Ga naar inhoud

Triax 88 cm met multifeed maar enkel ontvangst op Astra1

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De beugel moet links omlaag staan,dus de lnb waar geen kabel aanzit moet zakken wink

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

ik denk dat je de schotel moet verplaatsen je zit veel te dicht op de muur die er voor staat

de schotel heeft geen vrij uit zicht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

ik ben ook aan het twijfelen nu of die muur niet in de weg staat...

Maar het is wel vreemd dat ik dan wel perfect signaal heb op 19.2E en geen signaal op 23.5Een de lnb koppen zitten vlak naast elkaar.

Toen ik daarstraks de satfinder aansloot op de lnb 23.5E en deze tegen de lnb 19.2E plaatste, kreeg ik wel een heel zwakke pieptoon maar toen ik op mijn dreambox keek had ik maar 63% ontvangst. Ik voerde eens een transponder scan uit en telkens hij op de horizontale band scande "H" kreeg ik een zeer luide pieptoon, wil dit iets zeggen?

Ik zal de beugel aan de andere kant laten zakken, mss heeft dit een veel beter effect. Ik heb me vergist en blijkbaarde verkeerde kant omlaag gezet...

Geplaatst:

http://users.telenet.be/rofllol/PICT0342.JPG

Als je zo astra 1 pakt prima , moet astra3 en 2 zeker lukken . Maar één lnb heb je voor hotbird staan , ook staat multifeed aan verkeerde kant omlaag .

Dus voor alle duidelijkheid van lnr : astra 2 , 3 , 1 , hotbird . Astra2 staat hoogste , hotbird het laagste .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

ik hoop echt dat het ligt aan het feit dat ik zo dom ben geweest om de multifeed houder langs de verkeerde kant te laten zakken ;-) want anders ben ik mss genoodzaakt om de hele setup te verplaatsen op het dak....

Geplaatst:

Die muur zit echt in de weg. A3 en A2 zitten achter de muur. A3 lnb zit al te veel naar het midden. Ook met een foute kanteling had je A3 moeten kunnen ontvangen (A3 en A1 zijn even sterk). Richt de schotel maar eens uit op A3 of A2 met de A1 lnb. Je vangt denk ik niks.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Geplaatst:

ja dat kan ik ook eens proberen alvorens de hele zooi af te breken...

Geplaatst:

Bij verplaatsen zou ik altijd eerst even uitrichten op de meest oostelijk sat die wilt hebben. Een paar meter naar rechts maakt al een groot verschil.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Geplaatst:

Als hij astra 1 pakt ( middenste lnb bij hem ) , is de 3 helemaal geen probleem ( die er nu uiterst links bij hem tegen staat , eerste foto ) . Voor astra 2 hetzelfde , alleen de lnb waar geen kabels aanhangen zou goed staan voor hotbird . Kan wel dat de gebouwen de ontvangst hinderen , maar je lnb's en feedarm staan totaal verkeerd .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

Ja hij pakt Astra 1 heel goed! Maar astra 3 lukt me langs geen kanten...zou dit enkel kunnen liggen aan het feit dat de feedarm verkeerd staat?

De lnb zonder kabel aan is diegene die juist staat op Hotbird, had deze kabel er even af gehaald om verder te testen. Ik heb goed signaal op Hotbird.

Dus momenteel heb ik op zowel Astra 1 als op Hotbird uitstekend ontvangst. Nu moet ik dus nog de andere 2 lbn's aan de andere kant van de beugel zien goed te krijgen...

Ik dacht dat het signaal in de tegenovergestelde kant weerkaatst in de schotel wat dus mss zou willen zeggen dat de twee lnb's (astra 2 en 3) geen of slecht signaal krijgen door de achtergevel van de buren.

Dan moeten ze die maar even uitbreken :-)

Geplaatst:

zo komt het signaal in de schotel

post-33015-1318260823,1199_thumb.gif

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

super, bedankt voor het schema! Ik geraak nu wel overtuigd dat ik geen ontvangst heb op Astra 3 en 2 als ik die lijnen zo bekijk...

Geplaatst:

Als je nu de muur intekent krijg je dit:

Vanuit NL Skew A1 is -3,5; A3 -6,6; A2 -9,8 en HB -6,4

post-51382-1318260823,8812_thumb.jpg

Geplaatst:

Zijn gemiddelden voor NL. A1 voor A'dam -3,78 en Arnhem -3,19. De skews in de tabel (SATENCOM) deugen niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen