Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Vraagjes voor koop


Ponty

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Topfield TF6000PVR, en ik wil graan en nieuwe HD ontvanger hebben.

 

Wil u mij helpen met en par vragen:

 

Timeshift: werkt de timeshift als in de Topfield ? Kan ik altijd terug gaan in de live zending, zonder erst 'rec' of 'pause' te drukken ?

 

How lang is de timeshift buffer ? In Topfield 1 uur geloef ik.

 

Sorry da mijn nederlands niet zo goed is, ik ben Deens en ik probier Nederlands te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ponty, welkom op het Rebox RE-9000 Forum.

Voor een niet Nederlander is er niets mis mee met jouw Nederlandse schrijfwijze.

Ik kan uit jouw bericht niet opmaken of je inderdaad een RE-9000 wilt kopen want je schrijft dat je een nieuwe HD ontvanger wilt kopen.

Wil je inderdaad een RE-9000 kopen?

Zo ja, laat dat dan nog even weten want dan kunnen we jouw passende antwoorden op jouw vragen geven.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Bedankt voor jouw antwoord :-)

 

Ja, inerdaad, ik overwegen en RE-9000HD of en Homecast HS 9000 te koopen. De vraag was eigenlijk voor de Rebox, als in de titel staat, maar ik zou ook willen weten welk van de 2 ontvangers ik moet kiesen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook graag weten of de EPG updaten zonder te freezen, een hou weel dagen hij heft.

 

En kan timers worden gemaakt alen manueel of ook automatisch bij zoek worden, zoals bij 3PG in de Topfield.

 

En kan in deze ontvangers ook extra applicatie bij komen zoals de TAP programma's in de Topfield ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De time shift werkt tot 2 uur, dit is instelbaar. De timeshift begint mee te lopen als je het kanaal gaat kijken en je kan dus altijd terug, je hoeft hiervoor geen pauze of rec te drukken.

 

De EPG wordt geupdate als je een zender bekijkt en moet voor bijna elke zender apart worden binnengehaalt.

Voor de nederlandse zender is het wel zo dat als je nederland 1 kijkt, de epg voor ned 2 en 3 ook wordt binnengehaalt, voor rtl 4,5,7 en 8 hetzelfde en ook voor sbs6, net5, en veronica.

Zolang je geen mediahighway-epg gebruikt en deze in het menu hebt uit staan, zal er geen freeze zijn als je de epg gaat bekijken.

Het aantal dagen dat de epg heeft, is geheel afhankelijk van de zender.

 

De rebox heeft 2 standen van standby een snelle en een diepe standby. Bij de snelle is de rebox meteen weer bedrijfs gereed, maar gebruikt nog relatief veel stroom. In dit geval wordt de epg onthouden.

Bij de diepe wordt het stroom verbruik minder dan 1 watt, maar het opstarten duurt langer en de epg data moet opnieuw ingeladen worden.

 

Timers kunnen zowel manueel als via de epg ingesteld worden.

Dit kunnen opname timers zijn alsook timers om over te schakelen naar een programma dat je live wilt bekijken.

 

Als laatste zou ik je aanraden om bij een echte winkel (dus geen internet winkel) te kopen, aangezien er sommige gebruikers veel problemen hebben met de rebox en je dan makkelijker support krijgt. Ik persoonlijk ben tevreden met mijn rebox.

Voor de homecast zou ik even op hun eigen support forum kijken.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jbbrans

Als laatste zou ik je aanraden om bij een echte winkel (dus geen internet winkel) te kopen, aangezien er sommige gebruikers veel problemen hebben met de rebox en je dan makkelijker support krijgt. Ik persoonlijk ben tevreden met mijn rebox.
Voor de homecast zou ik even op hun eigen support forum kijken.

Een goede uitleg, daar is niets mis mee maar op één punt doe je volgens mij de goede Internetwinkels nu te kort.
Natuurlijk zullen er wat mindere en zelf slechte tussen zitten, net als bij de 'echte' winkels maar mijn ervaring is dat de Service bij de gemiddelde Internetwinkel wel in orde is.
Ik althans heb er uitstekende ervaringen mee.
Er zijn namelijk genoeg Internetwinkels die daarnaast ook een gewone winkel hebben.
Ook de 'gewone' winkel weet zich vaak geen raad mee met de vaak complexe problemen en moet dan zoals ook de Internetwinkel bij de fabrikant om advies vragen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden :-)

 

Betreffend de EPG timer programmering, kont jij en list maken van zoek woorden, bij voorbeeld 'le mans' of 'kro detectives', een dan zal de ontvanger automatisch programma's vinden met deze worden in de EPG en ze opnamen ?

 

Kan de ontvanger remote gecontroleerd woorden, bv. opnames programmeren over de internet ?

 

En kan in deze ontvangers ook extra applicatie bij komen zoals de TAP programma's in de Topfield ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: jbbrans

Als laatste zou ik je aanraden om bij een echte winkel (dus geen internet winkel) te kopen, aangezien er sommige gebruikers veel problemen hebben met de rebox en je dan makkelijker support krijgt. Ik persoonlijk ben tevreden met mijn rebox.
Voor de homecast zou ik even op hun eigen support forum kijken.

Een goede uitleg, daar is niets mis mee maar op één punt doe je volgens mij de goede Internetwinkels nu te kort.
Natuurlijk zullen er wat mindere en zelf slechte tussen zitten, net als bij de 'echte' winkels maar mijn ervaring is dat de Service bij de gemiddelde Internetwinkel wel in orde is.
Ik althans heb er uitstekende ervaringen mee.
Er zijn namelijk genoeg Internetwinkels die daarnaast ook een gewone winkel hebben.
Ook de 'gewone' winkel weet zich vaak geen raad mee met de vaak complexe problemen en moet dan zoals ook de Internetwinkel bij de fabrikant om advies vragen.

Ik bedoel meer, dat het makkelijker is om direct één op één met iemand te praten over een probleem, dan via de telefoon.
En via telefoon of e-mail is het makkelijker een probleem terug te leggen bij de klant en die met de fabrikant te laten praten.
Dit zijn trouwens mijn gedachten, de enige keer dat ik hulp nodig had bij een aankoop via internet werd het goed opgelost. Ik moest toen echter wel een week wachten op een monteur.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ponty
Bedankt voor de antwoorden :-)

Betreffend de EPG timer programmering, kont jij en list maken van zoek woorden, bij voorbeeld 'le mans' of 'kro detectives', een dan zal de ontvanger automatisch programma's vinden met deze worden in de EPG en ze opnamen ?

Kan de ontvanger remote gecontroleerd woorden, bv. opnames programmeren over de internet ?

En kan in deze ontvangers ook extra applicatie bij komen zoals de TAP programma's in de Topfield ?


Volgens mij (en nu moet ik gokken) kan je niet zoeken in de epg en moet je alles doorbladeren.

Remote control via internet heb ik geen ervaring mee, bij mij is hij nog niet aangesloten op het netwerk.

TAP's of iets dergelijks zijn er op dit moment niet. Voor de gelijkwaardige apparaten (octagon 1018, fortis...) zijn er in het buitenland wel mensen aktief. Dit is echter in een taal die ik niet begrijp en waar ik dus ook geen idee heb waarmee ze bezig zijn.
Echter de basis van dit apparaat is linux, dus theoretisch moeten er wijzigingen en aanvullingen mogelijk zijn.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook te kijken naar een HD ontvanger en de Rebox klinkt goed. Bij mijn topfield kan ik met de silverline tap opnames programmeren waarbij die standaard een voor en naloop tijd erbij zet. Kan de Rebox dat ook? En staan de opnames ook meteen ongecodeerd op schijf?

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MegaTronics
Ik zit ook te kijken naar een HD ontvanger en de Rebox klinkt goed. Bij mijn topfield kan ik met de silverline tap opnames programmeren waarbij die standaard een voor en naloop tijd erbij zet. Kan de Rebox dat ook? En staan de opnames ook meteen ongecodeerd op schijf?


Je kan een standaard tijd ervoor en erna instellen.

Als je de interne cardreader gebruikt, dan worden de opnames ongecodeerd op de schijf gezet. Bij gebruik van een CAM worden ze gecodeerd opgeslagen.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast de grenshopper

goedenavond.

ik heb ook een vraag wat ik het beste kan koppen.

we willen graag astra 19,23.5,28.5 met 3 ontvangers 1 beneden 2 boven ben nu al een paar dagen bezig op internet om te kijken wat voor ons nu het beste is toen kwam ik op de rebox elke keer uit dat daar de meeste mogelijk heden op zit.

en dan het toestel laten draaien op een canaal digitaal kaartje en voor boven gewoon twee gewonen recivers ook met kaart,tjaa en nu de schotel nog ,hebben jullie nog iedenen ,over mijn verhaal. wand ik zie het bos door de bomen niet meer dus mijn vraag is HELP:

 

MVG DE GRENSHOPPERS:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jbbrans
Origineel bericht van: MegaTronics
Ik zit ook te kijken naar een HD ontvanger en de Rebox klinkt goed. Bij mijn topfield kan ik met de silverline tap opnames programmeren waarbij die standaard een voor en naloop tijd erbij zet. Kan de Rebox dat ook? En staan de opnames ook meteen ongecodeerd op schijf?


Je kan een standaard tijd ervoor en erna instellen.

Als je de interne cardreader gebruikt, dan worden de opnames ongecodeerd op de schijf gezet. Bij gebruik van een CAM worden ze gecodeerd opgeslagen.


En bestaat er dan met een CAM ook de mogelijkheid tot automatisch decoderen (voor het geval dat CD de codering weer eens gaat wijzigen, waardoor de interne CAM (tijdelijk) uitgeschakeld is).

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...