Ga naar inhoud

[DM500HD] Welke eSata voor DM500HD?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier draait de 500HD inmiddels naar volle tevredenheid, maar ik zit er toch over te denken om ook de mogelijkheid van externe opslag te gaan benutten. Mijn vraag is welke eSata drive daar geschikt voor is. En wellicht is het makkelijker om toch via het netwerk een externe hardeschijf op te nemen om ook foto´s en bestanden in te kunnen opslaan. De Dream zit aangesloten op het netwerk via een 85 Mbps homeplug.

Geplaatst:

Misschien een vraagje offtopic ron1872,

hoe werkt een avi met srt, of mkv op deze dm500HD?

speelt die af?

on topic,

heb je nergens nog een dm staan met ingebouwde hdd?

anders kan je perfect die hdd mounten naar je dm500HD. dat werkt normaal altijd goed.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
Misschien een vraagje offtopic ron1872,
hoe werkt een avi met srt, of mkv op deze dm500HD?
speelt die af?

Daar heb ik nog niet naar gekeken SatMann.

heb je nergens nog een dm staan met ingebouwde hdd?
anders kan je perfect die hdd mounten naar je dm500HD. dat werkt normaal altijd goed.

Dat zou inderdaad een oplossing zijn, ware het niet dat de 500HD de enige Dream in huis is. Ik moet het dus wel extern oplossen. Op zich geen probleem, want een eSata aan de Dream neemt amper ruimte in en een externe schijf via het netwerk in de meterkast valt al helemaal niet op.
Geplaatst:

wat ik wel niet weet is of de eSata ook in standby/sleepmode gaat als hij niet gebruikt word.

las dat bepaalde dm800HD gebruikers een eSata hadden die niet wilde "gaan slapen".

en de dm500HD is nieuw, dus veel gebruikers zijn er nog niet en zeker niet nu de prijzen de hoogte ingaan door de schaarste broadcom chips en de vraag achter de boxen (dm,vu) heel groot is en de backorder lijsten de pan uit swingen.

Geplaatst:

wat ik wel niet weet is of de eSata ook in standby/sleepmode gaat als hij niet gebruikt word.

Die is instelbaar via het menu op verschillende tijdstippen na gebruik. Zou dus moeten werken. Ik zoek me alleen rot naar een eSata die via een aparte adapter aan het net hangt. Het gros van de externe schijven is USB 2.0 of combo USB/eSata voor de stroomvoorziening.
Geplaatst:

Ik heb nu al een paar weken een 500hd en streamen / opnemen / timeshift gaat perfect via het netwerk. Ik zou dat eerst proberen als je al een server hebt.

Mandretti

Geplaatst:
Origineel bericht van: ron1872
Ik zoek me alleen rot naar een eSata die via een aparte adapter aan het net hangt. Het gros van de externe schijven is USB 2.0 of combo USB/eSata voor de stroomvoorziening.

Ik heb er zo eentje, was losse behuizing met adapter waar vervolgens iedere willekeurige HD ingeschoven kan worden.
Geplaatst:

Je zou de Sitecom artikelnummer: MD-207

moeten kunnen vinden, maar helaas is dat een uitlopend produkt en is er geen vervanger met zelfde specs meer te krijgen.

Dit is een E-sata / USB 2.0 behuizing met externe adapter voor stroomvoorziening, je kunt dus E-sata gebruiken zonder USB.

M_Z

Geplaatst:

Kan je geen SATA schijf gebruiken met een SATA/eSATA kabel?

Daar is de keuze misschien wat groter.

De kabel van Sharkoon is maar €5,99 bij een bekende webshop.

Geen idee of dit gaat werken, maar misschien kunnen anderen daar antwoord op geven.

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pretpat
Kan je geen SATA schijf gebruiken met een SATA/eSATA kabel?
Daar is de keuze misschien wat groter.

De kabel van Sharkoon is maar €5,99 bij een bekende webshop.

Geen idee of dit gaat werken, maar misschien kunnen anderen daar antwoord op geven.

Pat

Dan is de keus zeker groter, daar heb ik dus ook maar eens naar gekeken, maar ook daar zie je weer behuizingen met dubbele aansluitingen eSata en USB. Had de DM500HD een echte USB gehad dan was de keus een stuk eenvoudiger en koop je een kant en klaar kastje voor een Laptop en die hang je aan de Dream.
Geplaatst:

USB en eSATA aansluitingen zijn ook geen probleem, je gebruikt of de ene of de andere.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen