POLAKS Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 In de config van Windows media player heb ik alles uit gezet, dacht ik. Echter WMPNSCFG.exe gebruikt al meer dan 2 dagen zo'n 50% van m'n CPU en 2.474.400 K van het RAM geheugen. Dit vindt ik wel wat veel voor een programma dat ik niet wil gebruiken. Ik heb in Task Manager dit al een paar keer verwijderd maar het komt steeds terug. Waar kan ik vooral dit, en ook andere services, uitzetten? Henk
Sjattuh Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Lees voer: http://www.howtogeek.com/howto/windows-v...e-they-running/ Heb je toevallig een playlist geshared? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
POLAKS Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 Ik zal die site 'ns bekijken. De pc is nieuw en op blanco (FDisk) schijf geinstalleerd. Ik heb met WMP eigenlijk niets gedaan dan alles uit gezet. Nu heb ik met Windows Features, WMP uit gezet. Ik heb even op de site gekeken en zal eens doen wat er staat. Mijn PC zit op een router aangesloten samen met de Laptop van m'n zoon. Deze hebben elkaar automatisch gezien en zijn, denk ik, vrolijk aan het sharen geslagen. Dit zou eigenlijk niet mogen gebeuren, dan heb ik toch ergens een pop-up gemist denk ik. thx Henk
POLAKS Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Geplaatst: 17 maart 2010 Wel, nu breekt mijn klomp. Nu heet het programma niet meer WMPNSCFG.exe, maar WMPNETWK.exe met dezelfde 50% cpu belasting en 2.473.592k Ram gebruik. Dit zal ikzelf eens bij How-To-Geek opzoeken. En anders gewoon weer WinowsMediaPlayer uitzetten, daar ben ik ook blij mee! Henk WMP staat uit.
Sjattuh Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 scan ook eens op troep... proggies moeten niet zomaar van naam veranderen Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Kimble Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Ik zou niet weten wat er bij jouw fout gaat. Er staan bij mij genoeg achtergrondprocessen te draaien en met WMP erbij zit ik nog binnen mijn verwachtingen onder W7.
vGnp Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Origineel bericht van: POLAKS Nu heet het programma niet meer WMPNSCFG.exe, maar WMPNETWK.exe met dezelfde 50% cpu belasting en 2.473.592k Ram gebruik. Als ik jou was dan zou ik eens via Zoeken uitvogelen waar dat WMPNETWK.exe overal op je harddisk staat, want trojans e.d. maken vaak gebruik van bestaande namen van executables, alleen staan ze dan op een plek waar ze niet thuishoren. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Kimble Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: POLAKS Nu heet het programma niet meer WMPNSCFG.exe, maar WMPNETWK.exe met dezelfde 50% cpu belasting en 2.473.592k Ram gebruik. Als ik jou was dan zou ik eens via Zoeken uitvogelen waar dat WMPNETWK.exe overal op je harddisk staat, want trojans e.d. maken vaak gebruik van bestaande namen van executables, alleen staan ze dan op een plek waar ze niet thuishoren. vGnp Keek even naar taakbeheer; Hier onder W7 heet het gewoon WMPLAYER.EXE onder Processen. Onder Services vind ik WMPNetworkSvc Verders niks bijzonders aan Services en allemaal bekend. Als ik naar wmpnetwk.exe kijk bij MS dan is het een bekende exe voor networking en is als veilig aangegeven. Wat WMPNSCFG.exe betreft, eveneens veilig en is om je bibliotheek te delen. Mijn WMPlayer is versie 12.0.7600.16415 (date 29-08-2009 @ 8:56) Zou idd een Trojan kunnen zijn. Zoekfunctie op je PC even aanzetten en kijken of ie niet dubbel verschijnt. Wel zorgen dat ook alle hidden files worden weergegeven. Suc6.
kees kas Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Citaat: Chances are that it is actually caused by a damaged media file. It doesn't have to be an AVI, but that is commonly the culprit. I have seen some reports that changing the "Windows Media Player Network Sharing Service" service in services.msc to "Manual" instead of "Automatic" may fix the problem. You could find the file in question by moving chunks of your media to somewhere else that is not shared until the problem stops. http://www.experts-exchange.com/OS/Microsoft_Operating_Systems/Windows/Windows_7/Q_24505664.html
POLAKS Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 Omdat ik de pc nog maar een paar dagen in gebruik heb staat er niet veel op. Nu heb ik met fdisk de hdd leeg gemaakt en Win7 opnieuw geinstalleerd. Windows Media Player staat aan en ik heb de services uit gezet, nu staat alleen WMPnetwk.exe in de taskmanager en lijkt normaal te werken. Hoe het probleem in eertse instantie ontstaan is weet ik niet, maar het is opgelost. Henk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen