haelewyn Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Ik heb onlangs via internet een HDMI-kabel gekocht voor een goeie 6 euro. Op zich ziet de kabel er zwaar genoeg uit, weegt ook genoeg om een degelijke indruk te maken. Als ik de kabel aansluit krijg ik een gelig beeld (TE veel geeltinten) met lichte vlekken. Het geluid is perfect. Moet ik dit zoeken in de kwaliteit van de kabel of kan er een instelling fout zijn in de decoder (Mvision M400S) ?
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2010 Moderator Geplaatst: 17 maart 2010 Probeer eens een andere kabel, of deze kabel op een ander apparaat. Dan weet je het zeker. Het zou inderdaad de kabel kunnen zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dogeatdog Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 heb je bij a/v-instellingen wel op hmci aangegeven?
Big fellow Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Naar mijn mening is het nie de kabel. Immers het signaal is digitaal, en de kabel kan niet "discrimineren" op welk bitje voor geel is en welke voor rood ... Dus het is een instelling en/of een probleem in een van de twee apparaten. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2010 Moderator Geplaatst: 18 maart 2010 HDMI can encode the video in xvYCC 4:4:4 (8–16 bits per component), sRGB 4:4:4 (8–16 bits per component), YCbCr 4:4:4 (8–16 bits per component), or YCbCr 4:2:2 (8–12 bits per component). Wanneer er ergens een lsb of een msb ader defect is, kan ik mij toch voorstellen, dat je kleuren ernaast gaan hangen. Maar je kan gelijk hebben, zoals ook uit bovenstaande tekst blijkt. Namelijk wanneer de verkeerde norm gekozen wordt.(Color space) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eilandcor Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Waarschijnlijk een verkeerde kabel gekozen. € 5 voor een (goede kabel) is dan ook wel heel erg goedkoop. Bouwmarkt of zo? CJG Philips DSR 7141 HD, Visosat 3 x lnb Astra 1,2 + HB
haelewyn Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 Om alvast op de laatste vraag te antwoorden : via de meest gekende E-veilingsite op internet , iets meer dan 6 euro, verzendkost inclusief. Andere tips : thanks : ik kijk even bij de instellingen. Had al zoiets gedacht ook, om een paar settings aan te passen, maar wist niet goed waar te beginnen. Met SCART overigens goed beeld, geen gele tinten zoals op HDMI, ook minder lichtvlekken. Geprobeerd om kleuren , contrast , helderheid opnieuw in te stellen maar dat gaf geen resultaat.
haelewyn Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 Cross-test.. Klinkt me bekend en had ik al over gedacht. Heb alleen geen ander apparaat met HDMI in huis voor zover ik weet. Wat een andere kabel betreft : ik heb er zelf geen in huis en wou graag nog meer weggegooid geld vermijden. Maar uiteindelijk zou het wel aantonen wat er fout was, als ik eens een andere kabel koop.
blake7 Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Tja het zal denk ik niet aan de kabel liggen! Eerder aan de M-Vision mijn vertrouwen in dat merk is erg laag. Ik heb de HD200 in huis gehad 4 stuks wel te verstaan, steeds omgewisseld omdat die niet goed werkte niet stabiel te krijgen wat een bagger. Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
haelewyn Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 Voor wie dit onderwerp gevolgd heeft : ik heb de kabel vandaag kunnen proberen met een Philips 7141 en toen werkte het perfect. Het lag dus aan mijn Mvision HD400S blijkbaar. Niet aan de kabel.. die werkt op de Philips prima !
haelewyn Geplaatst: 22 april 2010 Auteur Geplaatst: 22 april 2010 En nog een doodsimpel probeersel hierover : Voor SCART had ik nog tamelijk donker beeld met alle instellingen van mijn MVISION HD400S op 85. Ik heb nu gewoon voor de HDMI kabel alles op 50 gezet en nu is het probleem opgelost : het beeld is ineens goed met de kabel. Dus ... het lag gewoon aan de instellingen.
winwiz Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 mooi werk... je zult er nu meer plezier van hebben Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen