adupont Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Dit is het antwoord dat ik van de VRT mocht ontvangen: Citaat: Geachte heer/mevrouw VRT levert identieke signalen af, die perfect synchroon zijn, aan de distributeurs (DVB-T, Telenet, BelgacomTV en TV-Vlaanderen), die deze signalen vervolgens geschikt maken voor hun platform en ze dan verder doorsturen naar hun abonnees. Tijdens deze bewerkingen kunnen asynchrone fouten ontstaan. Het spreekt vanzelf dat fouten die optreden bij één specifieke distributeur door deze laatste moeten opgelost worden. Ook tijdens de productie van de programma's (door VRT zelf of andere productiehuizen) kunnen deze problemen voorkomen, maar VRT houdt dit nauwlettend in de gaten en grijpt zo vlug mogelijk in. VRT is bezig een monitoringsysteem voor de grote distributieplatformen op te zetten. Van zodra dit operationeel is, zullen we eventuele fouten zelf kunnen aankaarten bij de distributeurs. Met vriendelijke groet. Voor mij als leek is het moeilijk uit te maken waar in de keten het voor één-hd en teletekst misloopt. Ik hoop alleen maar dat TVV zich niet berust in het feit dat het beeld ok is en vooralsnog met de vrt op korte termijn naar een oplossing zal streven. Het vaststellen en aankaarten van het probleem is één, het oplossen is twee.
spongebob Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 sinds enkele weken is er zelfs helemaal geen teletekst meer op éénHD (en ook niet op canvasHD, overigens). Kan iemand eens checken of dit ook het geval is bij Telenet en/of Belgacom. Op die manier kunnen we al een en ander uitsluiten. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast zzzzzzz Geplaatst: 11 mei 2010 Geplaatst: 11 mei 2010 Hier : één HD Telenet : Teletekst OK Ketnet/Canvas HD Telenet : Teletekst OK één HD TV Vlaanderen : Teletekst ontbreekt Ketnet/Canvas HD TV Vlaanderen : Teletekst ontbreekt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen