winwiz Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: inctrl Origineel bericht van: Gerard 76 Ga maar es naar de site van playstation,dan kun je 't zelf lezen Een playstation heeft een HDMI 1.3b aansluiting. Om 3d blu-ray content naar je tv te kunnen sturen heb je een HDMI 1.4 aansluiting nodig. Dit kan je niet softwarematig even aanpassen. Die 3d firmware update voor de ps3 is gemaakt voor stereoscopische games in 3D. As simple as that. Zo wijsneus... HDMI 1.4 is vooral ook voor de automatische aansturing voor de juiste 3d mode (boven elkaar / onder elkaar ) en heeft een hogere bandbreedte zodat je 2 x full hd kunt verwerken vanaf blu-ray. Verder mogelijkheden voor netwerk. De ps3 gaat gewoon 3d vanaf blu-ray geven. De aansluiting zelf is gelijk en voor zover ik heb gelezen is de aansturing te upgraden naar 1.4 specs Zelfs de PCH C-200 gaat 3d doen. Met die restrictie dat de resolutie terug gaat naar 720p wegens te kort aan bandbreedte én je moet op de tv zelf de juiste mode kiezen. Wat denk je van de experimenten die nu met 3d via satelliet worden gedaan of de experimenten via de kabel... bijna allemaal zonder HDMI 1.4 interface Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gerard 76 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 De 3D games update is al binnen. Later dit jaar volgt de update voor 3D films. Zo staat 't op de site. Wat jij daarvan denkt laat ik in 't midden. Maar ik zie dat we een beetje off-topic raken. (werk ik zelf ook aan mee ) Het draadje gaat over 3D Plasma vs LCD ...
inctrl Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 De 3D games update is al binnen. Later dit jaar volgt de update voor 3D films. Zo staat 't op de site. Wat jij daarvan denkt laat ik in 't midden. Maar ik zie dat we een beetje off-topic raken. (werk ik zelf ook aan mee ) Het draadje gaat over 3D Plasma vs LCD ... Hmm vandaar dat de marketingmanager van Sony deze 'wijsneus' zeker in januari heeft verteld dat deze zomer Ps3 consoles uitkomen met....jaja een HDMI 1.4 aansluiting. Case closed. Ontopic: Voor 3d heb je 2 mogelijkheden: Een dure LCD van Panasonic om crosstalk te voorkomen (is echt een probleem ivm koppijn etc). +/- 2500 euro of een (goedkope) PLASMA van bijvoorbeeld Samsung die ook geen crostalk laat zien en indrukwekkende diepe zwarte kleuren heeft voor =/-1300 eurootjes At your service.
Snuffer Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 IK ben gegaan voor de Plasma van Panasonic 20VT En zeer tevreden. niet te vergelijken met de Samsung echt een veel beter beeld zeker het zwart. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
cornea Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Waarom werkt dan 3D side by side op elke HD satelliet ontvanger , 3D werkt ook gewoon over een standaard hdmi kabel. Een 7.1 receiver die 1.3 werkt weer niet niet (getest met 3D blu-ray speler van panasonic) Wil nog even uitproberen een sat-receiver via een 7.1 receiver volgens mij moet dit wel werken. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Gast hagar Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: Snuffer IK ben gegaan voor de Plasma van Panasonic 20VT En zeer tevreden. niet te vergelijken met de Samsung echt een veel beter beeld zeker het zwart. Ik had een pana plasma en ben blij dat ik deze verkocht heb, goed beeld dat wel maar de zwartwaarde verlies na 1000 uren is niet opgelost voor de 2009 modelen en ook de IR was niet zoals panasonic beweerde. Phil van AVforum had een interview met panasonic en hier werden deze punten naar boven gebracht en panasonics woordvoerder had als enige reactie hierop dat hij door door gerechtelijke problemen hier niet op wil/kan antwoorden. Tot nu toe zijn er geen oplossingen aangeboden voor al diegene die deze problemen hebben met de 2009 modelen van panasonic. Nu is het echt niet zeker of het probleem bij de 2010 is opgelost of dat deze hier ook last van gaan krijgen. Nu het 3D is beter op plasma dan op lcd en dit komt door de reactie tijd van het paneel van de een en de ander. Ik denk dat de samsungs plasmas interessanter zijn dan de plasmas van panasonic omdat deze een heel goed beeld geven en veel goedkoper zijn en de prijs/kwaliteit hierdoor veel beter is.
rlckring Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Ik heb een DM500HD aangesloten op en Samsung 40C7700. Als ik dan afstem op 23,5E Astra 3D Test kanaal krijg ik side by side 3D te zien. Op m'n Samsung kan ik er weer 1 geheel van maken via de 3D knop op de afstand bediening maar om nou te zeggen wat mooi.. ehh nee.. Het beeld flikkerd, en dan is er ook een halve voetbal wedstrijd, die waar die Duiter met de microfoon naar je toe komt. Dat zier er helemaal niet uit.. Kan er niet naar kijken... Ik gebruik de bijbehorende Active 3D bril van Samsung.. Zou het flikkeren in de Dreambox zitten die uitstuurd op 50hz?? Zou het beter werken als ik de interne DVB-S tuner gebruik van de Samsung..?? Moet je echt 3D apparatuur hebben om 3D foetsoenlijk te kunnen zien...
Moderator ceesv Geplaatst: 31 mei 2010 Moderator Geplaatst: 31 mei 2010 Van diegenen, die zowel de Samsung als de Panasonic gezien hebben in 3D, kwam er als response, dat de Panasonic beduidend beter presteert in 3D weergave. Ikzelf heb alleen de VT20 gezien, en kon daar alleen bij zeer snelle bewegingen een licht schokkend beeldwaarnemen. Bij Panasonic heb ik wel minieme verschillen gezien tussen de verschillende brillen, die bij het toestel lagen. Kennelijk is er wat exemplarische strooiing. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
inctrl Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: rlckring Ik heb een DM500HD aangesloten op en Samsung 40C7700. Als ik dan afstem op 23,5E Astra 3D Test kanaal krijg ik side by side 3D te zien. Op m'n Samsung kan ik er weer 1 geheel van maken via de 3D knop op de afstand bediening maar om nou te zeggen wat mooi.. ehh nee.. Het beeld flikkerd, en dan is er ook een halve voetbal wedstrijd, die waar die Duiter met de microfoon naar je toe komt. Dat zier er helemaal niet uit.. Kan er niet naar kijken... Ik gebruik de bijbehorende Active 3D bril van Samsung.. Zou het flikkeren in de Dreambox zitten die uitstuurd op 50hz?? Zou het beter werken als ik de interne DVB-S tuner gebruik van de Samsung..?? Moet je echt 3D apparatuur hebben om 3D foetsoenlijk te kunnen zien... Interessante vraag. Kan je uitleggen hoe dat dan werkt met je ingebouwde Samsung S tuner? Stuur je die dan aan met een softwarematige "Dreambox" gadget ofzoiets?
Belsat Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Citaat van Hagar: "Ik had een pana plasma en ben blij dat ik deze verkocht heb, goed beeld dat wel maar de zwartwaarde verlies na 1000 uren is niet opgelost voor de 2009 modelen en ook de IR was niet zoals panasonic beweerde." Wie weet waar dit over gaat? Ik heb ook een 2009 Panaplasma en dit is de eerste keer dat ik iets over zwartwaarde verlies lees... Ben benieuwd, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
winwiz Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Dit is vrij algemeen bekend http://tweakers.net/nieuws/65412/panasonic-geeft-toe-dat-zwartweergave-plasmas-kan-afnemen.html Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Belsat Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Klinkt verontrustend. Of valt het in de praktijk wel mee? Ik zelf heb na een jaar intensief gebruik nog niets gemerkt :-) Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
rlckring Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Citaat: Interessante vraag. Kan je uitleggen hoe dat dan werkt met je ingebouwde Samsung S tuner? Stuur je die dan aan met een softwarematige "Dreambox" gadget ofzoiets? Die Samsung 40C7700 heeft een DVB-S2 tuner onboard waarbij ik dus helemaal geen DM500HD nodig heb om satelliet tv te zien. Alles werkt perfect met diseq switch voor 4 LNB's. Maar ja er is nog geen oplossing of gadget om er CCCam in te draaien, was dat maar waar.. (Toekomst!!) Dus ik heb een DM500HD aangeschaft. Maar als ik nou afstem op een 3D kanaal met m'n DM500HD dan word er dus via HDMI een Side by Side 3D signaal verstuurd naar de Samsungs. Aangezien de DM500HD Broadcom Chipset niet geschikt is voor 3DTV, dacht ik dat het daardoor zou komen dat het beeld zo flikkerd. Moet het voorste frame niet anders behandeld worden dan het achterste frame van een Side by Side 3D film. Ik weet niet hoe het 3D signaal behandeld moet worden voor een uitstekende kwaliteit. Een DM500HD is gebouwd voor enkele beelden en je kan in het Enigma2 menu kiezen voor 50hz en 60hz en meer niet. Dus mijn gedachte ging er naar uit dat het 3D signaal messchien anders behandeld zou worden als ik de interne DVB-S tuner zou gebruiken van die Samsung.. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd maar dacht dat iemand hier daar iets over kon vertellen. Ik weet niet of er meerdere mensen dat 3D Promo filmpje op Astra 3D test op 23,5E hebben gezien. Maar als ik kijk naar dat stukje van Phil Coulter - "You Raise Me Up" dan is dat best leuk om te zien. Er zit echt diepte in. Maar als ik nou naar die voetbal wedstrijd kijk, zie ik alles dubbel. Het is dan net of m'n bril uitstaat.
rlckring Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Bron >>> Hier een stukje van een andere website.. Citaat: Side-by-side 3D is a popular choice for 3D broadcast content at the moment because it uses the same bandwidth as regular HD content, so it can be transmitted in the same way that current HD signals are transmitted. As a result, you won’t need an expensive set-top-box replacement for viewing 3D content. Instead, your cable service providers can upgrade the firmware of the set-top-box to enable the transmission of side by side 3D content to your 3D TV. It should be noted that ESPN has already done some testing with 720p side-by-side content for sporting events and the feedback from initial testers has been extremely positive. Als je dit leest kom je toch tot de conclusie dat het Side by Side 3D anders behandeld moet worden, en niet zomaar met elke willekeurige set-top box verstuurd kan worden naar je 3D tv..
Snuffer Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Heeft iemand wel eens geprobeerd om de software te bekijken???? TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen