riji Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Op éénHD lopen de ondertitels nog altijd niet synchroom met de audio. Weet iemand soms een oplossing? Ik heb een Dreambox DM-800.
guppje29 Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Daar moet je bij de vrt zijn. die branden de ondertitels in het beeld. Tenzij CDS/TVV de ondertitelser zelf inbranden. Net zoals bij MGM TCM discovery sience en Discovery Travel en Boomerang. Dan moet je bij die club zijn. Ligt dus niet aan je ontvanger. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Dit lijkt een probleem van de VRT zelf te zijn. Dit forum is van Telenet (Vlaamse kabel), en die merken ook dat beeld en geluid niet synchroon zijn. Dus ondertitels zijn waarschijnlijk wel correct, maar geluid en beeld zijn niet correct gesynchroniseerd. Vreemd genoeg was mij dat niet opgevallen (kabel, Telenet) bij het bekijken van Terzake en zo. http://www.digitalcafe.be/showthread.php?p=66524#post66524
spongebob Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 zijn dit de "vaste ondertitels" of de "teletekst ondertitels" die jullie bedoelen? Want de teletekst-ondertitels lopen op éénHD sowieso 2 seconden voor!! dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast zzzzzzz Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Volgens mij zijn het niet de ondertitels die het probleem zijn, maar beeld en geluid zelf die niet synchroon lopen. Als het geluid wat achterkomt, dan kan het lijken alsof de ondertitels die in het beeld zitten te vroeg komen. Met 3 parameters (beeld, geluid en ondertitels) wordt het moeilijk om precies in te schatten wat nu juist het probleem is.
riji Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 Dank voor de reacties. Het gaat om teletekst ondertiteling. Ik dacht dat er een verband was met een andere vaststelling: als je van één-SD (op 19 e) naar één-HD (op 23 e) overschakelt, kun je nogmaals horen wat er zonet gezegd werd, m.a.w. het geluid komt achter op één-HD t.o.v van één-SD. Ik meen te weten dat één-HD vanuit Nederland wordt opgestraald en één-SD vanuit Brussel. Indien dit juist is, dacht ik dat dit de reden van deze vertraging is. Indien ze er echter bij Telenet ook moeilijkheden mee hebben, moeten we wellicht de oorzaak elders zoeken. Inderdaad, misschien wel bij de VRT.
Lithion Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Volgens mij stralen ze die alletwee op vanuit NL. KPN zorgt voor de verbinding en aangezien ze niet veel glasvezel hebben in België verloopt dat stuk via Scarlet. De vertraging kan dus alleen gebeuren bij de VRT zelf of op de opstraalpost in NL.
crazydavid Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Net dit antwoord gekregen van klantendienst omtrent dit probleem. Geachte, Wij bedanken u voor uw opmerkingen die wij mochten ontvangen via uw schrijven. Iedere opmerking is voor ons een uitdaging om onze diensten te verbeteren. We hebben uw opmerking doorgegeven aan de technische dienst en hopen dat deze fout met een volgende software-update verholpen wordt. Mocht u nog verdere vragen hebben, kunt u daarmee steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen, of op onze consumentenlijn op het nummer 02 / 403 03 33. Onze medewerkers helpen u daar graag persoonlijk verder! Met vriendelijke groet, Loren, dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird
Lithion Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Standaardantwoord dus dat het doorgestuurd wordt naar de technische dienst. Dan maar hopen dat ze het daar lezen.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Ik kijk zelden met ondertiteling op de Vlaamse zenders. Voor "Oud België" vond ik het wel gemakkelijker verstaanbaar. Mijn opnames waren met DVB-C tuner op Dreambox gedaan, en ik merkte dat de teletekst ondertiteling inderdaad zo'n 2 seconden verkeerd liep. Enige manier om het goed te krijgen, zonder via PC de files te gaan bewerken, bestond erin de klassieke Tuxtxt teletekst te gebruiken. Daarna 2 keer pijltje naar rechts, waardoor hij 2 seconden vertraging toevoegt. Dan loopt het wel synchroon, maar Tuxtxt heeft bij mij nog altijd dat probleem met hangende tekens.
spongebob Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 sinds enkele dagen is er gewoon GEEN teletekst meer op éénHD. Hebben ze dit nu echt niet door bij TV Vlaanderen? Op die manier is het probleem van de asynchrone ondertiteling ook opgelost, natuurlijk! dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Lithion Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Zitten daar sinds kort geen DVB ondertitels op?
adupont Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 "Vroeger" las hier iemand van tv-vlaanderen mee, maar blijkbaar zijn problemen als deze niet echt een prioriteit om je als aanbieder druk over te maken? Dit sleept nu toch al van de start van één-hd op sat aan. Nu is er ook dat synchronisatieprobleem beeld-audio bij canvas-hd (ok, deze is nog in test). Kijkt er nu echt niemand van tvv of vrt naar de kwaliteit van de zender? Zijn deze problemen wat betreft de hd-zenders van de vrt ook merkbaar bij digitale tv van belgacom of telenet?
adupont Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 In het forum van Telenet Digital Café zijn er threads die ook over dit euvel gaan, de synchr. problemen bij canvas-hd (en blijkbaar daar soms ook bij één-hd). Ik heb zonet een mail gestuurd naar de klantendienst van de vrt. Van zodra ik een antwoord mag ontvangen, laat ik het hier achter.
Amazor Geplaatst: 30 april 2010 Geplaatst: 30 april 2010 Origineel bericht van: adupont Zijn deze problemen wat betreft de hd-zenders van de vrt ook merkbaar bij digitale tv van belgacom of telenet? Ik heb deze week nog 888-ondertiteling gebruikt op één HD via Telenet, en daar viel niets op aan te merken. Er is ook (quasi) geen vertraging tussen SD en HD bij Telenet in tegenstelling tot TVV, wat wellicht het probleem verklaart. Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen