Ga naar inhoud


Ontvangst in Zuid Spanje van Astra3


Gast rvb1960

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Iedereen bedankt voor de support. Zit ik nog met 1 vraagje: De huidige eigenaar ( ik vertrek pas volgende week ) kijkt naar Sky, het is een Engelse bewoner. Als dit ontvangen wordt via de Astra1 moet ik dus iets gaan doen om de Astra3 te kunnen ontvangen. Ik wil immers Nederland HD gaan kijken.

 

Moet ik nu gewoon de schotel iets naar links verdraaien of hoef ik alleen iets in te stellen in mijn mee te nemen Philips7121 ?

 

Ik dacht zelf: haar ontvanger vervangen voor de mijne, CD kaartje erin, schotel draaien naar Astra3.

 

Heb ik het goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook voor een beperkt bedrag een paar extra lnb's aansluiten op die schotel toch? Sky zit op Astra2, neem gewoon Astra 1 en 3 extra erbij? Een lnb kost een tientje en een disecq switch is ook wel te vinden voor een tientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het een Engelse bewoner is dan keek die Sky UK, dus Astra 2 op 28E.

zou persoonlijk ook voor een combi astra 1-2-3 gaan......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon 2 extra schoteltjes erbij plaatsen, tesamen met een diseqc. Op astra 28.2 zit ook BBC HD

Als je niet te ver weg zit van mij vandaan kan ik je eventueel wel komen helpen. Ik heb hier pas nog een 4 weg disceqc gekocht voor 13.50 euro, die prima werkt op de 7121

 

Salu2

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wel een beetje bij de les blijven allemaal...

Wanneer die Engelsman LEGAAL, via Astra 2; 28,5°, naar Sky kijkt gebeurt dit in(Zuid-) Spanje meestal met een "Prime focus" schotel met een dia. van 1,9 of 2,4 m.

Wanneer die Engelsman ILLEGAAL (=rebroadcasting= landuitzending) Sky kijkt is men met dit antennetje niets voor satellietontvangst Astra 1 en/of 3.

Moet dus via een schotel min dia. 1,00 m. waarbij aan de LNB, voor Astra 1 (19,2°) een steun met extra (appart regelbare) LNB houder geplaatst wordt t.b.v. de LNB vaar Astra 3 (23,5°)

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk...

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een normale schotel hangen voor de BBC van 1.30, en dat zal die schotel ook wel zijn. Je kan er natuurlijk lnb's bij gaan plakken maar handiger is gewoon 2 kleine schoteltjes bij te plaatsen.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ja, ja, het is gelukt met de ontvangst van Astra 3 in Zuid Spanje. Ieder dank voor de info. Er is echter 1 probleem nu :-(( We hebben de satellietschotel eerst op Astra 1 gezet en de Philips 7121 naar alle zenders op Astra 1 laten zoeken, dit lukte ! Toen hebben we de schotel verdraaid naar de Astra 3. Het signaal is goed !! Echter bij het opstarten van de ontvanger komen we in "1e installatie".

Signaalsterkte goed.

Uitgebreid singnaalinstellingen:

Satelliet / Astra23

Zenders zoeken / snel

Hoofdfrequentie / 11914

Polarisatie / horizontaal

symbolrate / 27500

FEC / 3/4

 

Als we dan op ok, ok drukken gebeurd er niets. Hij gaat dus niet naar zenders zoeken. Je kan ook niet in het menu komen om vanuit daar zenders te zoeken.

 

Wat doen we fout? Heeft het iets te doen met wijzigen frequentie?

 

dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips zegt ( bij het willen doorlopen van de zenders van Astra 3 ) "U dient signaal te hebben op Astra1.........."

 

Betekent dit dat je gewoon niet met 1 schotel naar alléén maar Astra 3 kan kijken. Dat je altijd 2 schotels moet hebben, 1 voor Astra1 en 1 voor Astra3 ?

 

Dat het ontbreken bij mij van een schotel voor Astra1 de oorzaak is dat hij nu bij zenders vastleggen (voor Astra3) niet doorloopt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mis je iets of je hebt het niet ingesteld en dat is de duo lnb en je disqC instellingen want daar schrijf je niets over.

Als je de schotel afstelt op Astra1 je disqinstellingen instelt moet de tweede kop voor Astra3 ook goed hangen, dus in je menu bij instellingen disqC gebruiken.

Je hoeft dus helemaal de schotel niet te draaien een lnb met twee koppen heb je nodig,

 

post-5163-1318260848,6647_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist het jammerre. Hier in Spanje heb je niets (tenminste dat is wat ík heb vernomen ) aan je duo lnb. Ik heb dus nu 1 schotel, met Astra3 signaal. Moet ik dus perse een extra schotel plaatsen voor Astra1 signaal teneinde de 1e installatie van Astra3 kanalen te kunnen doorlopen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je schotel dan??

Als de duo lnb niet werkt kun je toch met een beugeltje er twee losse lnb's op hangen met een disqcswitch of gaat dat ook niet werken.

Je hebt dan natuurlijk wel een iets grotere schotel nodig dus met een 60 cm zal dat niet gaan werken. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen probleem om een extra schotel aan te schaffen. De vraag was of je inderdaad niet met 1 schotel afgesteld op Astra3 de zenders voor Astra3 (de HD zenders) kan installeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...