Ga naar inhoud


Ontvangst in Zuid Spanje van Astra3


Gast rvb1960

Aanbevolen berichten

De schotel is 130cm. Maar ik had gelezen dat je echt 2 aparte schotels nodig hebt als je slechts alléén Astra3 wilt ontvangen. Dus een extra schotel gericht op Astra1 alléén maar de installatie van de Astra3 zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: daddycool57

Moet dus via een schotel min dia. 1,00 m. waarbij aan de LNB, voor Astra 1 (19,2°) een steun met extra (appart regelbare) LNB houder geplaatst wordt t.b.v. de LNB vaar Astra 3 (23,5°)
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk...
Groeten,
Daddycool


Hier staat het toch duidelijk uitgelegd en je hebt een schotel van 1.30 m dus dat moet gewoon gaan lukken.
Inderdaad heb je met die schotelmaat in Spanje niets aan een duo lnb.
Maar kijk er zijn verschillende beugels in de handel.
1215818-LNB-houder-3-LNB.jpg


post-5163-1318260848,7281_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Betekent dit dat mijn vraag: Moet ik perse ontvangst van Astra1 hebben om uiteindelijk de kanalen van Astra3 op de ontvanger binnen te halen ?

 

Dan zou ik toch ook een extra schoteltje erbij kunnen zetten voor die Astra1 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een extra schotel al hebt dan zou je die kunnen plaatsen voor 23 oost,

zo niet dan kan je beter een losse beugel kopen zoals hier boven staan beschreven.

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie maar ik ben echt een "satbeet". Mijn schotel staat nu uitgericht op de Astra3. Ik heb een goed signaal, geen zenders. Daarvoor heb ik mijn duo nodig of een extra schotel.

 

Omdat de schotel nu op Astra3 staat gericht, kan ik dan de single duo verwisselen voor de duo zonder de schotel opnieuw uit te hoeven richten?

 

Moet ik dan nieuwe duo zijn ronde hulpstuk op de 23,5 of op de 19,2 plaatsen ? En de duo precies onder dezelfde hoek houden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit het probleem in het snel willen zoeken de zg fastscan als je die gebruikt dan wil hij beginnen met astra 1 en heeft hij daar geen signaal dan gaat hij waarschijnlijk niet verder .

Ik zou kijken of je niet gewoon hand matig de astra 3 kan selecteren in het menu .{heb zelf geen Phillips}en dan laten zoeken.

 

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: aart44

...in Spanje niets aan een duo lnb.

Zoals elk jaar ga ik met de caravan in het najaar voor circa 2 á 3 maanden naar Midden Spanje, net iets boven Valencia.
Tot nu toe heb ik daar een 60cm Triax schotel gebruikt i.c.m. met de bekende CD DUO LNB.
De ontvangst van ASTRA1 (19,2) was op zich prima maar de ontvangst van ASTRA3 (23,5) liet nogal te wensen over.

Dit jaar wil ik echter een 90cm schotel met een DUO LNB speciaal voor schotels >80cm meenemen om de Nederlandse en overige HD zenders op Astra3B goed te kunnen ontvangen.

Volgens mij moet ik met deze schotel en DUO LNB de HD zenders op ASTRA3B toch goed kunnen ontvangen?

Of zou het in feite ook met de 60cm Triax i.c.m. de CD DUO LNB moeten lukken om de HD zenders op ASTRA3B te ontvangen?
Vorig jaar had ik nog geen HD abo dus kon ik het ook niet proberen.
Op zich zou dit wel prettiger zijn want de 60cm schotel kan ik onderweg goed in de caravan opbergen welk met de 90cm schotel niet het geval is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jürgen;

 

Het signaal van astra 3B is zwakker geworden in Spanje, ik moest mijn 85 vervangen voor eentje van 1.05 mtr. Dus ik denk dat 60 cm niet gaat lukken in Valencia. Wel natuurlijk voor Astra 1. Hier zetten ze er nooit een duo blok op, maar 2 verschillende LNB's en uitrichten op 3B met Astra 1 ernaast.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Het signaal van astra 3B is zwakker geworden in Spanje, ik moest mijn 85 vervangen voor eentje van 1.05 mtr.

Zou dit betekenen dat SES-Astra de uitzendsterkte heeft teruggedraaid?

Origineel bericht van: D.Quijote
Hier zetten ze er nooit een duo blok op, maar 2 verschillende LNB's en uitrichten op 3B met Astra 1 ernaast.

Dat begrijp ik best maar ik heb immers al een DUO LNB en vind het voor dit doeleinde nu ook weer wat teveel om hiervoor opnieuw te investeren en deze nieuwe DUO LNB in de kliko te doen belanden.
Ik heb al verschillende pogingen ondernomen om mijn 90cm schotel incl. de nieuwe DUO LNB te verkopen echter zonder resultaat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangst is zwakker omdat de footprint groter is dan voorheen. Hoe groter de vlakte die wordt bedekt, hoe minder veldsterke er binnen de footprint kan worden gerealiseerd. Als je gebruik maakt van kleine spotbeams (zoals 2D) dan is de ontvangst in het kerngebied erg hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Footprint groter, of geografisch meer op zuid-oost dan voorheen? Dat laatste ligt immers meer voor de hand.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
...er binnen de footprint kan worden gerealiseerd.

Volgens mij kan dat wel worden gerealiseerd maar of men het wil en commercieel aanvaardbaar vind is weer wat anders.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jürgen;

 

Nog even terugkomend op jouw vraag, heb je verleden jaar uitgericht op Astra 3 of 1 ?? Want als je het hier opnieuw gaat proberen in iedergeval uitrichten op 3B

 

Astra 1 kan ik hier al binnen krijgen op een 45 schoteltje, dus dat signaal is sterk genoeg.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...