Gast dayouri Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 hallo, ik heb vanmiddag mijn kleine triax schotel vervangen door één van 88cm omdat ik 4 sattelieten wil gaan ontvangen: Astra 1,2,3 en Hotbird. Wanneer ik mijn schotel uitricht heb ik ontvangst op Astra1, zo'n 14db. Maar wanneer ik de andere lnb's op de multifeedrail schuif ontvang ik verder geen enkele astra of hotbird! Ik heb hier uren mee bezig geweest en krijg het niet voor elkaar... Ik richt uit aan de hand van mijn dreambox signaalmeter... Waar kan dit aan liggen? Ik sluit voor het uitrichten telkens één kabel per lnb aan en gebruik dus nog geen switch. (Ik gebruik Edision quad lnb's)
Big fellow Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Heb je de rail goed om gemonteerd? “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Ou-Tannu Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 aanvulling: LNB in de hand nemen en zonder derail een beetje aftasten tot je een meting krijgt Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Henksat Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Origineel bericht van: Big fellow Heb je de rail goed om gemonteerd? Ik denk ook dat daar de fout zit. Als je de Astra-3 LNB tegen de Astra-1 LNB zet MOET die ook beeld geven, kan niet missen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast dayouri Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Ja ik heb het geprobeerd maar dit lukt niet, mede omdat ik niet de lnb houders tegen elkaar krijg omdat ik geen alps maar edision lnb's gebruik. Ik had al op verschillende fora gelezen dat dit mogelijk was om vier edision lnb's op de rail te zetten maar dit blijkt bij mij toch niet te lukken. De Edision lnb koppen komen tegen elkaar nog voor de lnb houders elkaar raken... Ik heb ook net van iemand een satfinder geleend en had hiermee heel snel hotbird te pakken!! Joepie!! ;-) Ook 14db ontvangst! Maar toch lukt het niet van de twee andere astra's te vinden. De rail staat wel goed denk ik en is ook schuin gezet.
Jani1 Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Lukt met brede lnb's in een Triax 88 Zie hier: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ar_#Post1814782 Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
smoking Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 klik Die houders moeten niet tegen elkaar staan , wel de feedhorn ( 40 mm zoals de mijne bv ). Als ze zo staan moet het gewoon lukken . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
theboyk Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 dit moet gewoon lukken, heb het hier ook met 4 "notmale" lnb's. enkele tips: - lnb van Astra 1 en 3 staan tegen elkaar, dus niet de lnbhouder maar de lnb's zelf. - tussen hotbird en astra 1 zit wat ruimte, idem tussen astra 2 en astra 3 - de rails moet gekanteld staan, als je vanaf de achterkant van de schotel kijkt is de linkerkant laag en de rechterkant hoog.
Gast dayouri Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Ja ik weet dat astra 1 en 3 tegen elkaar zouden moeten staan maar wanneer ik goed signaal heb op astra1 (91%) en ik zet de lnb kop van astra3 tegen die van astra1 ontvang ik geen signaal, zowel niet op de dreambox als op mijn satfinder. Pas wanneer ik de astra3 lnb opschuif (weg van het midden) krijg ik pas na een cm of twee een fluittoon on mijn satfinder, raar he? Ik heb mijn rail idd schuin gezet zoals ik op de meeste foto's kan zien hier op het forum. Ik zal straks nog eens het dak opgaan om te proberen.
Jani1 Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Is niet raar. Als je A1 strak tegen het midden hebt staan zit A3 niet strak op het midden, maar iets van het midden af. Afhankelijk van het type lnb is er dan meer of minder ruimte tussen de feedhorns van de lnb's. Ook bij standaard lnb's verschilt de breedte van de feedhorn per merk. Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.
smoking Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Wanneer je A1 goed hebt , en versteekt de kabel , vergeet je toch toevallig niet de juiste sat in de dm te kiezen . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Gast dayouri Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 nee daar heb ik aan gedacht, ik zet de dreambox op astra3. Nu kan ik enkel nog proberen om de lnb houder van astra 1 om te draaien zodat deze anders gepositioneerd word op het midden. Ik denk dat zo'n halve cm scheelt dan mss... En dan proberen om de astra3 ertegen te schuiven, mss heeft dit meer succes...
Gast dayouri Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 heb enkele foto's genomen daarstraks, misschien dat iemand ziet op het eerste zicht wat er niet goed staat...?
dvbs Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 hey dayouri Ben je zeker dat je aan A3 en A2 geraakt met die muur? Veel succes nog. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen