Apple740 Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 http://www.3dtvmagazine.nl/2010/03/3d-tv-vergelijking-panasonic-vs-samsung/ Consumer Reports heeft de laatste week zowel de nieuwe Panasonic 3D TV (50VT20) als twee modellen Samsung 3D TV’s (46C7000 en 46C8000) aan reviews onderworpen. Voor de tests waren de bijbehorende 3D Blu-ray spelers van elk merk aan de TV gekoppeld, maar ook konden zowel de Samsung als Panasonic 3D Blu-ray speler zonder problemen aan de 3D TV van het andere merk gekoppeld worden. Monsters vs. Aliens 3D was de film die op beide spelers speelde, maar de 3D demo disc van Panasonic deed het dan ook alleen op de DMP-BDT300 3D Blu-ray speler van Panasonic. Alhoewel de uitgebreide tests nog niet helemaal afgerond zijn kan Consumer Reports toch de prestatie verschillen tussen de modellen al zien, welke in 3D modus lijken op de verschillen tussen LCD en plasma TV’s in tests met HD content. Dus hoe presteerden de TV’s? In 3D gaven alle drie de TV’s een indrukwekkend 3D effect in Full HD 1080p resolutie. Allemaal konden ze een redelijk helder beeld geven, wat een voordeel is wanneer je 3D shutter brillen gebruikt aangezien deze beelden donker (gedimd) kunnen laten lijken. Over het algemeen genomen gaven de Samsung TV’s een uitstekende weergave van detail, dynamische kleuren en een hoog contrast. Maar zowel de 7000 serie – welke Edge Lit LED achtergrondverlichting gebruikt – als de 8000 serie – welke Edge Lit LED achtergrondverlichting met local dimming gebruikt – vertoonden een witte waas effect wat vooral afleidend kan zijn in donkere scenes. Daarnaast vertoonden de Samsung modellen ook een milde vorm van ‘Crosstalk’, ook wel spookbeelden genoemd. Dit geeft aan dat de beelden voor elk oog niet compleet apart gehouden worden. Het was niet altijd zichtbaar of afleidend in alle scenes, maar wanneer het zichtbaar was zorgde het voor een verminderd 3D effect. Ook viel het op dat wanneer je de bril iets schuin houdt, wanneer je bijvoorbeeld op de bank ligt en naar de TV kijkt, het beeld donkerder wordt. Panasonic zegt dat haar VT20 serie 3D TV’s een aantal features bevatten die de prestaties moeten verhogen. Een daarvan is de “Infinite black” technologie, bedoelt om de black level (zwart waarden) prestaties te verbeteren. De zwart waarden van de 50VT20 waren dan ook uitstekend, beter dan welke TV dan ook sinds de Pioneer Kuro modellen. Ook de weergave van detail was boven verwachting. Ongewoon voor plasma TV’s is de toevoeging van blur reductie technieken, welke zeker hun toegevoegde waarden lieten zien. Gebaseerd op de eerste tests is de anti-blur prestatie van deze TV beter dan elke plasma TV die Consumer Reports ooit getest heeft. De VT20 heeft in 3D modus totaal geen last van ‘crosstalk’ en geeft scherpe, nette randen van objecten weer. Ook de oneindige kijkhoek die Panasonic voor HD content had hield zichzelf goed staande tijdens het kijken van 3D content. Dus zelfs vanuit een verre hoek kun je een nagenoeg perfect 3D beeld verwachten. Daarnaast was er geen sprake van veranderingen in het beeld wanneer de 3D bril schuin gehouden werd, in tegenstelling tot de 3D LCD TV’s. Wat kunnen we hieruit concluderen? Alle drie de modellen geven een indrukwekkend en realistisch 3D effect weer die de spanning die je krijgt in een bioscoop kan evenaren. Maar gebaseerd op de eerste tests moet Panasonic toch de hoogste score gegeven worden. Het ontbreken van ‘crosstalk’ en de fantastische zwart waarden in 3D modus maken de 3D beelden echt levend. Samen met de grote kijkhoek een perfect gedetailleerd beeld maakt dit de VT20 het beste model tot nu toe. Natuurlijk zijn de tests nog niet afgerond en hebben we nog niet genoeg 3D TV’s gezien om een goed oordeel te vellen of LCD of plasma de beter techniek voor 3D is. We zullen het snel zien en horen.. Bekijk hieronder de video van Consumer Reports http://blogs.consumerreports.org/electro...ee-d-depth.html
cornea Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Wat ik begrepen heb is de panasonic ook de enige met full HD per oog. Heb de 100" meerdere malen met 3D gezien, deze werd ook gedemonstreerd met echte beelden van olympische spelen echt super. Vond de Sony ook wel goed maar deze draaide alleen met animatie beelden dus vond ik wel verdacht. De Toshiba was het onrustigst kijken (passieve bril) Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Gast hagar Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Dit is wel een leuke youtube clip Bij samsung kan je geen 3D liggend bekijken.
tgg Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Origineel bericht van: hagar Bij samsung kan je geen 3D liggend bekijken. Tenzij je hem aan het plafond hang...
HD_freak Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Ik wacht tot de 3D zónder brilletjes beschikbaar komt; Philips was daar erg ver mee, heeft'het project tijdelijk gestopt, maar naar het schijnt nu weer uit de motteballen gehaald. Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Ik heb geen 3D nodig, lukt niet met een oog !!
Psychosammie Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Ik heb van de week Alice in Wonderland in 3D gezien. Is voor een keer wel leuk hoor maar erg vermoeiend. Ik denk dat voor bepaalde films in de bioscoop 3D wel leuk is maar voor thuis is het volstrekt onzinnig. Ondanks alle berichten in de media voorspel ik dat 3D TV's het niet gaan worden. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Scubix Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Ik heb van de week Alice in Wonderland in 3D gezien. Is voor een keer wel leuk hoor maar erg vermoeiend. Ik denk dat voor bepaalde films in de bioscoop 3D wel leuk is maar voor thuis is het volstrekt onzinnig. Ondanks alle berichten in de media voorspel ik dat 3D TV's het niet gaan worden. Inderdaad. Een echte 3D ervaring waarin je in ondergedompeld wordt, is alleen goed te beleven wanneer het scherm je volledig gezichtsveld gebruikt, of toch in de buurt daarvan. Dit is zo goed als onmogelijk in een huiskamer uiteraard. Tenzij je een tv gaat kopen die de hele muur inneemt. Momenteel is het momenteel enkel een mediahype om nog maar eens de verkoop van tv's een boost te geven.....owv het WK misschien ?
Moderator ceesv Geplaatst: 30 maart 2010 Moderator Geplaatst: 30 maart 2010 Origineel bericht van: Scubix Inderdaad. Een echte 3D ervaring waarin je in ondergedompeld wordt, is alleen goed te beleven wanneer het scherm je volledig gezichtsveld gebruikt, of toch in de buurt daarvan. Dit is zo goed als onmogelijk in een huiskamer uiteraard. Tenzij je een tv gaat kopen die de hele muur inneemt. Met die TX-P65VT20E kom je toch een heel eind. Een scherm met een diameter van ruwweg 165 cm, op een kijkafstand van 3 meter komt toch in de buurt. Dan kan de 43" Pio naar de slaapkamer. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast hagar Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Het verlies van kleuren, donkerder beeld dan in 2D en de overtrokken prijs voor de 3D sets op het moment en er is geen of nauwelijks goed 3D content op de markt aan films ( Avatar komt dit jaar niet met een 3D versie uit want die willen eerst de 2D koe uitmelken voordat de 3D versie in 2011 uit gebracht wordt). Voor 3D gamming denk ik wel dat het te gek is maar op dit moment die prijskaartjes van de 3D tv's hebben mij doen besluiten om voor de 52EX700 van sony te gaan. Is voor de slaapkamer en wil daar geen plasma hebben want deze verwarmt de slaapkamer te veel in het al te hete zomer hier in zuid spanje
Moderator ceesv Geplaatst: 1 april 2010 Moderator Geplaatst: 1 april 2010 Hagar, de nadelen die je opsomt zijn met de nieuwste 3d technologie niet meer aanwezig. De Panas, die de komende weken nieuw op de markt komen, werken met een andere techniek. Daarbij kan je je hoofd zonder problemen schuin houden, en zijn de kleuren en helderheid zonder verlies. Het werkt met een bril, die getriggerd wordt door een infra rood signaal, wat de tv uitzendt. Net als bij de autospiegels, die automatisch donkerder kunnen worden (anti-verblindings spiegels), worden de brilleglazen om en om verduisterd, waardoor je ogen verschillende informatie te zien krijgen. Een nadeel wat je opsomt is wel juist. De 3D Pana's hebben een meerprijs van ongeveer 500 Euro. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SalimRMAF Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Heb de afgelopen week 3D kunnen ervaren op de 55C7700... dat viel echt TEGEN! Non-3D Runoff: LG 42LE8500 SHARP 40LE820 Samsung 40C6710 SONY HX700 3D-Competitie: Panasonic Plasma-series LG LX9500 (Waarschijnlijk de ALLERBESTE TV) Sony HX900 Samsung C9000 Ik denk dat ik gewoon ga voor de LG SL9000. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 je geeft een lijst ter overweging en neemt een heel andere? ik niks begrijpen. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Moderator ceesv Geplaatst: 3 april 2010 Moderator Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb vandaag een uitnodiging gekregen voor een 3d demonstratie met de 65" Pana, begin volgende maand. En ik heb groen licht van mijn betere helft voor de upgrade van 43" naar 65" in de komende tijd! Vandaag ook even staan kijken naar de Pana. "Z" serie, daar is niets mee mis! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
juleke21 Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 3D test gezien op tv (duits)tussen pana -sony -lg-samsung en de winnaar is:ze waren allen SLECHT in 3D weergave. de minst slechte,na lang aandringen van mod was:SONY dan pana dan samsung over lg geen woord.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen