat file juist zijn? Anders in de EPG plugin config via de channels mapping eens een paar zenders mappen met de procedure zoals in de handleiding bescreven is, Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Origineel bericht van: Kabeltje87 Je moet de *.cfg file aanpassen en je moet de *.sh (script file aanpassen) Om the automatiseren moet in de dir cron in de file root de *.sh laten starten. vooral zorgen dat je de paden naar de epg.db file, de *.cfg en de *.sh file juist hebt ingesteld. Ook zorgen dat het *.sh bestand 755 rechten heeft. Als test typ een in een telnet sessie: uwfilenaam.sh <ENTER. en bekijk de boodschappen op het scherm. Ten laatste ben je er zeker van dat de links je gemaakt heb in de *.dat file juist zijn? Anders in de EPG plugin config via de channels mapping eens een paar zenders mappen met de procedure zoals in de handleiding bescreven is, Willy Wat ik krijg bij het runnen van het script is dit : root@dm600pvr /media/server1 # e1_Telenet.sh Using a timeOffset of 0 seconds. Retrieving 336 hours of data for each channel Date: 20100317 Connecting to (downloadsite stond hier) telenet-rest.gz 100% |*****************************| 2712 KB 00:00 ETA /var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/server1/epg.db -f $/media/server1/telenet-res t -o 0 -h 336 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_Telenet.dat -g /var/tuxbox/config/d bepg/genre.dat -e -c 1 Setting encoding to ISO-8859-1 root@dm600pvr /media/server1 # In dat menu kan ik bij Package Telenet het volgende zien : De unknown kanalen zijn dus leeg, en bij de gemappede zie je dat ze overeenkomen met de kanaalnamen. Uit die eerste log leid ik af dat de import wel gebeurt, maar achteraf vind ik er niets van terug in de EPG zelf.
Kabeltje87 Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Curieus dat je niets ziet op de epg. Uit hetgeen je laat zien. zou je idd moeten concluderen dat je de epg hebt geïmporteerd. Het enige dat ik nog kan bedenken is: bekijk je de epg met de mv plug-in of de gewone enigma epg tools? Als je mv gebruikt en deze is niet goed geconfigureerd dan zie je ook niets. Kies er eens voor om de epg te bekijken met de gewone enigma tools. Tweemaal op de rode knop drukken (snel) en dan enigma epg (of gewoon epg kiezen). Alternatief vraag eens de epg op via de web interface. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Origineel bericht van: Kabeltje87 Curieus dat je niets ziet op de epg. Niets zien is het ook niet. Ik zie alleen geen enkel verschil of ik die import doe of niet. De EPG die ik te zien krijg is vreemd genoeg in het Frans, ook voor Vlaamse zenders, en dat is zeker niet het geval voor de EPG die ik grab. Origineel bericht van: Kabeltje87 Het enige dat ik nog kan bedenken is: bekijk je de epg met de mv plug-in of de gewone enigma epg tools? Als je mv gebruikt en deze is niet goed geconfigureerd dan zie je ook niets. Misschien heeft het daarmee te maken, in de lijst van plugins (gele toets) zie ik MV 3.5.2 staan. als ik daar op klik, gebeurt er niets. Ik zie echter ook geen keuze om MV weer te verwijderen (blauwe toets, software management, remove software). Origineel bericht van: Kabeltje87 Kies er eens voor om de epg te bekijken met de gewone enigma tools. Tweemaal op de rode knop drukken (snel) en dan enigma epg (of gewoon epg kiezen). Daar kan ik kiezen tussen : Channel EPG Multi EPG External EPG en EPG Search Kies ik voor Channel EPG dan zie ik de EPG voor dat kanaal, en die ziet er dus identiek uit voor of na een import. Multi EPG geeft mij wat het zegt dat het zal geven, maar ook hier zit geen extra informatie in. External EPG doet opnieuw niets (MV ???). En EPG Search past niet bij hetgeen ik probeer te doen. Origineel bericht van: Kabeltje87 Alternatief vraag eens de epg op via de web interface. Willy Ook daar krijg ik dezelfde informatie. Ik heb nu eens met ipkg remove het mv pakket verwijderd, en ik zie dat External EPG niet meer beschikbaar is in het lijstje, maar de EPG blijft identiek. Ik gebruik de laatste OpenPli voor DB600. Is die plugin al getest met andere distributies ?
Kabeltje87 Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Ik gebruik wel Pli Jade 3 Kan wel niet beoordelen of het hieraan ligt. MV is idd de externe EPG. Ik kan hierbij verder niets meer bedenken. Behalve dan: je bent er toch zeker van dat de xml file in ISO-8859-1 gecodeerd is. De enigma1 importer verstaat nl geen utf-8 of maakt er iets geks van. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Origineel bericht van: Kabeltje87 Ik gebruik wel Pli Jade 3 Kan wel niet beoordelen of het hieraan ligt. MV is idd de externe EPG. Ik kan hierbij verder niets meer bedenken. Behalve dan: je bent er toch zeker van dat de xml file in ISO-8859-1 gecodeerd is. De enigma1 importer verstaat nl geen utf-8 of maakt er iets geks van. Willy Oei, dan zal het dat zijn, want mijn EPG is wel in UTF-8 formaat. Dan moet ik dat ergens tussentijds nog zien te converteren
Kabeltje87 Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 OP een linux machine kun je dit met iconv doen. Als je dit niet hebt op een linux machine dan maar effe googlen. Heb dit wel nog niet gevonden om dit te kunnen runnen op een dreambox. Dit zou wel heel handig zijn. Omdat dit een paar problemen zou oplossen. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Ik heb eens manueel geprobeerd een zeer kleine file te maken voor één kanaal (13th Street, gewoon alfabetisch het eerste) in ISO-8859-1, met een drietal events. Deze file ge gzipped, op de server gezet, en dan specifike die ene gedownload. Geen foutmelding, maar een resultaat zie ik ook niet. Deze keer lijkt mij niet dat de codering nog het probleem zou mogen zijn. Ik denk dat ik eens met de laatste Pli Jade 3 ga proberen in plaats van Openpli.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Nog eens met Pli Jade 3 geprobeerd, krijg hetzelfde resultaat. Wat ik zo raar vind is dat als ik de Rytec plugin opstart en dan kies voor om het even wat anders dan CD/TVV, en dan op save druk, hij dat niet onthoudt. De volgende keer staat hij weer op de defaults. Ik heb dan eens die Dimitar EPG geïnstalleerd, en dan bleef hij op die configuratie staan. Maar ik vermoed dat die plugins gewoon e1_xxxxx.sh opstarten, dus als ik dat manueel start vanaf een shell zou dat moeten werken. En dat doet dus wel iets, maar naderhand zie ik niets bijkomen in de EPG. Toch niets te maken met het feit dat het hier over DVB-C gaat ?
Kabeltje87 Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Lijkt mij niet dat de kabel variant er iets mee te maken heeft. Als je wil, wil ik wel e.e.a. nakijken. Stuur mij effe (via MSN mail) jouw *.dat, *.cfg en *.sh files en de xml file die wil importeren. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen