Ga naar inhoud

[DM500S] DM500C - continu groen lampje na update maar geen beeld op tv

Aanbevolen berichten

Gast NightWing-JL
Geplaatst:

Beste leden,

Ik heb sinds kort een dm500c (de kabelversie) aangeschaft, ik heb via ftp in het mapje temp een image geplaatst en vervolgens een "manual update" uitgevoerd, echter het beeld op me tv is uitgevallen en het groen lampje van de box blijft continu aan, hij reageert ook niet meer met de afstandsbediening, ook heb ik de stekker eruit gehaald en weer geplaatst, zelfde toestand. Ik realiseer me wel dat ik eerst vergeten bent "dreamup" te draaien om het firmware te flashen. Ben ik nu te laat en heb ik me dreambox naar de eeuwige jachtvelden geholpen? Weet iemand hoe ik de box weer kan resetten naar zij oude waarden of hoe ik op z'n minst mijn handeling ongedaan kan maken? Ieder antwoord is welkom.

Geplaatst:

Je hebt een netwerkflash uitgevoerd, is eigenlijk hetzelfde als middels Dreamup, met het verschil dat je andere kabels gebruikt en dreamup stuk stabieler lijkt te zijn.

Probeer hem gewoon middels Dreamup met 0modemkabel te flashen.

En misschien een stomme vraag, maar je hebt je T.V. wel op de juiste ingang staan? AV1 of AV2?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Gast NightWing-JL
Geplaatst:

Ik heb de modemkabel besteld, zodra ik hem binnen heb ga ik het gelijk testen (met dreamup), verder heb ik wel gekeken of ie op de juiste uigang stond, in dit geval AV 1. Ik merk wel dat als ik een toets indruk van de afstandsbediening dat het groene lampje wel knippert, maar niet meer dan dat. Ook als ik de uitknop van de dreambox indruk gaat ie niet uit (rood lampje). Ik hoop dat de modemkabel mij uitkomst bied. Dat laat ik je spoedig weten. Alvast bedankt voor je nadere uitleg.

Geplaatst:

test voor de zekerheid even je scart kabel, en je kan zo een gele tulip ook proberen. Kunnen we iig dingen gaan uitsluiten.

Geplaatst:

Druk eerst eens een paar keer op de exit knop en probeer dan eens de dream in standby te zetten ik denk dat hij dan wel op rood springt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast dreamboy23
Geplaatst:

probeer de coaxkabel even eruit te halen en daarna weer aan te

doen dan krijgt het een signaal en dan heb je geluk dat wel gaat booten want dat is het probleem ik heb het ook 2 a 3 keer

gehad .ik had ook image geflashd met dreamup en met 0 modem

kabel en het zelfde probleem dus probeer het maar uit mischien

komt het nog goed laat het wel even weten of het gelukt is zou

graag op prijs stellen .doeiiiiiii

Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamboy23
probeer de coaxkabel even eruit te halen en daarna weer aan te
.doeiiiiiii

(voor de zoveelste keer)
coax aan sluiten en of afkoppelen met stroom op de dreambox kan tot tunerschade leiden.

ciao

A Forest

The Cure

Gast NightWing-JL
Geplaatst:

Ik heb hondermalen op exit gedrukt en vervolgens op standbye, maar het groene lampje knippert nog steeds. Vervolgens heb ik met de serial kabel dreamup opgestart en krijg de volgende melding:

dreamup.png

Echter snap ik dat niet, want de dreambox staat echt aan. Iemand nog oplossingen?

Geplaatst:

Ja, haal de stroom eraf, sluit hem DAN pas aan op je seriele kabel, wanneer hij verbinding heeft gemaakt, c.q. dit bericht geeft, dan duw je de stroom kabel er weer in.

Gast NightWing-JL
Geplaatst:

Ik heb de stroom eraf gehaald, vervolgens de serial kabel aangesloten, gedrukt op connect in dreamup, na de melding "switch dreambox on" heb ik de stroomkabel erop gezet, maar er gebeurt niks na enkele minuten. Wat doe ik fout?

Gast dreamboy23
Geplaatst:

probeer de compoort op 0 of een andere te zetten in dreamup

Gast NightWing-JL
Geplaatst:

Dank u wel allemaal, ik heb hem terug naar de zaak gebracht en heb een nieuwe gekregen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen