Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn buurman heeft een Extreme ontvanger staan met UCAS 3.0.9 en daar heeft hij op het moment problemen mee. Als hij de ontvanger aan zet op Ned1, 2 of 3 dan duurt het geruime tijd voordat hij eindelijk beeld heeft. Op de tv zie je dan steeds de melding langs komen "Cam Initializing". De andere Nederlandse zenders geven wel normaal beeld. De Canal Digitaal card zit in het interne slot. Ik heb er net nog even een Aston module ingeschoven, maar dat maakt dus geen verschil.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Al vast bedankt.

Groetjes,

Arend.

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:
Origineel bericht van: bensink002
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Al vast bedankt.

Ja CDS heeft een vijfde seca provider vorige week toegevoegd.
Volgens het seca protocol geen enkel probleem met goedgekeurde ontvangers en ci modules.
Nu dacht ik dat alleen de oude seca 2 kaart problemen heeft met niet goedgekeurde spullen. laugh
Geplaatst:

@Aart

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik heb de onderstaande info op de UCAS support website gevonden.

Dreamload voor de @sat en Xtreme

Met deze Dreamload kunt u veilig de Penta 1.11 op de Xtreme en @sat plaatsen

Heeft iemand een idee of dit misschien een oplossing zou kunnen zijn voor dit probleem?

Groetjes,

Arend.

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Gast sourcefinder
Geplaatst:

Beste Arend,

Ik heb hetzelfde probleem:

Post1811757

Heb je die dreamload uitgeprobeerd? Ik heb een Xtreme SXC520HU. Alvast bedankt voor je reactie.

Geplaatst:
Origineel bericht van: bensink002
Heeft iemand een idee of dit misschien een oplossing zou kunnen zijn voor dit probleem?

Lijkt me niet iedereen krijgt een aanbod voor een seca 3 kaart dan moet je weer wisselen Penta 1.11 dat werkt weer niet met seca3.
Heb ook geen flauw idee of Penta wel werkt met 5 seca idents.

Vermoedelijk heeft CDS niet veel haast met de omruil er zijn dan mensen die van het set-top pakket upgraden en krijgen vanzelf een seca3 kaart en het probleem is opgelost.
De enige echte oplossing is een goedgekeurde ci module er in doen eventueel tijdelijk tot de omwisseling van de kaarten voorbij is. laugh
  • 2 weken later...
Geplaatst:

@Aart,

Dan blijf ik dus maar van de software af. Is een Aston 1.07 misschien een oplossing? Deze wordt in ieder geval ondersteund door Canal Digitaal.

Groetjes,

Arend.

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:

Hier draait al jaren een Xtreme en ook nu totaal geen problemen met de nederlandse zenders.

Feit is wel dat ik de penta er op een gegeven moment geheel uitgemikt heb ( hij staan nu in boot .... nog wat) en volledig draai op een X-cam die ik ook al jaren niet meer voorzien heb van nieuwe software.

Enige probleem wat ik heb is dat bij veel wit in het beeld dit wat roze wordt maar verder werkt het perfect.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen