Ga naar inhoud


HDD niet meer zichtbaar na formatteren


Koen B

Aanbevolen berichten

Na het opnieuw formatteren van de ingebouwde HDD van mijn dreambox 7020 wordt de HDD nog wel gezien door de ontvanger, maar ik kan er niet meer op opnemen. Wat moet ik doen?

Opgelet, ik kan wel wat Googelen maar mijn technische kennis is beperkt.

 

 

Omdat er nog geen oplossing is voor een probleem dat ik hier had aangehaald, heb ik de ingebouwde harde schijf van mijn Dreambox 7020 geformatteerd.

 

Wat ik doe: blauw menu -> Devices Manager -> Klikken op infoblok over HDD -> Init (formatteren ext3). Als ik daar de opdracht tot formatteren geef, verschijnt een communicatievenster dat enkele minuten open blijft staan, waarna de Dreambox zichzelf opnieuw opstart.

 

Voor ik deze formatteeropdracht kan uitvoeren, moet ik de schijf 'unmounten'. Ik denk dat ik het zo goed begrepen heb? Voor ik dat gedaan had, liet het toestel mij in ieder geval niet toe de schijf te formatteren. Ik heb dat gedaan via blauw menu -> Devices Manager -> Klikken op infoblok over HDD -> Mount/Unmount/Check Menu.

 

Wanneer ik na het formatteren iets wil opnemen, heb ik daarvoor maar 12 MB beschikbaar. Google suggereert dat dat ruimte op het flashgeheugen is. Nog via Google vind ik de suggestie dat de schijf in ext3 geformatteerd moet zijn en dat dat misschien niet gebeurd is, maar de menuoptie waarmee ik de schijf geformatteerd heb, specifieert juist dat dat in ext3 zal gebeuren.

 

Opnieuw mounten na het formatteren heb ik geprobeerd. Als ik in het Mount/Unmount/Check Menu op de desbetreffende knop klik, hoor ik de schijf opstarten, maar als ik nadien ter controle op 'unmount' klik, krijg ik de melding 'device is not mounted'. De knop 'test' geeft dan weer 'dit bestandssysteem ondersteunt geen controle'.

 

Wat nu?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed nieuws. Heb er eens een andere HDD ingehangen, en daarop kan ik wel keurig opnemen na formatteren. Wellicht loopt de vorige schijf op haar laatste benen, ze blijkt dan ook al vijf jaar oud te zijn.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,

fijn dat ie weer draait

 

als tip onthoud de koopdatum / inbouwdatum

schrijf het op een stickertje achterop je dmm

3 jaar constant draaien opstarten etc is goed mogelijk maar bij veel meer moet je toch echt aan vervanging denken.

 

een dmm met een oude disk tweedehands kopen is absoluut af te raden (daar die disk geen enkele meerwaarde meer heeft)

 

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Koen B
Goed nieuws. Heb er eens een andere HDD ingehangen, en daarop kan ik wel keurig opnemen na formatteren. Wellicht loopt de vorige schijf op haar laatste benen, ze blijkt dan ook al vijf jaar oud te zijn.


Ik denk eerder dat er iets is fout gegaan tijdens het formatteren, heb je al geprobeerd om hem nog eens te formatteren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Origineel bericht van: Koen B
Goed nieuws. Heb er eens een andere HDD ingehangen, en daarop kan ik wel keurig opnemen na formatteren. Wellicht loopt de vorige schijf op haar laatste benen, ze blijkt dan ook al vijf jaar oud te zijn.


Ik denk eerder dat er iets is fout gegaan tijdens het formatteren, heb je al geprobeerd om hem nog eens te formatteren?


Had al drie keer geprobeerd de HDD in de DB te formatteren, en dat mislukte steeds. Heb nu de schijf aangesloten aan mijn Topfield PVR, en die 'ziet' de schijf ook niet. Kan nog eens proberen deze HDD in een PC te hangen, maar denk dat ik ze toch moet afschrijven.

De Dreambox zelf, tja. Proefopname van twee uur op de 'nieuwe' HDD vanmiddag ging prima, maar vanavond is het toestel alweer zes keer in een uur gecrasht.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,ik weet niet of het je helpt,maar toch.

 

Een tijd geleden had ik een nieuwe HDD die in de 7025 niet wilde formatteren,opnemen of wat dan ook,hij werd wel herkend.

Mij werd toen aangeraden om een originele DMM image erop te zetten,

en dan nog es formatteren,en dat werkte.

daarna image naar keus erop ,en het was weer OK.

 

Nu weet ik niet of jouw probleem net zoiets is,

maar misschien is 't een ideetje???


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ervaring en na meting van de voeding is het volgende

De voeding van de 7020 is behoorlijk onder de maat

zoals je vaak ziet bij ontvangers waar een hdd op kan

oplossing is een hdd met het laagste verbruik nemen

Of wat ik zelf doe een ext.hdd op de usb

mijn ervaring tot nu toe het werkt hier prima op de usb

En de levensduur van de voeding van de 7020 is (langer)

ook het gebruik van een int. hdd verplicht je ook bijna tot het inbouwen van een ventilator voor de koeling omdat het behoorlijk warm kan worden

 

Hoe dan ook dit is mijn persoonlijke mening er kunnen andere ervaringen zijn

 

Met vriendelijke groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76


Een tijd geleden had ik een nieuwe HDD die in de 7025 niet wilde formatteren,opnemen of wat dan ook,hij werd wel herkend.
Mij werd toen aangeraden om een originele DMM image erop te zetten,
en dan nog es formatteren,en dat werkte.
daarna image naar keus erop ,en het was weer OK.


Voor ik er een nieuwe image opzet (nog nooit gedaan) probeer ik of ik nadien in staat zal zijn weer de nodige toevoegingen te installeren (is gelukkig bijzonder beperkt bij mij). Ik heb m'n tanden (voorlopig) stukgebeten op het handmatig installeren van een softcam, maar dat bleek gelukkig ook veel makkelijker te gaan via de optie 'downloaden van Gemini-server' via het blauwe menu.

Het downloaden van mijn zenderlijst en boeketten via Dreamset lukt - letterlijk - maar half. Ongeveer de helft van de zenders (zowel de ongekuiste lijst als wat in een boeket staat) kan ik opslaan op PC en nadien weer openen in Dreamset. Kan iemand zeggen hoe ik de volledige lijst exporteer?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goldfinger

oplossing is een hdd met het laagste verbruik nemen
Of wat ik zelf doe een ext.hdd op de usb
mijn ervaring tot nu toe het werkt hier prima op de usb



Ik geloof dat je dan moet gaan mounten naar een externe HDD die via je PC wordt aangesloten? Ik meen begrepen te hebben dat je bij de 7020 niet zondermeer kan opnemen op een schijf die je via de USB-aansluiting van de ontvanger aansluit.

Is het misschien verstandiger meteen maar de voeding te vervangen?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Koen B
Het downloaden van mijn zenderlijst en boeketten via Dreamset lukt - letterlijk - maar half. Ongeveer de helft van de zenders (zowel de ongekuiste lijst als wat in een boeket staat) kan ik opslaan op PC en nadien weer openen in Dreamset. Kan iemand zeggen hoe ik de volledige lijst exporteer?


Kijk even of er geen sat is geselecteerd (b.v. alleen Astra 19.2) maar dat deze op 'alles' staat - in dreamset.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruik van een externe usb hdd op de 7020 werkt prima hoor usb hdd wordt gewoon gezien als een usb stick die je op de 7020 gebruik alleen moet je bij de opname instellingen usb kiezen in plaats van hdd

ik gebruik gemini en daar zit de optie er gewoon in waarschijnlijk ook in de pli image

Want waarom een nieuwe voeding als de oude gewoon werkt

En voor de kosten hoef je het ook niet te doen want een externe usb hdd is niet duurder dan een hdd met een laag stroomverbruik (afhangkelijk van de groote natuurlijk)

ik heb diversen hdd op de 7020 getest en een enkele er van werkte altijd maar de meeste gaven problem en het probleem lag niet aan de hdd want alle hdd werkte prima op de externe usb aansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goldfinger
Het gebruik van een externe usb hdd op de 7020 werkt prima hoor

Goed om te weten, ik veronderstel dat je hem best, door de db eerst moet formateren?
groetjes
Dorus




,

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kun je doen je formateer hem gewoon het zelfde als je een usb stick doet

ik gebruik hier zelf een ext. usb hdd 500 gb van 70 euro van de bekende discounter in nederland en het werkt al meer dan een jaar zonder problemen

het werkt qua bediening maar iets langzamer als een int.hdd maar dat is te verwaarlozen

opnames zijn prima en geen verschil met de int. hdd

nog een voordeel van een ext. hdd is dat de box veel stabieler loopt omdat er geen spanning dip is wat wel gebeurd als de int. hdd opstart

ik heb de 2.5 hdd intern niet getest maar die zijn gewoon een stuk duurder als de 3.5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...