Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Laatste vraag over draaibare Nokia 9500


Gast

Aanbevolen berichten

Dankzij de info van Lapke ben ik inmiddels zover dat de MM de satellietposities onthoudt. Maar, ik moet wel elke keer via het Positioneer Menu de MM de opdracht geven naar die satelliet toe te draaien. Hij gaat er niet automatisch heen als ik bijv van Astra naar Sirius ga..Vandaar de volgende vragen:

 

a. is het uberhaupt mogelijk de settings zo in te stellen dat de MM automatisch de motor aanstuurt, als ik van bijv. RTL4 naar Ticket5 ga?

 

b. Zo ja, hoe werkt dat dan?

 

c. Is er bijv. een kanalenlijst die deze optie ondersteunt? Ik lees geregeld iets over dummy kanalen. Houdt dat in dat ik met die kanalenlijst, als ik naar dat dummy kanaal ga, automatisch naar de beoogde satelliet ga, zonder dat handmatig via het menu te doen?

 

Alle antwoorden zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De MM ondersteunt het niet dat je schoteltje automatisch meedraait als je van sat verandert. Dit is met een Humax 5400 wel het geval. De Humax gebruikt daar de Diseqc-instelling voor en draait automatisch mee als je van Diseqc verandert. Mits je natuurlijk tussen een Humax en je satdish een Disecq-rotor hebt staan. De humax geeft een puls door aan de rotor mee dat ie naar een bepaalde richting moet draaien, dit is bij de MM niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel het een hele tijd terug is, herinner ik me nog dat het erop aankomt dat opdat je schotel automatisch naar de gewenste satelliet zou draaien, je eerst op het dummy kanaal van die satelliet gaat staan en pas daarna op één van de andere kanalen van de betreffende satelliet.

Hoe je zo'n dummy kanaal aanmaakt staat toch duidelijk beschreven dacht ik.

Lapke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dummy kanalen zitten bij satlook al in de settingslijst , dat zijn de z.g.n. "markers" . Deze komen tevoorschijn met de links/rechts knoppen op de AB (eerst pijl op indrukken)Als je op zo'n marker staat , op OK drukken . Daarna kun je in menu-7 (Pids) bij de audio-pid het getal invullen , dat bij de betreffende sat hoort . Hierna even op A druken en dan 3 replace .

Als je nu de volgende keer bij zo'n marker op OK drukt , moet je schotel er naar toe draaien . Deze gegevens kun je uiteraard ook met DVBedit uitlezen/veranderen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

reactie: Die dummy kanalen zitten bij satlook al in de settingslijst , dat zijn de z.g.n. "markers" :

je moet nog een extra dummy kanaal bijmaken (die de satmarker dus juist voorafgaat) met de info voor het positioneren.

Lapke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...